• freakyt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 19:24
Hallo, Laat ik beginnen met: please help!

Ik heb hier een CH3SNAS die maanden goed gewerkt heeft in windows xp sp3 (officieel) en nu "weg is" De netwerkverbinding werkte niet meer en is nooit meer terug gekomen.

Het ding werkt prima op m'n macbook pro
Het ding werkt prima met de popcorn hour a-110
Het ding werkt WEL FTP met de windows bak

Het ding is benaderbaar op IP adres en dan kom ik in de setup, niet in de data.
In de setup staat dat alle clients en groups ongelimiteerde toegang hebben

Het ding wordt WEL gezien in de Easy Search tool

Echter als ik de share wil mounten roept ie: Failed to mount disk (ik wordt er gek van). roept ie in a split second, ik heb niet het idee dat ie "iets uitleest" uit de CH3SNAS

Ik heb nieuwste firmware erop, ik heb nieuwste firmware in router gehangen (WRT160NL) en ik heb ip adres opgenomen in de windows host file. NIETS HELPT

Dan nog iets: op mijn tweede windows machine is het nog erger.
in FTP werkt niet
in Verkenner werkt niet
Wel gevonden in Easy Search maar bij mounten van de drive roept ie: Device is no longer available (nog voordat ie normaal om wachtwoorden of manier van verbinden vraagt)

Ik heb geen zin om windows opnieuw voor zoiets als dit te moeten installeren

Please help. heel veel dank

Ik denk dat het bij beide pc's aan windows ligt maar ik weet echt niet hoe of wat....

• freakyt
.

[ Voor 100% gewijzigd door freakyt op 26-11-2009 17:25 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
en als je het ip intoets gevolgd door de naam van het volume? dus bv \\192.168.0.1\Volume_1, kan je dan de schijven wel benaderen?
Ik heb dit ook een aantal keer gehad met mijn CH3SNAS, met name nadat hij even uit gestaan had. Na veel gestuntel met het koppelen van de schijven in zowel windows als die search tool kwam het meestal weer goed...

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Je kunt eens kijken via de webinstellingen onder device bij de naam van de workgroup. Heb daar zelf wel eens last gehad dat die naam teruggezet werd naar het standaard "Workgroup", terwijl ik daar toch echt een eigen naam aan had gegeven. En soms was zelfs een save settings zonder iets te wijzigen in dit scherm al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakyt
Hi,

Dank voor jullie input, maar het helpt niet.

\\ip adres in verkenner geeft direct een rood kruis
//ip adres is de webinterface die wel werkt

netwerknaam aanpassen (en ook de pc) helpt niet, meerdere keren geprobeerd.

Meer tips?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je na de installatie van de laatste firmware een reset naar fabrieksinstellingen gedaan op de CH3SNAS?
Sowieso zou je dat eerst eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd wat Cujo zei om er de naam van de shared map bij te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakyt
Veel dank voor jullie input.

Niets werkt (restore default settings niet en \\IP\Volume_1 ook niet.

Maar... het wordt nog gekker.

De laptop die NIETS deed hangt nu in mijn woonkamer aan een tweede router (draadloos) en die deelt een andere IP range uit.

Het netwerk hier thuis ligt in 192.168.1.100 en DHCP, omdat de macbook totaal geen ontvangst had heb ik een oude router bijgeplaatst en die deelt uit in de range 192.168.2.200

De XP laptop lift nu ook draadloos mee in de 192.168.2.200 range EN DIE KAN DE NAS NU BENADEREN!

Ik begrijp er echt geen zak meer van en heb bedacht de NAS dan maar een static IP te geven: 192.168.3.100 met het idee dat als het niet in dezelfde range als een XP machine ligt het wel goed komt.
De NAS echter weigert het IP adres, ik kan alléén uitdelen in de 192.168.1.XXX range.
met het subnet mask heb ik niets gedaan.

Ik heb vervolgens de NAS het static IP gegeven: 192.168.1.150 en de router opnieuw ingesteld om uit de delen in de 192.168.3.100 range maar dan is de NAS kwijt en niet meer te vinden in de easy search, niet op IP en nergens anders dus dat (b)lijkt niet te werken.

Iemand nieuwe tips? want ik ben een stap verder maar dit is niet werkbaar want XP machines aan een kabel die dus aan dezelfde router hangen als de NAS vinden de NAS niet. Om de nas nu te verhuizen naar de tweede router gaat me eigenlijk te ver, als test is het wel ok maar niet wenselijk.

Dank voor de input

[ Voor 10% gewijzigd door freakyt op 02-12-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door je uitleg krijg ik wel meer en meer het idee dat je het in de router/netwerk instellingen moet zoeken en niet zozeer in de NAS. Netwerk is nou niet echt een specialteit van mij, weet het zo verder ook niet.

Zou je hooguit niet eens kunnen proberen de routers om te wisselen en kijken of de NAS dan wel zichtbaar is/wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakyt
Hi.

Het is opgelost!!

met snapfiles winsockfix

iets in de winsocks was corrupt en dusdanig dat reset en ip renew etc. geen uitkomst meer hadden.

daarom werkte de easy search etc. wel. maar was mapping onmogelijk.

windhoos sucks zullen we maar zeggen maar ik ben blij.

topic op slot?
Pagina: 1