Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na net een account te hebben aangemaakt wilde ik jullie meteen even lastig vallen met de volgende vraag.

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer en mijn oog is gevallen op een iMac 27", nu vroeg ik me af wat de beste oplossing is en waarvoor.

de keuze is tussen deze 2 machines

27": 3,06GHz
3,06-GHz Intel Core 2 Duo
ATI Radeon HD 4670 grafische processor met 256 MB

27": 2,66GHz
2,66-GHz Intel Core i5
ATI Radeon HD 4850 grafische processor met 512 MB

Ik gebruik de computer een beetje om op te surfer af en toe een game te spelen en te programmeren. ik hoor graag van jullie wat de juiste voor en na delen zijn van de machines.

Vriendelijke groet,
Robin

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Lijkt me een puur persoonlijke keuze, het zijn bijna identieke machines. Voor games zou ik persoonlijk dan de tweede nemen, volledig omwille van de grafische kaart.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de onderste is sneller, betere grafische chip, een nieuwere generatie processor, een quad core. De andere is een dual core. Waarom niet een windows computer, krijg je meer computer voor je geld

Verwijderd

Gebruik je al een mac, of ben je nieuw tot het concept? Als dit zo is zou ik in ieder geval research doen naar het Operating Systeem en kijken of je er wel alles mee kan doen wat je wilt. Je geeft aan dat je af en toe wel eens een spelletje speelt, maar wie zegt dat ze wel op OS X werken..

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@brilsmurffje: zou hij dan dat ook niet vermelden als optie? En je krijgt meer dan genoeg computer voor het geld dat je geeft aan een iMac 27". Wat kost een los 27" LED scherm denk je? * Darkstar zucht...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:42:
de onderste is sneller, betere grafische chip, een nieuwere generatie processor, een quad core. De andere is een dual core. Waarom niet een windows computer, krijg je meer computer voor je geld
Haha, maak je nu een grapje :'( :'( :'( L! Mafkees

Onderste, genoeg specs voor jou doelstelling. :)

Verwijderd

Topicstarter
waarom geen windows: heb sinds 3 maanden nu een MBP en dit bevalt mij erg goed.

Ik gebruik mijn pc voor het algemeen op te browsen en meerdere applicaties te gelijker tijd open te hebben zoals bijvoorbeeld photoshop, dreamweaver, visual studio enzovoort zal ik daad werkelijk verschil merken met de eerste en de tweede?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@hierboven, misschien niet in het gebruik, maar wel in je portemonnee. De programma's die jij opnoemt doen het ook allemaal op windows.

Of de TS moet programmeren voor een mac dan is het een ander verhaal..

nee maar windows is gewoon goedkoper. Surfen en programeren en een spelletje spelen lijkt het mij beter om voor windows te kiezen.
bijvoorbeeld dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX650W€ 95,70€ 95,70
1HP LP2475w€ 499,-€ 499,-
1Intel Core i7 860€ 224,26€ 224,26
1Lian Li Armorsuit PC-P50 Zwart€ 123,72€ 123,72
1Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser€ 47,43€ 47,43
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 152,-€ 152,-
1MSI P55-GD65€ 127,-€ 127,-
1OCZ Platinum XTC OCZ Platinum XTC DDR3 2000MHz 6GB KIT€ 139,90€ 139,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,26€ 66,26
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 229,61€ 229,61
1Scythe Mugen 2€ 31,-€ 31,-
ImporterenTotaal€ 1.735,88

Of wil de TS gewoon een MAC ?
Want naar mijn weten moet je voor spelletjes toch echt windows hebben...

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

brilsmurfffje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:01:
@hierboven, misschien niet in het gebruik, maar wel in je portemonnee. De programma's die jij opnoemt doen het ook allemaal op windows.

Ligt er natuurlijk aan welke spelletjes, en het gros is ook te spelen onder bootcamp :)

Ik kan crysis bijvoorbeeld draaien op een Early 2008 MBP :) (Niet maxed uiteraard)...

Eigenlijk is het gewoon een persoonlijke keuze, maar omdat hij in 'Apple Talk' post, gaan we er vanuit dat die keuze al vast staat :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
brilsmurfffje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:01:

Of de TS moet programmeren voor een mac dan is het een ander verhaal..

nee maar windows is gewoon goedkoper. Surfen en programeren en een spelletje spelen lijkt het mij beter om voor windows te kiezen.
bijvoorbeeld dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX650W€ 95,70€ 95,70
1HP LP2475w€ 499,-€ 499,-
1Intel Core i7 860€ 224,26€ 224,26
1Lian Li Armorsuit PC-P50 Zwart€ 123,72€ 123,72
1Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser€ 47,43€ 47,43
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 152,-€ 152,-
1MSI P55-GD65€ 127,-€ 127,-
1OCZ Platinum XTC OCZ Platinum XTC DDR3 2000MHz 6GB KIT€ 139,90€ 139,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,26€ 66,26
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 229,61€ 229,61
1Scythe Mugen 2€ 31,-€ 31,-
ImporterenTotaal€ 1.735,88

Of wil de TS gewoon een MAC ?
Dat HP scherm wat je hebt gekozen komt bij lange na niet in de buurt van het 27" iMac scherm. De resolutie is al een stuk lager van de HP en de kwaliteit van de iMac is zo ongelooflijk goed :)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Inderdaad, kwalitatief beter scherm, en je hebt alles veel compacter.
Waarom moeilijk doen met een grote kast, veel kabels en een los beeldscherm terwijl je voor de iMac alleen stroom kabel insteekt en verder niks :), geen grote lompe kast + kabel zooi

gewoon nee.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan het systeem ook bouwen op basis van micro-atx. Dan heb je ook een klein kastje.. Dan past alleen de HD5850 misschien niet meer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Kunnen we nou ophouden over die Mac vs PC discussie? Iemand wil een Mac hebben, dus laat hem lekker een Mac kopen. Of ie nou Windows of OSX wil draaien, een iMac 27" is heel wat anders dan een PC met een scherm, ongeacht welk scherm je kiest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
met beide systemen kan hij een spelletje spelen, wat surfen en aantal applicaties tegelijk draaien. Het is maar net wat de persoon in kwestie overheefd voor een misschien wel wat overkill systeem van apple...

offtopic:
blijft mooi setupje

...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:01:Of wil de TS gewoon een MAC ?
Macs kunnen dual booten met Windows, dus als de grafische kaart van de iMac snel genoeg is voor de games die de topicstarter wil spelen is de iMac zeker een goede keus.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Maar dat is toch onpraktisch 2 OS'en naar verloop van tijd ga je je toch meer hechten aan 1 van de 2.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

brilsmurfffje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:59:
Maar dat is toch onpraktisch 2 OS'en naar verloop van tijd ga je je toch meer hechten aan 1 van de 2.
Wat boeit dat nou. Als je een PC koopt kun je uberhaupt (zonder hackwerk) geen OSX draaien. Met een Mac kun je met een simpele reboot gewoon kiezen, en als je een game wil spelen dan is dat meestal alles wat je op dat moment doet dus heb je OSX even niet nodig. Persoonlijk koop ik liever een basismodel iMac en geef dan 277 euro aan een PS3 uit voor gaming, en dat bevalt al een hele tijd heel goed :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Lekker offtopic allemaal. TS geeft aan dat hij twijfelt tussen twee iMacs en we discussieren over PCs en consoles.

Enige reden om de tweede optie te kiezen is als je recente games in met zoveel mogelijk detail wil spelen. Zelf zou ik voor die 300 euro prijsverschil dat wel doen maar 'af en toe een spelletje' leest meer als geld in de zak houden en er wat anders mee doen.

Die PS3 bijvoorbeeld ;) :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:45
brilsmurfffje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:59:
Niks mis mee toch.. Keuzes hebben.

Leuke configuratie die je hebt, maar de iMac heeft een 27" 2560x1440 IPS panel met led backlight.. Een vergelijkbaar scherm (Wat er niets is eigenlijk.. 27" + die resolutie vind je niet) kost minimaal al €800.

Daarnaast mis je voor het gemak even wifi / bluetooth etc.

@TS ik zou uit die 2 kiezen voor de i5 quadcore. Vrij klein prijsverschil en toch performance winst en wat meer toekomst gericht. Daarnaast een betere videokaart die op die resolutie wel prettig is.

[ Voor 21% gewijzigd door Giant87 op 26-11-2009 19:07 ]

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
kun je ook een ps3 aansluiten op het 27 inch imac scherm dmv de displayport ingang op de imac 27 inch?

• JottemJ
  • Laatst online: 13-09 13:33
In Speedmark (synthetische benchmark, i know...) komt de i5 met 27% betere prestaties dan de C2D. Zie http://www.macworld.com/a.../2009/11/core15_imac.html en 20 fps meer in CoD ("We ran a Timedemo at 1024-by-768 with 4X anti-aliasing on in Call of Duty 4.")

@Ruudvd: Nee, niet op de gemakkelijke manier met een kabeltje ertussen. Zie ook de discussie hier: http://forums.appleinsider.com/showthread.php?t=104008

[ Voor 21% gewijzigd door JottemJ op 26-11-2009 19:47 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:01:
Lekker offtopic allemaal. TS geeft aan dat hij twijfelt tussen twee iMacs en we discussieren over PCs en consoles.

Enige reden om de tweede optie te kiezen is als je recente games in met zoveel mogelijk detail wil spelen. Zelf zou ik voor die 300 euro prijsverschil dat wel doen maar 'af en toe een spelletje' leest meer als geld in de zak houden en er wat anders mee doen.

Die PS3 bijvoorbeeld ;) :P
Het mooie is, dat je die console (in mijn geval een XBox360) ook prima met een HDMI->mDP kabel aan je iMac kan hangen :) Best of both worlds.

Klopt dus niet, nadere inspectie wijst uit dat de iMac UITSLUITEND Displayport signalen accepteert.

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 26-11-2009 19:56 ]

Launching containers into space

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Als de keuze is tussen een Core 2 Duo met ATI 4670 of een Core i5 met ATI 4850: De tweede is natuurlijk sneller dan de eerste. Als 't geld niet uitmaakt, dan is het makkelijk: neem de Core i5.

Ik weet niet precies wat voor spelletjes je wilt spelen, maar zeker voor programmeren en ook voor de meeste spelletjes is de Core 2 Duo volgens mij al ruim voldoende.

• Dr. Strangelove
JottemJ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:40:
In Speedmark (synthetische benchmark, i know...) komt de i5 met 27% betere prestaties dan de C2D. Zie http://www.macworld.com/a.../2009/11/core15_imac.html en 20 fps meer in CoD ("We ran a Timedemo at 1024-by-768 with 4X anti-aliasing on in Call of Duty 4.")
Waarom testen ze dat nou weer op 1024x768 en niet op de native res? Er is toch geen hond die op een derde van de beschikbare pixels wil gamen? Kan me daar zo over opwinden, ik heb nog nooit een grondige gaming test gezien op een Mac :(

• Frietsaus
  • Niet online
Ik geloof dat ze dat doen zodat de videokaart geen bottleneck vormt, dan kun je beter de verschillen tussen de processors zien.

• Dr. Strangelove
In dat geval kan je de test net zo goed achterwege laten omdat mensen die niet geinteresseerd zijn in games het niet zal boeien wat CoD doet. Mensen die het wel zijn vertelt het geen moer.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:45
Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:03:
In dat geval kan je de test net zo goed achterwege laten omdat mensen die niet geinteresseerd zijn in games het niet zal boeien wat CoD doet. Mensen die het wel zijn vertelt het geen moer.
De resolutie is gewoon te hoog om lekker met die kaart te gamen gok ik...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties zit toch na dit allemaal te lezen meer te denken aan de 3.06 omdat ik niet echt een gamer ben wil af en toe een simpel spelletje spelen als quake 4 of iets dergelijks niet die hightech games van tegenwoordig.

graag hoor ik nog meer voor en nadelen!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:31:
Bedankt voor jullie reacties zit toch na dit allemaal te lezen meer te denken aan de 3.06 omdat ik niet echt een gamer ben wil af en toe een simpel spelletje spelen als quake 4 of iets dergelijks niet die hightech games van tegenwoordig.

graag hoor ik nog meer voor en nadelen!
Lijkt me een prima keuze. Lees dit ook maar eens door als je tijd hebt: http://www.tkarena.com/Ar...-vs-Quad-Core-Gaming.aspx

Ik weet niet of het nog up to date is, maar goed. Ik heb het zelf ook niet helemaal gelezen, maar hier een interessante passage uit de conclusie: "Let me give you the heads up now: the quad core would undoubtedly be a lot faster. We already know that. I must admit though, I was surprised that I couldn't notice any gameplay experience improvement with the quad core over the dual core.".

• Dr. Strangelove
Giant87 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:16:
[...]

De resolutie is gewoon te hoog om lekker met die kaart te gamen gok ik...
Zucht... een beetje review laat dat dan toch zien? Heb je wel eens een normale review van een systeem gezien? Daar stoppen ze echt niet bij 1024x768 'omdat zwaarder waarschijnlijk teveel is om lekker te gamen'.

Een gaming test die niet op de native res wordt uitgevoerd is waardeloos.

Maar ik denk dat ik er maar over ophou, er is vrijwel niemand in het Apple forum die iets om gaming performance lijkt te geven :'(

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:29:
[...]

Zucht... een beetje review laat dat dan toch zien? Heb je wel eens een normale review van een systeem gezien? Daar stoppen ze echt niet bij 1024x768 'omdat zwaarder waarschijnlijk teveel is om lekker te gamen'.

Een gaming test die niet op de native res wordt uitgevoerd is waardeloos.

Maar ik denk dat ik er maar over ophou, er is vrijwel niemand in het Apple forum die iets om gaming performance lijkt te geven :'(
Om daar even op in te haken.. Een grotere quote uit de link die ik hierboven heb gepost:
My aim was not to show the performance difference between the two CPUs, but to show the experience players can expect during actual real gameplay and at resolutions and game settings that they would realistically use. There would have been no point in demonstrating how many fps you can get if you set Crysis to 640x480 with low detail settings. Let me give you the heads up now: the quad core would undoubtedly be a lot faster. We already know that. I must admit though, I was surprised that I couldn't notice any gameplay experience improvement with the quad core over the dual core.
Oftewel, een Quad Core kan dan wel op lage resoluties sneller zijn dan een Dual Core, maar daar gaat het helemaal niet om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuntjuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik heb sinds kort een iMac 27 inch Core i7.
Hij is super snel en het beeld is fantastische. Een nadeel is alleen dat het veel geld kost. Als je geld over hebt moet je zeker voor de iMac gaan met core i5 want daar heb je later ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42
absoluut de i5. Heb een benchmark gezien, waarbij deze echt stukken beter presteert dan de core2duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die benchmark bekijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Zendith schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:32:
absoluut de i5. Heb een benchmark gezien, waarbij deze echt stukken beter presteert dan de core2duo.
Tuurlijk is de i5 sneller dan de Core2Duo, als je naar pure rekenkracht kijkt. Dus als je veel moet renderen omdat je vaak aan het video editten bent is de i5 zeker een betere keus. Echter doet de TS dat niet en zal de snelheidswinst die de i5 biedt minder relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Alstublieft ;) Maar je wordt er denk ik niet blij van :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik stond voor dezelfde en heb uiteindelijk voor de i5 gekozen, simpelweg omdat als je zoveel geld uitgeeft aan een pc je wel een wat " nieuwere" cpu erin wilt hebben dan een 3.06 C2D. De gpu upgrade is dan mooi meegenomen. En ik ben van plan deze wat langer te houden dan een jaar dus hopelijk is de i5 ook wat meer future proof.
Kortom mijn inziens is het niet zo'n grote meerprijs voor de upgrade en tenzij je echt die 300e niet kan missen zou ik de upgrade doen, van een i5 naar een i7 is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Of je kan de 3,06 c2d kopen en alleen de videokaart upgraden. Dit heb ik ook gedaan. Via surfshop kost ie dan 1438 euro geloof ik.

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de link! Vergelijking met MP vind ik sowieso niet terecht (mobility radeon versus desktop model). i7 is geen haar beter dan i5 op het vlak van gamen. 20 fps voor sommige games is wel erg op het randje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ook een zwakke test:
2. Is a Mac Pro with a similar GPU (Radeon HD 4870) significantly faster than the quad-core iMacs when doing 3D graphics intensive functions?
Een Mobility Radeon 4850 en een gewone 4870 zijn geen 'similar' GPUs.

De performance van de MacPro valt me bar tegen trouwens. Een windowsbak haalt toch minimaal nog wel 100fps met die settings in CoD4, en de MP scoort fors lager. Ben benieuwd hoe dat onder bootcamp is. Misschien dat ik zelf maar eens wat ga testen, maar ik heb alleen een 9400M beschikbaar dus dat is niet echt interessant voor veel mensen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-11-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Allo tweakers... ik zit er ook over te denken om een imac 27 inch aan te gaan schaffen.... echter zit ik met de vraag of het mogelijk is om mijn iman scherm te gebruiken voor mijn ps3.... daarnaast wil ik zo nu en dan een game spelen. Denk hierbij aan oude titels zoals C&C 3, guildwars en HL2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

P-Nut schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:48:
Allo tweakers... ik zit er ook over te denken om een imac 27 inch aan te gaan schaffen.... echter zit ik met de vraag of het mogelijk is om mijn iman scherm te gebruiken voor mijn ps3.... daarnaast wil ik zo nu en dan een game spelen. Denk hierbij aan oude titels zoals C&C 3, guildwars en HL2 :o
Met 305 posts had ik toch wel verwacht dat je iets meer kunt dan alleen maar je reactie neer te plempen en een oud topic te kicken...

Nee je kunt je iMac scherm neit gebruiken voor je PS3. Wel kun je games er op spelen als je een VM Ware versie hebt waar je Windows in hebt gezet. Anders zou je een Mac versie moeten kopen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 07:56
Maximus schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:37:
[...]

Met 305 posts had ik toch wel verwacht dat je iets meer kunt dan alleen maar je reactie neer te plempen en een oud topic te kicken...

Nee je kunt je iMac scherm neit gebruiken voor je PS3. Wel kun je games er op spelen als je een VM Ware versie hebt waar je Windows in hebt gezet. Anders zou je een Mac versie moeten kopen.
Op de 27" imac kan je een PS3 aansluiten, je hebt wel een converter nodig alla Kanex XD http://www.kanexlive.com/products/kanexXD.html

Ik geloof dat Belkin er ook 1 maakt, maar pin me er niet aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

P-Nut schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:48:
1. Het is NIET (zonder meer) mogelijk je PS3 op de iMac27" aan te sluiten. Zie ook eerder in deze thread:
Whieee schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:50:
Het mooie is, dat je die console (in mijn geval een XBox360) ook prima met een HDMI->mDP kabel aan je iMac kan hangen :) Best of both worlds.

Klopt dus niet, nadere inspectie wijst uit dat de iMac UITSLUITEND Displayport signalen accepteert.
EDIT: Aldus de post van Tales, is er dus een adapter te krijgen, maar de vraag is of je 150 euro over hebt voor deze functionaliteit :)

2. C&C3 en HL2 zijn native speelbaar onder OSX. Mocht je bepaalde Windows games hebben waar geen OSX versie van is, kan je altijd nog XP/Vista/7 installeren (native met BootCamp) en daar je games spelen.

Verder wil ik je adviseren iets beter te lezen en te googlen. Het antwoord op je 1e vraag stond al in deze thread, en ook het tweede is zonder meer te googlen. Een beetje eigen inzet wordt hier op GoT wel verwacht van je ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 20-06-2010 18:03 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
sorry, ik heb wel gegoogled maar daar kwam ik idd die dure oplossing van die converter van 150euro.... en vele post met deze oplossing waren (dacht ik) al wat verouderd.

Daarnaast heb ik eigenlijk niet veel kunnen over de performance van deze converter.... dus ik hoopte dat iemand wist van een ander (goedkoper) alternatief.

Ik wil graag de overstap maken van windows pc... (inmiddels 7jaar oud) naar een 27inch mac. Ik gebruik allerlei creative suite programma's dus het grote werkveld / resolutie is voor mij 1 al dan niet de belangrijkste reden van deze overstap. 2de belangrijke punt voor mij is dat ik ook op de mac kan gamen. (zoals opkomende Guildwars 2, C&C 3, L4D, Starcraft 2).

Het echte 'hardcore' gamen doe ik toch op de ps3 dus hoopte de deze aan te kunnen sluiten op het scherm van de mac. Ik ben benieuwd of duurdere uitvoering van een 27inch mac voor mij meerwaarde zal zijn aangezien ik niet zo goed weet of ik het verschil uberhaupt zal merken. Is het een idee om voor een quadcore te gaan... of de goedkoopste 27 inch uitvoering en de grafische kaart upgrade doen. Of is het extra geld voor een quadcore in vergelijking met de duocore een goede uitgave. Met de wensen die ik heb... allerlei overwegingen waar ik allemaal mee zit te worstelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hier nog iemand met een ervaring van Windows naar Mac. Ik heb hiervoor ook de overstap gemaakt (eerst naar Macbook Pro 15' Late 2008 model) en dat beviel prima, waarna ik na wat gespaar heb geinvesteerd in een 27" iMac met i7 en 8GB RAM. Echt een perfecte machine, heb ernaast nog mn 24" ACD ernaast staan. Dacht eerst dat het overkill zou worden, maar gebruik het vaak genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4752190569_d6e8abe71a_z.jpg
(klikbaar)

Gamen op de pc deed ik niet meer (heb een PS3), dus grafische kaart tilde ik niet zwaar aan. Daarnaast kan je altijd nog gamen via Bootcamp of Windows progsels draaien onder VMware Fusion (ook getest en werkt prima!).

De i5 is maar een fractie trager dan de i7 en zou je ook die aanraden, vooral als de multicore optimalisaties eraan zitten te komen. Als je je PS3 wilt aansluiten op de iMac, dan kan je nog gaan voor de Kanex al kan deze maar tot 720p door een limitatie in de iMac.

Info: http://kanexlive.com/products/kanexXD.aspx

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
thnx voor de info.... hele mooie setup btw... kwijl kwijl.... jammer dat ze geen 27inch cinema display hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:01:
[...]
1. Het is NIET (zonder meer) mogelijk je PS3 op de iMac27" aan te sluiten. Zie ook eerder in deze thread:
Jawel, er zijn meerdere adapters verkrijgbaar (ook goedkopen dan 150 euro).
Zo maakt Apogee Inc. een Adapter, die schijnt erg goed te werken,
en je kunt op DealExtreme voor $11,85 een 1080p MiniDisplayport to HDMI adapter kopen
(Dit is de site waar je voor 3 euro een iPhone Dock kunt kopen. En volgens andere Tweakers, er is een keer een topic over geweest, is deze echt van hoge kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het op dit moment niet verstandiger om te wachten op een nieuwere versie ?
dacht dat de imacs op het punt stonden om een update te krijgen ...

alhoewel dat natuurlijk een gerucht blijft... echt lang zal het niet meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik raad je aan voor de I5 te gaan met 4 gig intern en voor 100 euro 4 gig extra er zelf inzetten.
Heb er tot op de dag van vandaag bijzonder veel plezier van !

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-Nut schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:39:
thnx voor de info.... hele mooie setup btw... kwijl kwijl.... jammer dat ze geen 27inch cinema display hebben ;)
De geruchten gaan dat deze in de planning staat. Er zijn veel sites die een release noemen in juni/juli. Ik denk zelf dat dit later wordt.

http://macworld.nl/a/51391915/gerucht-apple-werkt-aan-27-inch-cinema-display.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zou een mooie compadre van mijn iMac :)

Ontopic:
TS heeft al even niets van zich laten horen, ben benieuwd of je iets kan/hebt gedaan met de gegeven replies.

[ Voor 62% gewijzigd door aramdin op 06-07-2010 15:10 ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1