[Windows 7] Audio valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
In Windows 7 Ultimate x64 valt het geluid af en toe even een seconde of 2 weg. Het betreft een onboard audio op een Asus M4A79 DeLuxe. Dit zou een RealTek ALC1200 audiochip moeten zijn. De nieuwste drivers gedownload van Asus en van Realtek, maar helaas zonder resultaat. Output gaat via optical toslink naar de receiver, waarop ik ook zie dat het signaal volledig weg valt dan (dus alsof er totaal geen verbinding is even). Kabel inmiddels al vervangen, maar die bleek niet de boosdoener te zijn.
Ook een schone her-installatie heeft het probleem niet weten te verhelpen. Alle niet-gebruikte devices heb ik uitgeschakeld, maar ook dat is helaas zonder resultaat gebleken. Iemand suggesties?

iRacing Profiel

Verwijderd

welk programma gebruik je voor de uitvoer of maakt dit niet uit ? Gebeurt dit meerdere malen tijdens het afspelen van een track / video of alleen in het begin. Als het aleen in het begin is kan het een buffer / recource probleem zijn, heb je al voor een BIOS update gekeken & heb je all win7 updates? Is Het alleen met games moet je even Dir-X opnieuw instaleren (jul-09).

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:45:
welk programma gebruik je voor de uitvoer of maakt dit niet uit ? Gebeurt dit meerdere malen tijdens het afspelen van een track / video of alleen in het begin. Als het aleen in het begin is kan het een buffer / recource probleem zijn, heb je al voor een BIOS update gekeken & heb je all win7 updates? Is Het alleen met games moet je even Dir-X opnieuw instaleren (jul-09).
Ongeacht welk programma; overal gebeurt dit in. Zowel met mp3-files als met wave-files (daarna ben ik gestopt met testen ;) )
Gebeurd inderdaad meerdere malen; lijkt vaker te gebeuren bij veel activiteit van de HDD, maar helemaal duidelijk is dat nog niet (soms gebeurt het ook zonder enige andere activiteit van het systeem).
Resources worden nauwelijks gebruikt, heb gemiddeld zo'n 98% CPU vrij en tussen de 80 en 90% geheugen vrij (zit 4GB in).
Laatste bios-versie is er al in gezet en ook alle windows 7 updates binnen gesleurd.
Games heb ik nog niet geprobeerd; alleen Media-player en WinAmp (voor MP3'tjes) en VLC (voor video) en in alle 3 kwam het probleem naar voren. Maar je hoort 't af en toe ook (of liever gezegd, je hoort af en toe niets) in andere systeemgeluidjes zoals opstarten, msn etc.

iRacing Profiel