[TCL/eggdrop] Wie helpt de bug uit dit Uno-script?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• Dingen
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Dames ende heren, ik zit met een probleem. Op een ouwe computer thuis draai ik Linux met daarop een Eggdrop IRC-bot, genaamd "Koekepeer". In het kanaal #fokuno op server irc.coldfront.net serveert deze bot een TCL-scriptje waarmee gebruikers van dat kanaal Uno kunnen spelen.

Er zijn echter minimaal twee spelers nodig om een potje Uno te spelen. Wanneer er slechts 1 speler aanwezig is, is Koekepeer zo coulant om zelf te hulp te springen en een potje mee te spelen.

Daar treedt echter een probleem op. Koekepeer speelt namelijk vals. Het zit zo: wanneer een speler niet kan spelen, moet hij een kaart van de stapel pakken. Als hij deze gepakte kaart kan spelen, mag hij dit doen. Het kan echter zo zijn dat hij door het spelen van deze kaart zelf weer aan de beurt komt. Wanneer hij dan weer niet kan, moet de speler nogmaals een kaart van de stapel pakken. Kan hij deze kaart niet kwijt, dan moet de speler passen en is de volgende speler aan de beurt.

Wanneer Koekepeer speelt, gaat het echter iets anders. Koekepeer pakt een kaart, omdat hij geen kaarten in z'n digitale pootjes heeft die hij kan wegleggen. Wanneer hij deze gepakte kaart speelt en daardoor zelf weer aan de beurt komt, pakt hij niet nog een kaart van de stapel zoals de regels voorschrijven, maar past hij direct.

Dat mag natuurlijk niet. Echter doet hij het toch. Kortom: er zit een bug in het Uno-script.

Nu heb ik zelf totaal geen verstand van TCL, maar dat heeft mij er niet van weerhouden om er toch een beetje mee te knoeien. Vooralsnog heeft dit echter niet tot glorie geleid, want zojuist gebeurde het weer:

Afbeeldingslocatie: http://mspaint.kicks-ass.org/martijn/fok/koekepeer_speelt_vals.png

Ik heb de code (inclusief mijn geknoei) en het configuratiebestand die op dit moment draait hier neergezet: *klik*

Is er een wizard in de zaal die mij kan aanwijzen waar de fout zit? Of mij een beetje in de goede richting helpen? Of een gerichte vraag kan stellen die wellicht tot het antwoord leidt? Of gewoon een steuntje in de rug kan geven?

De spelers van #fokuno bedanken u bij voorbaat.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

PRG draait om het zelf programmeren. Je code dumpen en wachten totdat wij de fout gaan aanwijzen is niet de bedoeling. Tijd om je een beetje te gaan verdiepen in TCL dus ;) Als je een concretere vraag hebt en er zelf mee bezig bent geweest dan kan je prima een nieuw topic openen. Geef dan aub wel aan waar je zelf denkt dat het ongeveer mis gaat en post aub de relevante (dus niet alle!) code.

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 26-11-2009 16:41 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.