Gigabyte GA-P31-DS3L herkent 4x 1GB geheugen niet.

Pagina: 1
Acties:

• Freakously
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een Gigabyte GA-P31-DS3L Moederbord met een Intel E4500 CPU en 2x 1GB Ram van Corsair. Corsair XMS2 DDR2 6400 om precies te zijn. nu heb ik zojuist nog 2 van dezelfde RAM sticks bijgekocht om het totaal op te krikken naar 4GB alleen herkend mijn pc ze niet. De 2 nieuwe sticks zijn Exact hetzelfde (op het versienummer na dan)

ik heb al alle mogelijke opties geprobeerd met het veruillen en omwisselen van de sticks en in welke slots ze zitten en alle slots werken en alle sticks werken goed.

In de BIOS en in Windows XP 64bit geeft hij toch steeds 2046mb aan. In CPU-z daarintegen geeft hij wel 4096mb aan en kan ik ook ieder slot bekijken en geeft hij ieder slot gevuld aan.

ik heb zojuist de nieuwste BIOS geflashed en de chipset driver up to date gebracht.

nu ben ik zelf ten einde raad en hoop daarom dat iemand me ermee kan helpen.

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Freakously op 26-11-2009 16:53 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Je hebt volgens mij commando's om het bruikbare ram geheugen te beperken en dergelijke. Heb je niet op de een of andere manier voor Windows het geheugen gelimiteerd?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Rupie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:58:
Je hebt volgens mij commando's om het bruikbare ram geheugen te beperken en dergelijke. Heb je niet op de een of andere manier voor Windows het geheugen gelimiteerd?
dat bij bij een bios reset dan toch weer gereset worden? tja heb je eventuul windows al op nieuw geinstalleerd?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 22:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titelfix.
'ram geheugen' kan natuurlijk niet.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:34:
[...]
dat bij bij een bios reset dan toch weer gereset worden?
Lijkt mij niet aangezien het een Windows setting is. Weet alleen niet meer precies welk commando et cetera

Edit:
To limit:

bcdedit /set {default} truncatememory 0xFFF00000

To return to normal:

bcdedit /deletevalue {default} truncatememory
Alternatief is via msconfig. tabblad 'boot.ini' de knop 'geavanceerde opties' en dan kijken of er een MaxMem ingesteld is.

[ Voor 33% gewijzigd door Rupie op 27-11-2009 07:18 ]

Desktop | Server | Laptop