[PHP/Apache] 503 fout bij langlopend script

Pagina: 1
Acties:

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 23:24
Ik krijg op mijn huidige testserver een fout wanneer ik een groot CSV bestand importeer. Ik kan niet bedenken waar het fout gaat omdat ik halverwege een 503 foutpagina krijg. Geen php fout dus.

Configuratie:
- Zend Server (Apache 2.2, PHP 5.2.11)
- Postgresql

In het script zet ik de time limit op 0, wat dus oneindig zou moeten zijn. Daarnaast heb ik het geheugengebruik gelimiteerd op 800M, wat ruim voldoende zou moeten zijn. M'n script geeft aan niet meer dan 2MB te consumeren in het proces (gecheckt met memory_get_usage() ). Na 2 minuten klapt ie eruit met het volgende bericht:

code:
1
2
<h1>OK</h1>
<p>The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.</p>

De server blijft gewoon functioneren en er verschijnen geen berichten in de apache/php logs.

Iemand enig idee?

ps. Ik heb zo'n vermoeden dat dit topic misschien in een ander forum thuishoort, kon alleen nog niet bedenken welke dan wél.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:33
Wellicht handiger om dit via een cron te doen? Dus bestand op server opslaan en dan in que verwerken?

Je melding komt me wel bekend voor, wij draaien voor sommige hosting pakketten een aparte apache en dan zie je deze error als de moeder apache niet meer reageert.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PHP heeft een timelimit maar zover ik weet heeft apache dat ook, dus je moet ook zorgen dat je webserver ook zolang mag doen over een request.

Geheugenverbruik op 800M is natuurlijk belachelijk, zeker als je meting uitwijst dat je maar 2MB verbruikt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

storeman schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:23:
ps. Ik heb zo'n vermoeden dat dit topic misschien in een ander forum thuishoort, kon alleen nog niet bedenken welke dan wél.
Die stickies staan er niets voor niks. ;) Waar hoort mijn topic?

PRG>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het kan heel goed zijn dat je over je limiet van max. open connecties heen gaat? Daar wil wel eens een limiet opzitten. Alleen misschien wel typisch dat het na 2 minuten is. Misschien dat de timeout in de apache conf daarop ingesteld staat?

Het zou idd ook kunnen dat mama apache de child af gaat schieten omdat ie te lang bezig is... maar dacht dat apache dat niet out of the box doet? In ieder geval ook iets wat in de conf is terug te zien.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• storeman
Bedankt voor de tips, maar ik kom er nog niet uit. Heb de apache log op debug niveau gezet, maar deze geeft dan nog steeds geen fouten. TimeOut verhogen in de httpd.conf helpt ook niet.

PHP geeft het volgende bericht:
"Request timed out during the communication with the PHP process."

Kan windows het process afschieten als het window niet aanstaan?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
storeman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:49:
Bedankt voor de tips, maar ik kom er nog niet uit. Heb de apache log op debug niveau gezet, maar deze geeft dan nog steeds geen fouten. TimeOut verhogen in de httpd.conf helpt ook niet.
Heb je de Apache webserver ook herstart nadat je de config hebt veranderd? (herstart = herladen config)
PHP geeft het volgende bericht:
"Request timed out during the communication with the PHP process."
Dat is niet PHP die die melding geeft.
Kan windows het process afschieten als het window niet aanstaan?
Wat bedoel je hiermee?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• storeman
gertvdijk schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:54:
Heb je de Apache webserver ook herstart nadat je de config hebt veranderd? (herstart = herladen config)
Uiteraard
gertvdijk schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:54:
Dat is niet PHP die die melding geeft.
Toch wel, staat in de php error log
Excuus, het is ZendEnabler.log. Ik ga uitzoeken wat dat doet.
Dat windows of een virusscanner denkt dat het een slecht proces is en deze afkapt.

[ Voor 5% gewijzigd door storeman op 27-11-2009 16:17 ]

• storeman
Probleem gevonden en opgelost.

De volgende regel stond in de ZendEnablerConf.xml
code:
1
<Timeouts connectionTimeout="60" requestTimeout="120" />

Ik heb de requestTimeout parameter veranderd naar 1000 en nu blijft m'n script lopen. Ik heb geen idee wat deze ZendEnabler precies is/doet, maar dat is een ander verhaal.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• storeman
Dat ik ZendServer gebruik, dat weet ik. Maar wat die ZendEnabler precies voor functie heeft binnen de PHP/Apache combinatie is mij niet duidelijk. Toch bedankt voor je nuttige input :)

Pagina: 1