Computer start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-12 13:21
Sinds gisteren start mijn tweede pc niet meer op. Als ik hem aan doe dan kom ik niet verder dan het logo van mijn moederbord waar je dus de bios in kunt gaan, echter kan ik de bios niet meer inkomen. Ook blijft het rode (batterij) lampje branden.

Wat denken jullie dat er stuk is, de HDD gecrashed of iets anders?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:47:
Sinds gisteren start mijn tweede pc niet meer op. Als ik hem aan doe dan kom ik niet verder dan het logo van mijn moederbord waar je dus de bios in kunt gaan, echter kan ik de bios niet meer inkomen. Ook blijft het rode (batterij) lampje branden.

* gambieter poetst zijn kristallen bol

Je kunt niet verwachten dat met zo weinig informatie er ook maar iemand iets kan zeggen. Je zult veel meer informatie moeten geven (specs, etc), en heel belangrijk: zelf aan de slag gaan aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blueflame_Core
In zo'n geval heb je weinig aan specs volgens mij. Het kan bij iedere pc gebeuren.
Zoveel informatie is er verder ook niet te geven omdat er niks gebeurt op het scherm of ook maar iets is uit te voeren.

Het enige dat ik nogmaals kan zeggen is dat ik niet verder dan het moederbord logo kom en dat het rode lampje, waar het batterij logootje staat, blijft branden. De bios geraak ik niet in, het enige wat ik kan doen is de stekker er uit trekken of de aan en uit knop in houden tot die uitgaat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:04:
In zo'n geval heb je weinig aan specs volgens mij. Het kan bij iedere pc gebeuren.
Zoveel informatie is er verder ook niet te geven omdat er niks gebeurt op het scherm of ook maar iets is uit te voeren.

Het enige dat ik nogmaals kan zeggen is dat ik niet verder dan het moederbord logo kom en dat het rode lampje, waar het batterij logootje staat, blijft branden. De bios geraak ik niet in, het enige wat ik kan doen is de stekker er uit trekken of de aan en uit knop in houden tot die uitgaat.
Dan moet je dus gaan testen. Ik geef niet voor niets de link naar de troubleshooter, ga daarmee aan de slag. Test de verschillende onderdelen, bijvoorbeeld in een andere computer, etc.

Wat verwacht je verder van dit topic?
Blueflame_Core schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:47:
Het enige mogelijke antwoord is "misschien de harde schijf, misschien iets anders".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blueflame_Core
Ik verwachte dat misschien iemand een defect onderdeel aan dit probleem kon koppelen: "hij komt niet verder dan het Mobo logo oooo dat moet dan haast wel de hdd zijn". Maar goed ik ga dan wel onderdeel voor onderdeel testen als het niet anders is. Bedankt voor je reacties in ieder geval.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:30:
Ik verwachte dat misschien iemand een defect onderdeel aan dit probleem kon koppelen: "hij komt niet verder dan het Mobo logo oooo dat moet dan haast wel de hdd zijn". Maar goed ik ga dan wel onderdeel voor onderdeel testen als het niet anders is. Bedankt voor je reacties in ieder geval.
Ik zou eerder zeggen dat het de harde schijf niet gaat zijn, want dan kom je normaal wel de BIOS in. Behalve als het een oudere Compaq of sommige IBMS of Dells zijn, waar een stukje van de BIOS op de harde schijf stond (of iets dergelijks).

Maar omdat je geen specs geeft kan ik daar niet over oordelen. En dat is waarom je beter teveel informatie kan geven dan te weinig. Het gaat er niet om of jij denkt dat het niet zinvol is, want je hebt een probleem waar je anderen naar wilt laten kijken :)

• Blueflame_Core
Het is een ASUS mobo, en het is geen compaq IBM etc. Heb hem zelf geassembleerd destijds.
Amd processor. Nvidia videokaart. Dus als het de hdd niet is... wat dan wel. Voeding is het ook niet want die draait gewoon.

Edit: Heb nog even na zitten denken. Als je met een defecte hdd nog wel de bios in kunt dan zal deze het niet zijn. Misschien dan het moederbord, maar hier brand nog wel een groen lampje op. Ik weet alleen niet zeker of je daar aan kunt zien of een mobo daadwerkelijk defect is. Videokaart of het geheugen... ook hiervan weet ik niet of deze defect zijn of je dan wel in de bios kunt komen. Ik zal er nogmaals even mee aan de gang. Mocht iemand nog een tip hebben of enig idee van wat het nu mogelijk kan zijn dan hoor ik dit graag.

[ Voor 55% gewijzigd door Blueflame_Core op 27-11-2009 11:39 ]

• Blueflame_Core
Nou er kan een slotje op want heb het gevonden. Wat was nu het probleem, er zat een mp3 speler in het usb-hubje aangesloten en dat gaf het probleem. Ik trok hem er uit en hij startte mooi op. Hoe het kan ik begrijp het nog steeds niet, weet alleen wel dat niemand dit had kunnen raden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Opzich is dat wel een probleem dat vaker voorkomt, de pc van mijn pa start bijvoorbeeld ook niet op als de printer aanstaat of als de externe schijf aangesloten is. Soms heeft het te maken met settings in de bios en soms werkt het gewoon niet.

Maar goed, daarom werd dus ook de troubleshooter aangeraden, 1 van de eerste punten is het zo kaal mogelijk opstarten. Kan een hoop zoektijd schelen hoor, die troubleshooter ;)

Desktop | Server | Laptop

• Blueflame_Core
Zal het de volgende keer lezen. Heb zelf dit probleem nog nooit gehad namelijk, maar hoorde idd net van iemand die het ook al eens heeft gehad met zijn ipod.
Nja blij dat ie het weer doet!
Pagina: 1