• Armmyy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2013
Goedendag allemaal,

Ik zit met een probleem, enige tijd geleden heb ik een lcd televisie(Full HD etc.) aangeschaft en wil deze dmv een hdmi kabel aansluiten op mijn PC. Ik heb daarom een mooie videokaart gekocht (Radeon HD 4870, XFX) deze heeft ook een dvi uitgang, dmv een converter kan ik de hdmi kabel aansluiten.

Nu is het zo dat wanneer ik mijn desktop extend naar mijn tv, deze vervolgens in hoogste resolutie (1920*1080) ik om het gehele beeld zwarte randen krijgt, dus dat de tv qua resolutie groter lijkt te zijn.

Wanneer ik de resolutie lager zet (1680*1050) wordt wel het gehele beeld gevuld. Ik heb me rot gezocht naar eenoplossing, en hoop het nu maar via deze weg te vinden.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad? Zo ja kan ik er wat aan doen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer op je PC bij je beeldinstellingen eens te schakelen tussen 50Hz en 60Hz
Armmyy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:37:
Goedendag allemaal,

Ik zit met een probleem, enige tijd geleden heb ik een lcd televisie(Full HD etc.) aangeschaft en wil deze dmv een hdmi kabel aansluiten op mijn PC. Ik heb daarom een mooie videokaart gekocht (Radeon HD 4870, XFX) deze heeft ook een dvi uitgang, dmv een converter kan ik de hdmi kabel aansluiten.

Nu is het zo dat wanneer ik mijn desktop extend naar mijn tv, deze vervolgens in hoogste resolutie (1920*1080) ik om het gehele beeld zwarte randen krijgt, dus dat de tv qua resolutie groter lijkt te zijn.

Wanneer ik de resolutie lager zet (1680*1050) wordt wel het gehele beeld gevuld. Ik heb me rot gezocht naar eenoplossing, en hoop het nu maar via deze weg te vinden.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad? Zo ja kan ik er wat aan doen?

Alvast bedankt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Kijk ook eens naar de instellingen van je TV, zodat hij het beeld, beeldvullend maakt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armmyy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2013
ja dit heb ik inderdaad ook geprobeerd, had helaas een effect... Op de één of andere manier lijkt de resolutie van mijn tv hoger te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt in de Ati software overscan aanzetten of hoger zetten DIt lost denk ik het probleem wel op.
Had het probleem ook maar sinds ik overscan hoger gezet heb is het fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 09:04
Ik ben best benieuwd of hiermee het probleem geholpen is, ik wil die scherm namelijk ook kopen en dan aansluiten op mijn pc.
btw eninge last van ghosting of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Bump, ja idem, heb je het al opgelost?
Pagina: 1