FreeBSD server in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 135610

Topicstarter
Tweaker,

Ik heb een server gekregen die regelrecht uit een datacenter komt waarop freebsd geïnstalleerd staat. Nu was dit een server waarop een site stond met php software. Ik heb nu een paar bestanden nodig die te vinden zijn op de harde schijf en gegevens die te vinden zijn in het php software programma (dus uit een mysql database).

Nu is mijn vraag, kan ik deze server gewoon in mijn D-Link router pluggen waarna ik dan ftp/surf naar het door de router toegewezen IP-adres? Ik vermoed dat het IP-adres statisch toegewezen werd, dus ik denk dat ik dit zal moeten wijzigen. Alleen heb ik bitterweinig verstand van linux. Ik kan hier veel informatie vinden: http://www.freebsd.org/do...book/network-servers.html, maar ik weet echt niet waar ik aan moet beginnen.

Heeft er iemand een betere oplossing?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon inloggen als root en nano -w /etc/rc.conf.

Daar het ipadres aanpassen en reboot intypen.

Klaar :P.

Eventueel even de firewall tweaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 26-11-2009 15:11 ]

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je het root wachtwoord niet hebt met een linux livecd booten en de disks benaderen is denk ik de makkelijkste methode voor je.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat kan ook, maar als hij geen bal verstand heeft van unices is dat niet echt handig he ;).
Hij moet dan ook weten waar eea te vinden op het gebid van configs en files.

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:11:
Gewoon inloggen als root en nano -w /etc/rc.conf.

Daar het ipadres aanpassen en reboot intypen.

Klaar :P.

Eventueel even de firewall tweaken.
Eens proberen, ik had hem daarjuist opgestart maar ik kwam niet tot het loginscherm. Ik laat je dadelijk meer weten ;)
TrailBlazer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:12:
Als je het root wachtwoord niet hebt met een linux livecd booten en de disks benaderen is denk ik de makkelijkste methode voor je.
Kan ik zo een MySQL databank exporteren? Dan kan ik dat op mijn hosting accountje importeren via phpmyadmin en de gegevens lezen :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh als je in /usr/local/var/db (uit mijn hoofd) of /var/db kijkt zal daar wel eea aan mysql staan.

Nog makkelijker:

inloggen als root
mysqldump -A -u root -p > databases.sql

daarna met ftp of scp databases.sql exporteren.

-A betekent dat je ALLE databases exporteert.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

mja, dit vind ik niet onder PNS vallen :)
Ik move het topic naar Non-Windows Operating Systems

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 26-11-2009 15:36 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Anoniem: 289377

TrailBlazer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:12:
UFS support is niet altijd even goed onder Linux.

Je kunt hem gewoon aansluiten. Door onder FreeBSD ifconfig in te tikken kom je achter het IP van de server welke je vervolgens kun benaderen. Mocht hij ingesteld op een statisch IP buiten het subnet van je router kun je het IP aanpassen onder /etc/rc.conf.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uiteraard, maar dan moet je wel het root password hebben, of een gebruiker met sudo rechten.

Topicstarter
Bij ifconfig zie ik nog 2 oude statische IP-adressen staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de server een IP-adres toegewezen krijgt?

btw: nano werkt trouwens niet, maar ee wel :)
(verkeerde server, het lukt om in te loggen op de mailserver, maar niet op de http server)

Na opstarten komt er hetvolgende:

Nov 26.. sshd[195]: fatal: Cannot bind any address.
Raising kernel security level:
kern.securelevel: -1 -> 1

Thu Nov...

FreeBSD/i386.. (ttyv0)

Login: Nov 26... /kernel:pid 128 (httpd), uid 0: exited on signal 4 (core dumped)

Inloggen gaat helemaal niet, wat ik typ komt niet op het scherm en heropstarten doet niets. Keyboard en muis zijn goed aangesloten. Zelfs ctrl alt delete doet het niet :|

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 26-11-2009 16:05 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 15:08
Hij heeft toch niet gezegd dat-ie de wachtwoorden niet heeft? Anders wordt het in single user mode opstarten en die eerst wijzigen

Netwerk instellen: (en dan vooral vanaf 11.8.2)
handboek

nano is overigens niet standaard op FreeBSD, gebruik liever ee had je dus al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 26-11-2009 15:56 ]

Topicstarter
FiscBiker schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:56:
Hij heeft toch niet gezegd dat-ie de wachtwoorden niet heeft? Anders wordt het in single user mode opstarten en die eerst wijzigen

Netwerk instellen: (en dan vooral vanaf 11.8.2)
handboek

nano is overigens niet standaard op FreeBSD, gebruik liever ee had je dus al gevonden
Ik heb de wachtwoorden, ik kan alleen niet inloggen 8) Nadat ik ingelogd zal zijn, zal het wel niet lukken om via ifconfig het IP-adres te bekijken, hier zag ik bij de mailserver (zie vorige post) namelijk nog het oude, statische IP-adres staan.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:57
Als je helemaal niet lokaal kunt inloggen vraag ik me af of het toetsenbord wel goed aangesloten is. Misschien moet je PS/2 in de BIOS aanzetten of iets dergelijks?

Zo te zien krijgt het systeem geen netwerkadres. Als je dan ook lokaal niet kunt inloggen zou je 't met een bootcd kunnen proberen (zodat je iig het filesystem kan benaderen en de netwerkconfiguratie kunt aanpassen) maar dan moet ook je toetsenbord wel werken. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Soultaker op 26-11-2009 16:18 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je ziet wat het oude ip adres is dan geef je toch even je eigen PC een ip in dat huidige subnet. :?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lekker als dat een publiek ip is uit een subnet dat je nog wil benaderen.

Topicstarter
Hm, ik zit in de knoei. Het toetsenbord werkt dus niet op de server. Ik heb het ook via een tussenstuk (usb naar PS/2) geprobeerd, maar het numlock lampje gaat niet aan. Op de andere server (of andere computers in huis) heeft hetzelfde toetsenbord geen problemen. Ethernetlampjes gaan wel branden. Is het moederbord dan half kapot? :/

Wat bedoelen jullie, TrailBlazer en Boudewijn?

• Soultaker
Wat ze bedoelen is dat als je het server-ip weet, je een andere PC in hetzelfde subnet kan zetten, zodat je er naar kunt ssh'en (dan hoeft het toetsenbord niet te werken). Denk er wel aan dat in FreeBSD remote root log-ins (default) niet mogelijk zijn.

Maar dit:
Anoniem: 135610 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:54:
Nov 26.. sshd\[195]: fatal: Cannot bind any address.
[..]
/kernel:pid 128 (httpd), uid 0: exited on signal 4 (core dumped)
suggereert dat 'ie helemaal geen IP adres krijgt. Dus dan gaat dat ook niet werken, ben ik bang.

Ik denk trouwens dat je ook een login shell moet kunnen krijgen op een seriële console, maar hoe dat precies werkt...

[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 26-11-2009 18:14 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zit er niet een IPMI kaartje in toevallig? Zeg maar een dure nic waarmee je de zaak kunt bedienen.

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Gewoon opstarten in single user mode (keuze krijg je te zien bij het opstarten), dan moet je alles kunnen doen.
Zo niet, dan toch even in de bios kijken waarom je toetsenbord niet werkt.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Misschien heeft de vorige eigenaar het toetsenbord wel met opzet uitgeschakeld om te voorkomen dat er iemand met een los toetsenbord de server zou overnemen.
Kom je wel in de bios van die kist? Zo ja, kijk eens of het keyboard niet uitgeschakeld is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• FiscBiker
Oude versies van FreeBSD konden geen USB-keyboard out-of-the-box ondersteunen. Ik weet niet meer precies vanaf welke versie dat was opgelost, maar dat kan goed versie 6 pas zijn geweest, dus vertel ook even welke versie van FreeBSD dat je hebt en probeer een echt PS/2-keyboard uit.

serial console is ook niet standaard, dus dat is een gok (maar wel een goede)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als het ding een tijdje in een colo heeft gehangen neem ik aan dat het niet FreeBSD 5 ofzo is :P. Hoop ik dan.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Boudewijn schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:11:
Lekker als dat een publiek ip is uit een subnet dat je nog wil benaderen.
Ik zeg ook niet dat hij het altijd zo moet houden. FF op inloggen via SSH via oude IP IP wijzigen/DHCP en opnieuw connecten.

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik zou echt proberen middels een toetsenbord toegang te krijgen tot de server. Aan elke normale server moet je een toetsenbord kunnen hangen en dit moet ook gewoon werken. CAPSLOCK2000 vroeg het al: kom je wel in de Bios van dat ding?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Anoniem: 135610 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:10:...kan ik deze server gewoon in mijn D-Link router pluggen waarna ik dan ftp/surf naar het door de router toegewezen IP-adres?
Er zijn hierboven netwerkoplossingen aangedragen, maar als die niet voor jou gaan werken en die bestanden op het bestandssysteem echt belangrijk voor je zijn kun je misschien beter de hdd er uit demonteren en in een linuxbak met UFS-support mounten. Misschien kun je dan je bestanden er af halen.

Edit: En wat hierboven al gezegd is; een ps2 tobo proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door dragunova op 27-11-2009 08:04 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Soultaker schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:13:Maar dit: [...]suggereert dat 'ie helemaal geen IP adres krijgt. Dus dan gaat dat ook niet werken, ben ik bang.
Ik dacht dat die errorcode er op duidt dat ie geen sleutel krijgt van een kerberos-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Welke code bedoel je precies? Die 195 is volgens mij een process id, geen code; "cannot bind any address" suggereert dat er geen non-local adres is om aan te binden. Ik denk niet dat Kerberos er op dit moment veel mee te maken heeft (maar ik weet niet veel van Kerberos-authenticatie, dus correct me if i'm wrong)

En dat apache crasht als 'ie niet op z'n geconfigureerde adres kan binden komt me ook bekend voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Soultaker op 27-11-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

FiscBiker schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:59:
serial console is ook niet standaard, dus dat is een gok (maar wel een goede)
In datacenters is het gemeengoed. Dus het zou heel goed kunnen zijn dat vorige eigenaar een serial console heeft gebruikt. En dan is het heel goed mogelijk dat keyboard dan niet meer doet tenzij je een machine eraan hangt met een seriele kabel en een programmaatje om een connectie te maken met de server.

Stel dat je een Windows machine hebt met een seriele ingang dan hoef je alleen maar een seriele kabel en een recente versie van Putty te hebben. En dan is het kwestie van goed instellen en gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 27-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Als je keyboard niet wil werken, pak je gewoon een RS232 kabel (compoort) om consoletoegang te krijgen vanuit een Win of Lin bak. Hoe dat werkt staat vast beschreven in het FBSD handboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op zondag 29 november 2009 @ 08:55:
Als je keyboard niet wil werken, pak je gewoon een RS232 kabel (compoort) om consoletoegang te krijgen vanuit een Win of Lin bak. Hoe dat werkt staat vast beschreven in het FBSD handboek.
dat is een seriele kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even in de bios de usb instelling gewijzigd en het toetsenbord werkt :)
Ik ben ingelogd, maar bij het invoeren van ifconfig zie ik de oude IP-adressen. Hij zegt wel "em0 link is up" wanneer ik de ethernetkabel erin plug. Als ik probeer te pingen naar de router of naar de computer waar ik momenteel op werk dan krijg "ping: sendto: no route to host".

In het administrator paneel van de router zie ik in ieder geval geen toegewezen IP-adres. De router (d-link dir-855) heeft wel functies zoals Virtal server, DDNS.., kan ik hier misschien iets mee doen? Ik vermoed van niet want toen ik virtual server probeerde kreeg ik de foutmelding dat de server aan het lokale netwerk (192.168...) verbonden moest zijn.

em0 resetten? En zoja, hoe?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 02-12-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Je kunt gewoon een ander adres toekennen en de routetabel updaten. Maar makkelijk is wellicht gewoon DHCP gebruiken (dhclient em0; zie ook Automatic Network Configuration (DHCP)) als je lokale netwerk daar al op ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het bestand /etc/rc.conf schijnt leeg te zijn:
code:
1
2
3
ee /etc/rc.conf
=>
new file "rc.conf"

Het bestand bestaat wel want als ik het volgende uitvoer, krijg ik het bestand te zien.
code:
1
2
3
cd /etc/
find "rc.conf"
rc.conf

Ik heb dan
code:
1
ifconfig_em0="DHCP"
in het bestand gegeven (zoals aangegeven in het handbook), alleen krijg ik "unable to create file "/etc/rc.conf"".

Ik probeer dan root rechten te verkrijgen door eerst su in te voeren, maar het root wachtwoord schijnt niet juist te zijn. Nochtans had de oorspronkelijke beheerder mijn account root rechten gegeven. Ik heb hem alvast een mailtje gestuurd...

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 02-12-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rc.conf leeg? Dat is normaal niet zo. Hier zet je ook al je services in. Wat zegt
$ ls -l /etc/rc.conf
&
$ cat /etc/rc.conf

En wat staat er in /usr/local/etc/rc.conf?

En als laatste wat geeft uname -a voor output?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
$ ls -l /etc/rc.conf
-rw------ 1 root wheel 605 Sep 20 2006 /etc/rc.conf
$ cat /etc/rc.conf
cat: /etc/rc.conf: Permission denied

Bij /usr/local/etc/rc.conf dezelfde situatie als /etc/rc.conf

$ uname -a
FreeBSD sernernaam 4.10-RELEASE FreeBSD 4.10-RELEASE #0: Mon Mar 28 .. 2005
username-oude-serverbeheerder@servernaam:/usr/src/sys/compile/FIREWALL i386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten eerste is 4.10 nogal oud (support eindigde in 2007). Maar goed je hebt geen rechten op /etc/rc.conf dus je kunt geen ip instellen. Regel het root wachtwoord en dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Soultaker schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:27:
Welke code bedoel je precies? Die 195 is volgens mij een process id, geen code; "cannot bind any address" suggereert dat er geen non-local adres is om aan te binden. Ik denk niet dat Kerberos er op dit moment veel mee te maken heeft (maar ik weet niet veel van Kerberos-authenticatie, dus correct me if i'm wrong)

En dat apache crasht als 'ie niet op z'n geconfigureerde adres kan binden komt me ook bekend voor.
Ja dat wait ik ok nait; ik vermoedde aan de hand van die code dat de serveerster voorheen op een lokatie heeft gehangen waar ie een sleutel kreeg van een kerberosserver. Op dit moment weten we gewoon nog te weinig, dus alle hulp en suggesties (in het redelijke) zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de em0 op DHCP kunnen zetten en heb het IP 192.168.0.196 gekregen. Ik heb rc.conf dan opnieuw gewijzigd en 192.168.0.196 als IP-adres ingesteld en gereboot. Het IP-adres staat nu volgens de router ook mooi gelinkt aan het juiste mac adres.
Ik kan alleen niet verbinden met het IP-adres (noch via ftp, noch via de browser). Welke stap heb ik gemist?

Er zijn wel nog em0_aliassen in rc.conf, dien ik deze te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je de relevante delen van rc.conf niet even posten? Kun je verder wel pingen naar de machine? Misschien worden de services gewoon niet automatisch gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Wellicht staat er een firewall aan die toegang blokkeert. De rc.conf posten zou daar meer duidelijkheid over verschaffen. (Als je lokaal kunt inloggen, kun je toch wel bestanden naar buiten kopiëren neem ik aan? Als het je alleen om wat bestanden te doen is, kun je die zo ook veiligstellen.)

Waarom heb je DHCP trouwens weer uitgezet? Als je later terugwil naar de oude configuratie zou ik gewoon alle bestaande settings uitcommenten (of de hele /etc/rc.conf backuppen) en voorlopig de boel zo instellen dat het op je lokale netwerk goed werkt (en dat is blijkbaar met DHCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles in rc.conf gecomment (buiten em0) en DHCP terug aangezet, maar ik kan er nog steeds niet mee verbinden.

~ sven$ ping 192.168.0.196
PING 192.168.0.196 (192.168.0.196): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=0 ttl=64 time=421.657 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=1 ttl=64 time=39.373 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=2 ttl=64 time=200.294 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=3 ttl=64 time=297.443 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=4 ttl=64 time=17.777 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=5 ttl=64 time=223.004 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=6 ttl=64 time=214.879 ms
64 bytes from 192.168.0.196: icmp_seq=7 ttl=64 time=320.329 ms
^C
--- 192.168.0.196 ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 17.777/216.844/421.657/127.766 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom boot je niet in single mode en verander je niet het wachtwoord van 'root'?
Scheelt hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
Het gebruik van aliassen kan erop duiden dat er gebruik gemaakt is van jails, dat zou een reden kunnen zijn waarom je die services niet zal vinden op je huidige ipadres.

Post anders even de originele /etc/rc.conf (zover je die nog origineel hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Goed punt, maar geen ssh daemon op de host is dan wel raar. Lijkt me dat je daar ook op wil kunnen inloggen om je jails te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
De sshd op de host zal dan waarschijnlijk ook ingesteld staan om alleen maar te luisteren naar 1 ipadres, die van de host zelf. Standaard luistert hij naar 'alle' ipadressen, dus ook die van de evt. jails, wat niet altijd de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Anoniem: 289377 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:47:
Ten eerste is 4.10 nogal oud (support eindigde in 2007).
Heb je een goede reden om deze machine niet opnieuw te installeren? In principe is het niet nodig, en kun je die FreeBSD bak on-the-fly upgraden, maar ik geloof dat jij de ervaring mist om dat te doen. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van het herinstalleren van servers, maar in dit geval maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

We blijven nu maar gokken naar hoe die machine ingesteld en beveiligd is. Ik denk dat het voor jouw nuttiger zou zijn om maar een verse install van FreeBSD 8.0 te doen. Dan weet je precies hoe alles geconfigureerd is en krijg je ook een beetje inzicht in hoe FreeBSD in elkaar steekt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:06:
[...]

Heb je een goede reden om deze machine niet opnieuw te installeren? In principe is het niet nodig, en kun je die FreeBSD bak on-the-fly upgraden, maar ik geloof dat jij de ervaring mist om dat te doen. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van het herinstalleren van servers, maar in dit geval maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

We blijven nu maar gokken naar hoe die machine ingesteld en beveiligd is. Ik denk dat het voor jouw nuttiger zou zijn om maar een verse install van FreeBSD 8.0 te doen. Dan weet je precies hoe alles geconfigureerd is en krijg je ook een beetje inzicht in hoe FreeBSD in elkaar steekt.
Het ging er toch juist om dat-ie enkele bestanden er af moest halen en uit een MySQL-database enkele gegevens moest trekken?

Zodra je ssh (en sftp) dan hebt draaien (op het juiste adres*) kan je die bestanden sowieso er af halen en waarschijnlijk is het het makkelijkst om een mysql-dump uit te voeren of een recente dump op een van de schijven op te zoeken en die te evacueren. Als je moet gaan zoeken welke jail je aan moet slingeren gaat het nog langer duren.

Alles wat je meer wil doen moet je inderdaad niet meer op 4.10 doen. En upgraden van 4.10 naar 7.2, laat staan 8.0 is voor niemand een aan te raden onderneming.

* zie /etc/ssh/sshd_config, ik stel ook voor dat je PermitRootLogin aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt om via SFTP in te loggen! SSH lukte ook. :) Het duurt overigens wel zeer lang om te communiceren met de server, maar eens de verbinding gemaakt is gaat het redelijk vlot.

Op de server was er een website waarop gegevens stonden (mysql). De website bestanden heb ik in principe wel, maar het scheelt een hoop moeite (compatibiliteitsissues) als ik de desbetreffende website rechtstreeks via mijn browser kan inlezen. Ik probeer momenteel de mysql dump uit te voeren, maar ik krijg steeds mysqldump: not found of mysql: not found. Dit nadat ik ge-cd't heb naar de mysql map. Ik weet niet precies wat ik nu kan doen..

Een andere foutmelding, heeft waarschijnlijk met de wijzigingen in rc.conf te maken:
Local package initialization:
/usr/local/etc/rc.d/apache.sh start: httpd started
Dec 4 23:59:57 servernaam pure-ftpd: (?@?) [ERROR] Unable to find the 'ftp' account snmpd sshd.
..
Login:

/etc/rc.conf
ifconfig_em1="inet 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0" #dit is volgens mij de verbinding met de mailserver, via een andere netwerkkaart
ifconfig_em0="DHCP"
#ifconfig_em0=inet "xxx.xxx.xxx.54 netmask 255.255.255.255"
#ifconfig_em0_alias0="xxx.xxx.xxx.55 netmask 255.255.255.255"
#ifconfig_em0_alias1="xxx.xxx.xxx.56 netmask 255.255.255.255"
#ifconfig_em0_alias2="xxx.xxx.xxx.57 netmask 255.255.255.255"
#defaultrouter="xxx.xxx.xxx.1"
#linux_enable="YES"
#sendmail_enable="YES"
#saver="blank"
keymap="be.iso"
#sshd_program=/usr/local/sbin/sshd #dit en het onderstaande moet ik waarschijnlijk weer uitcommenten?
#sshd_enable="YES"
#nfs_reserved_port_only="YES"
hostname="servernaam"
#sendmail_enable="NONE"
#inetd_enable="NO"
#kern_securelevel_enable="YES"
#kern_securelevel="1"
ntpd_enable="YES" #ben ik waarschijnlijk vergeten uit te commenten

/etc/ssh/sshd_config - alleen de niet-uitgecommente lijnen
Port 22
Protocol 2
ListenAddress 0.0.0.0

LoginGraceTime 120
PermitRootLogin yes #heb ik uitgevinkt en yes bijgeplaatst, maar ik krijg toch "REFUSED" als ik probeer in te loggen

X11Forwarding no

AllowUsers sven #heb ik bijgeplaatst

Subsystem            sftp      /usr/libexec/sftp-server

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 04-12-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Anoniem: 135610 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:21:
Het is gelukt om via SFTP in te loggen! SSH lukte ook. :) Het duurt overigens wel zeer lang om te communiceren met de server, maar eens de verbinding gemaakt is gaat het redelijk vlot.
Komt waarschijnlijk doordat een verkeerde DNS server staat ingesteld. Kijk eens in /etc/resolv.conf en stel de juiste nameserver in (blijkbaar krijg je die niet van de DHCP server?)
Ik probeer momenteel de mysql dump uit te voeren, maar ik krijg steeds mysqldump: not found of mysql: not found. Dit nadat ik ge-cd't heb naar de mysql map.
Misschien is alleen de MySQL client geïnstalleerd. Post de uitvoer van pkg_info -a ook eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit lijkt goed te staan? (router staat namelijk op 192.168.0.1 en m'n provider is telenet)
/etc/resolv.conf
search telenet.be
nameserver 192.168.0.1

Bij pkg_info -a krijg ik een heleboel, met als laatste wget. Alleen weet ik niet hoe ik naar boven moet scrollen B), zowel pijltje-boven als shift+pijltje-boven geeft het vorige commando. Page-up/down of in combinatie met shift doet niets. Scroll Lock! Nooit gedacht dat het werkelijk een functie had :p. Ik kan wel niet helemaal terug scrollen en geraak maar tot de R van Ruby. Gelukkig gaat het via SSH op afstand wel goed, gewoon met de scrollbar. Dit is echter alles wat ik vind van MySQL:
Information for bsdpan-DBD-mysql-2.9004:

Comment:
DBD::mysql - MySQL driver for the Perl5 Database Interface (DBI)

Description:
B<DBD::mysql> is the Perl5 Database Interface driver for the MySQL
database. In other words: DBD::mysql is an interface between the Perl
programming language and the MySQL programming API that comes with
the MySQL relational database management system. Most functions
provided by this programming API are supported. Some rarely used
functions are missing, mainly because noone ever requested
them. :-)

offtopic:
Even terloops een vraagje, is FreeBSD een goed besturingssysteem voor het beheren van website en applicaties? Met heel dit zoeken ben ik wel geïnteresseerd geraakt in hoe dit allemaal in elkaar zit en wil ik graag, nadat ik de gegevens heb, zelf een beetje uitproberen. Of zijn er betere systemen zoals Debian, CentOS of Ubuntu? Als ik een beetje rondkijk op google zie ik dat CentOS de overhand heeft, maar FreeBSD heeft wel een online handbook.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 04-12-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Is dat de enige? Dat lijkt me sterk. Waarschijnlijk geeft dit zinnigere uitvoer:
pkg_info -a | grep -i mysql

Ik verwacht dat er mysql-client (of iets dergelijks) in het lijstje staat. Doe daarna eens:
pkg_info -L <package naam>

Om te zien welke bestanden er precies in die package zitten (en waar ze geïnstalleerd zijn). Hopelijk zit mysqldump daar ook ergens tussen. ;)
Anoniem: 135610 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:49:
Scroll Lock! Nooit gedacht dat het werkelijk een functie had :p. Ik kan wel niet helemaal terug scrollen en geraak maar tot de R van Ruby.
Je kunt commando's ook door een pager zoals less pipen:
pkginfo -a | less

In de uitvoer zou je dan gewoon moeten kunnen scrollen met de pijltjestoetsen (of op z'n minst met j en k); met q keer je terug naar de shell.
Even terloops een vraagje, is FreeBSD een goed besturingssysteem voor het beheren van website en applicaties? [..] Of zijn er betere systemen zoals Debian, CentOS of Ubuntu?
FreeBSD is absoluut een goed serverOS. De alternatieven die jij noemt zijn Linux distributies (waarbij CentOS een gratis kloon van RedHat Enterprise Linux is). Op zich is daar ook weinig mis mee. Voordeel van FreeBSD ten opzichte van een Linux distributie is dat FreeBSD één basissysteem levert wat goed geïntegreerd en gedocumenteerd is, terwijl Linux distributies uit losse onderdelen bestaan (aparte kernel, libc, init scripts, userland tools).

Op applicatieniveau zijn de verschillen vrij klein. Populaire websoftware zoals de MySQL databaseserver en de Apache webserver draaien prima op FreeBSD (maar net zo goed op Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vrees dat de server een beetje gecustomized werd, mysql-client is namelijk niet te vinden. Via SFTP zie ik wel een map mysql staan, ergens in een submap van /usr/home/.
$ pkg_info -a | grep -i mysql
DBD::mysql - MySQL driver for the Perl5 Database Interface (DBI)
B<DBD::mysql> is the Perl5 Database Interface driver for the MySQL
database. In other words: DBD::mysql is an interface between the Perl
programming language and the MySQL programming API that comes with
the MySQL relational database management system. Most functions
$ pkg_info -L bsdpan-DBD-mysql-2.9004

Files:
///usr/local/lib/perl5/5.8.2/man/man3/Bundle::DBD::mysql.3
///usr/local/lib/perl5/5.8.2/man/man3/DBD::mysql.3
///usr/local/lib/perl5/5.8.2/man/man3/DBD::mysql::INSTALL.3
///usr/local/lib/perl5/5.8.2/man/man3/Mysql.3
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/Bundle/DBD/mysql.pm
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/DBD/mysql.pm
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/DBD/mysql/GetInfo.pm
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/DBD/mysql/INSTALL.pod
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/Mysql.pm
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/Mysql/Statement.pm
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/auto/DBD/mysql/.packlist
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/auto/DBD/mysql/mysql.bs
///usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.2/mach/auto/DBD/mysql/mysql.so
Soultaker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:25:

FreeBSD is absoluut een goed serverOS. De alternatieven die jij noemt zijn Linux distributies (waarbij CentOS een gratis kloon van RedHat Enterprise Linux is). Op zich is daar ook weinig mis mee. Voordeel van FreeBSD ten opzichte van een Linux distributie is dat FreeBSD één basissysteem levert wat goed geïntegreerd en gedocumenteerd is, terwijl Linux distributies uit losse onderdelen bestaan (aparte kernel, libc, init scripts, userland tools).

Op applicatieniveau zijn de verschillen vrij klein. Populaire websoftware zoals de MySQL databaseserver en de Apache webserver draaien prima op FreeBSD (maar net zo goed op Linux).
Hm, ik kan niet wachten om te formatteren en te "prutsen" met de nieuwste FreeBSD versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Anoniem: 135610 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:49:
offtopic:
Even terloops een vraagje, is FreeBSD een goed besturingssysteem voor het beheren van website en applicaties? Met heel dit zoeken ben ik wel geïnteresseerd geraakt in hoe dit allemaal in elkaar zit en wil ik graag, nadat ik de gegevens heb, zelf een beetje uitproberen. Of zijn er betere systemen zoals Debian, CentOS of Ubuntu? Als ik een beetje rondkijk op google zie ik dat CentOS de overhand heeft, maar FreeBSD heeft wel een online handbook.
FreeBSD is een zeer goed OS maar mijn ervaring is dat je veel meer tijd kwijt bent met het onderhouden van een BSD server ten opzichte van een Linux server. Overigens is de online documentatie van CentOS/RHEL ook zeer goed:

http://www.redhat.com/docs/manuals/enterprise/

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stacheldraht schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:38:
[...]

FreeBSD is een zeer goed OS maar mijn ervaring is dat je veel meer tijd kwijt bent met het onderhouden van een BSD server ten opzichte van een Linux server. Overigens is de online documentatie van CentOS/RHEL ook zeer goed:

http://www.redhat.com/docs/manuals/enterprise/
Waarom is een BSD server moeilijker te onderhouden? (waarschijnlijk een te algemene vraag?) Ik verneem via google dat het iets moeilijker is om aan te leren dan linux, maar ik lees dat het wel een stevige reputatie heeft als serversysteem.
Hm voor het "handbook" dien ik het dus alvast niet te doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 04-12-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een FreeBSD fan. Dus ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al die fans zeg! :9 Wel, aan al de fans, hoe maak ik een mysqldump zonder mysqlclient? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 04-12-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
code:
1
#sshd_program=/usr/local/sbin/sshd #dit en het onderstaande moet ik waarschijnlijk weer uitcommenten?
Hmmmm, dat zou er op kunnen wijzen dat je ssh vanuit de ports draait... Check eens of je toevallig ook iets van ssh hebt staan in /usr/local/etc. Ik heb zelf nooit ssh uit de ports gebruikt, dus ik weet niet of daar echt iets staat.

Is dat je hele /etc/r.conf ? Er staat namelijk niks in over jails, maar de aliassen + het gebrek aan een MySQL-server in het stukje waar je nu in zit doen mij vermoeden dat die MySQL-server wellicht in een van de jails zit...

edit:
Oh ja, FreeBSD rules!
jails een stuk minder

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 04-12-2009 21:04 . Reden: FreeBSD rules! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mysql-client installeren? :) Geen idee, ik weet wat van FreeBSD, van MySQL echter weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FiscBiker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:01:
[...]

Hmmmm, dat zou er op kunnen wijzen dat je ssh vanuit de ports draait... Check eens of je toevallig ook iets van ssh hebt staan in /usr/local/etc. Ik heb zelf nooit ssh uit de ports gebruikt, dus ik weet niet of daar echt iets staat.
$ cd /usr/local/etc
$ ls
minicom			rc.subr			ssh_host_rsa_key
moduli			reoback			ssh_host_rsa_key.pub
mrtg			rkhunter.conf		sshd_config
mrtg.mrtg_duvel.cfg	snmpd.conf		ssmtp
pear.conf		ssh_config		trafshow
pkgtools.conf		ssh_host_dsa_key	trafshow.dist
pkgtools.conf.sample	ssh_host_dsa_key.pub	wgetrc
pkgtools.status-pkg.sh	ssh_host_key		xml2Conf.sh
rc.d			ssh_host_key.pub

Het verbinden met de server kan tot een halve minuut duren.
Is dat je hele /etc/r.conf ? Er staat namelijk niks in over jails, maar de aliassen + het gebrek aan een MySQL-server in het stukje waar je nu in zit doen mij vermoeden dat die MySQL-server wellicht in een van de jails zit...
Jup :) Waar moet ik die "jails" gaan zoeken?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 05-12-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Anoniem: 135610 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:41:
[...]

$ cd /usr/local/etc
$ ls
...
sshd_config
...
rc.d

Het verbinden met de server kan tot een halve minuut duren.
Die vertraging is echt een DNS of /etc/hosts probleem, ik zou me daar niet al te veel van aantrekken als je straks toch van 0 begint.

Die /usr/local/etc/sshd_config zou ik dus ook even aanpassen, afhankelijk van de instellingen in /etc/rc.conf wordt de een of de andere gebruikt.
(...) Waar moet ik die "jails" gaan zoeken?
Je had het over een mysql-directory ergens onder (/usr)/home. wat is dan het hele pad?

Overigens als je SSH aan de praat hebt (en je vertrouwt ons voldoende) kan je een van ons ook even laten inloggen via het internet, dat werkt waarschijnlijk een stuk sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 04-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
Jails worden normaal gestart met gegevens in je rc.conf of handmatig, maar aangezien je rc.conf geen gegevens over jails bevat dan zal er ook geen jail draaien.
Als er een jail draait kun je dat normaal gesproken zien met

jls -v

btw.
Hier nog een FreeBSD voorstander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FiscBiker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:53:
[...]

Die vertraging is echt een DNS of /etc/hosts probleem, ik zou me daar niet al te veel van aantrekken als je straks toch van 0 begint.

Die /usr/local/etc/sshd_config zou ik dus ook even aanpassen, afhankelijk van de instellingen in /etc/rc.conf wordt de een of de andere gebruikt.
/usr/local/etc/sshd_config
#       $OpenBSD: sshd_config,v 1.73 2005/12/06 22:38:28 reyk Exp $

# This is the sshd server system-wide configuration file.  See
# sshd_config(5) for more information.

# This sshd was compiled with PATH=

# The strategy used for options in the default sshd_config shipped with
# OpenSSH is to specify options with their default value where
# possible, but leave them commented.  Uncommented options change a
# default value.

Port 22
Protocol 2
#AddressFamily any
ListenAddress 0.0.0.0
#ListenAddress ::

# HostKey for protocol version 1
#HostKey /usr/local/etc/ssh_host_key
# HostKeys for protocol version 2
#HostKey /usr/local/etc/ssh_host_rsa_key
#HostKey /usr/local/etc/ssh_host_dsa_key

# Lifetime and size of ephemeral version 1 server key
#KeyRegenerationInterval 1h
#ServerKeyBits 768

# Logging
# obsoletes QuietMode and FascistLogging
#SyslogFacility AUTH
#LogLevel INFO

# Authentication:

LoginGraceTime 30
PermitRootLogin no
#StrictModes yes
MaxAuthTries 6

#RSAAuthentication yes
#PubkeyAuthentication yes
#AuthorizedKeysFile     .ssh/authorized_keys

# For this to work you will also need host keys in /usr/local/etc/ssh_known_host
#RhostsRSAAuthentication no
# similar for protocol version 2
#HostbasedAuthentication no
# Change to yes if you don't trust ~/.ssh/known_hosts for
# RhostsRSAAuthentication and HostbasedAuthentication
#IgnoreUserKnownHosts no

# To disable tunneled clear text passwords, change to no here!
#PasswordAuthentication yes
#PermitEmptyPasswords no

# Change to no to disable s/key passwords
#ChallengeResponseAuthentication yes

# Kerberos options
#KerberosAuthentication no
#KerberosOrLocalPasswd yes
#KerberosTicketCleanup yes
#KerberosGetAFSToken no

# GSSAPI options
#GSSAPIAuthentication no
#GSSAPICleanupCredentials yes

# Set this to 'yes' to enable PAM authentication, account processing,
# and session processing. If this is enabled, PAM authentication will
# be allowed through the ChallengeResponseAuthentication mechanism.
# Depending on your PAM configuration, this may bypass the setting of
# PasswordAuthentication, PermitEmptyPasswords, and
# "PermitRootLogin without-password". If you just want the PAM account and
# session checks to run without PAM authentication, then enable this but set
# ChallengeResponseAuthentication=no
#UsePAM no

#AllowTcpForwarding yes
#GatewayPorts no
#X11Forwarding no
#X11DisplayOffset 10
#X11UseLocalhost yes
#PrintMotd yes
#PrintLastLog yes

#TCPKeepAlive yes
#UseLogin no
#UsePrivilegeSeparation yes
#PermitUserEnvironment no
#Compression delayed
#ClientAliveInterval 0
#ClientAliveCountMax 3
#UseDNS yes
#PidFile /var/run/sshd.pid
#MaxStartups 10
#PermitTunnel no

# no default banner path
#Banner /some/path

# override default of no subsystems
Subsystem       sftp    /usr/local/libexec/sftp-server

Dien ik afgezien van "PermitRootLogin no" nog iets te wijzigen? Ik kreeg bij het eerste keer inloggen met SSH wel een melding van iets van RSAAuthentication.
FiscBiker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:53:
[...]

Je had het over een mysql-directory ergens onder (/usr)/home. wat is dan het hele pad?
Ik zie een mysql map bij /usr/home/mysql/, /usr/home/mysqltmp, maar deze lijken leeg te zijn (ls geeft geen resultaat).
Dan heb ik nog een map op /usr/home/web/company/bedrijfsnaam/mysql/, deze verwijst dan naar /usr/home/web/company/bedrijfsnaam/phpMyAdmin-2.9.1.1-all-languages
d1ng schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:21:
Jails worden normaal gestart met gegevens in je rc.conf of handmatig, maar aangezien je rc.conf geen gegevens over jails bevat dan zal er ook geen jail draaien.
Als er een jail draait kun je dat normaal gesproken zien met

jls -v

btw.
Hier nog een FreeBSD voorstander :)
$ jls -v
jls: not found
$ 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Mja, ik zou verder (zo blind) niet kunnen zeggen waar je nog naar die MySQL-server kan zoeken, helaas.

$ man jls
(...)
HISTORY
     The jls utility was added in FreeBSD 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Kijk anders even in je php files of je phpmyadmin config of er uberhaupt een MySQL connectie word gemaakt naar het lokale IP. Het kan prima dat de database op een andere machine draaide of extern werd benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Stacheldraht schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:38:
[...]

FreeBSD is een zeer goed OS maar mijn ervaring is dat je veel meer tijd kwijt bent met het onderhouden van een BSD server ten opzichte van een Linux server.
Dat heeft niet zo zeer met FreeBSD te maken maar met je eigen kennis en voorkeuren. Niet iedereen kan een Windows machine onderhouden net als niet iedereen een Solaris, Linux of FreeBSD machine kan onderhouden. Je kunt dan langer bezig zijn dan met hetgeen jou het beste ligt. Bij uitspraken als "x is beter dan Y" is er veelal sprake van persoonlijke voorkeur dan dat x daadwerkelijk beter is dan y. Ik heb het sterke vermoeden dat het in dit geval niet anders is.

Je kunt met FreeBSD prima gebruik maken van zowel packages als ports en dat ook volledig door elkaar. Je software upgraden gaat heel makkelijk middels tools als portupgrade of portmaster waarbij het ook niet uitmaakt of het nou een package of een port is. Dat is iets wat je bijv. op Linux niet hebt. Daar zijn alleen packages te maintainen door de package manager, de source moet je zelf doen (tenzij je een source distro hebt, dan is het andersom). Het upgraden naar een nieuwere FreeBSD versie gaat tegenwoordig veel beter en sneller door freebsd-update (vroeger moest je het allemaal gaan lopen compilen en noem maar op, dat is met deze tool anders). De tijd voor onderhoud is daardoor niet anders als bij een Linux distro. Het compilen van source is het enige wat veel tijd in beslag neemt maar dat doet het ook op Linux. Verder zijn het vergelijkbare systemen, veel software vindt je dan ook op beide systemen terug waarbij het beheer echt niet ineens anders is.
[...]

Bij FreeBSD zijn ze zo dom geweest om chroot gewoon chroot te noemen en jails gewoon jails. In niet-FreeBSD wereld zijn chroot en jails namelijk hetzelfde waardoor er nogal wat verwarring ontstaat. Het zou me niets verbazen als dat in dit geval ook zo is en er hier eerder chroot bedoelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 40104 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:25:
Kijk anders even in je php files of je phpmyadmin config of er uberhaupt een MySQL connectie word gemaakt naar het lokale IP. Het kan prima dat de database op een andere machine draaide of extern werd benaderd.
Ik dacht even dat alle mysql databases op de mailserver te vinden waren (wat wel raar zou zijn), echter zie ik in de config files van phpmyadmin (of andere websites) steeds "localhost".

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 06-12-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog een poging gewaagd en het simpeler proberen aan te pakken door de server aan te sluiten aan de router en mijn hosts file te wijzigen door het IP-adres met domeinnaam toe te voegen, helaas kan de pagina niet geladen worden. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:28
localhost houd in dat je mysql server dus lokaal draait.
maar is je mysql server wel gestart net als je apache server het lijkt erop dat men phpmyadmin draait voor het beheer van de databases die zou gewoon te benaderen moeten zijn via de webserver van die bak

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alle gegevens vanuit de MySQL databases na veel werk via andere wegen teruggevonden (zonder het gebruik van de server), het topic mag dus voor mijn part op slot.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 19-05-2010 09:02 ]

Pagina: 1