Ik wilde graag voor mijn thuisnetwerk een netwerkschijf maken. Hiermee bedoel ik dus een harde schijf die ik vanaf alle computers die op het netwerk aangesloten zijn kan benaderen. Ik dacht aan een lees/schrijfsnelheid in de orde van 20 Mbyte/sec (liefst natuurlijk hoger). Verder is voor mij vooral betrouwbaarheid, geluidsproductie en stroomverbruik van belang. Raid-0 zou ook wel mooi zijn, maar niet per se noodzakelijk. Op zich geen al te hoge specs dacht ik.
Als ik nu in de pricewatch kijk, dan zie ik nogal grote prijsverschillen tussen de goedkoopste en mid-range schijven/behuizingen. Zijn die goedkopere nu zoveel slechter, of zit dit verschil vooral in toegevoegde dure functionaliteit? Heeft iemand hier een antwoord op en wellicht een idee wat voor mijn situatie aan te raden is?
Als ik nu in de pricewatch kijk, dan zie ik nogal grote prijsverschillen tussen de goedkoopste en mid-range schijven/behuizingen. Zijn die goedkopere nu zoveel slechter, of zit dit verschil vooral in toegevoegde dure functionaliteit? Heeft iemand hier een antwoord op en wellicht een idee wat voor mijn situatie aan te raden is?