Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[winxp] Rescue partitie naar CD branden

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb hier een acer aspire van een klant staan (ja don't ask :P) en daarin is de HDD gaar, berg smart gedonder etc, dus ik heb een vervangende disk gehaald.

Ik had hier mooi een usb-enclosure voor gehaald, zodat ik vanaf de originele disk kan booten en naar de nieuwe disk kan installeren. De oorspronkelijke doet het nog wel, maar slaat soms af.

NU is dat prima,maar de enclosure lijkt meer prik nodig te hebben dan een niet aangemeld USB apparaat waardoor ik er niet van kan booten (auw...). In mijn thinkpad (met SATA) werkt de enclosure wel.

Nu zit ik even de partitie te bekijken om windows xp mee te restoren, en ik zie dat daar gewoon de inhoudvan een windows cd op staat (en wat drivers gok ik zo).

Kan iemand me vertellen hoe ik die het makkelijkste naar een cd-rom kan branden? Ik zit dan met name naar de bootloader te kijken; de losse files kan ik zo op cd krijgen :).

Ik wil dit graag onder Linux doen wegens gebrek aan windows.

Googlen levert vooral veel problemen op met recovery-cd's en niet zozeer het maken daarvan.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Heb je al gekeken voor systemrescuecd of die een oplossing is voor je probleem. SystemRescueCd is a Linux system rescue disk

[ Voor 15% gewijzigd door donnervogel op 26-11-2009 14:49 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhh ja maar wat zou ik ermee moeten? Ik wil die acer-aangepaste installer op cd krijgen.

Linux LiveCDs heb ik genoeg, en ook een standaard winXP cd heb ik. Maar het gaat mij nu om die custom Acer installer :).

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
biedt acer daar zelf geen software voor? Toen ik mn laptop (acer aspire) nieuw kreeg en had opgestart kreeg ik een prompt of ik recovery dvds/cds wou maken. Deze zijn tzelfde als de hestelpartitie als in ze geven 2 opties: restore naar fabrieksdefault en restore met behoud van files.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zie het niet voorbij komen, maar die installatie is ook goed toast.
Daarom zet ik het liever even handmatig op CD.

• jayvol09
bij mij (vista) is t onder start-> Acer Empowering Technology -> Acer eRecovery Management

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:01:
maar die installatie is ook goed toast.
;)

Windows start niet eens meer ;).

• jayvol09
ok, ik lees wel aparte dingen over die EISA configuraties, dat er een speciale aansluiting wordt gebruikt waardoor je die partitie niet makkelijk kunt verwijderen. Ik weet niet eens of diskpart ofzo wel zou werken erop.

Edit:
Met een partition copy utility of iets meer geavanceerd zoals partition magic kun je de EISA partitie kopieren naar een medium denk ik. Een drive imaging utility zou ook werken
http://www.pcguide.com/ref/hdd/file/progCopying-c.html

Is t niet een optie de OEM license key op te schrijven en een oem install te doen? Scheelt wat ruimte (bij mij is die recovery partitie 11GB).

[ Voor 47% gewijzigd door jayvol09 op 26-11-2009 16:32 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmm ik heb met veel pijn en moeite 4 van de 5 rescue cd's gebrand met de acer utility.
Echter is per ongeluk (ouch) de 5e gecancelled.

Weet iemand of ik ook kan herinstalleren met 4 van de 5 cd's?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
jayvol09 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:02:

Is t niet een optie de OEM license key op te schrijven en een oem install te doen? Scheelt wat ruimte (bij mij is die recovery partitie 11GB).
Kan prima, maar dan moet ik allerlei rare drivers zoeken. Acer + drivers is vziw geen goede combi.
Daarom liever acer's voorgebakken install.

offtopic:
Woops, dubbelpost, excuses

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 26-11-2009 18:36 ]

• jayvol09
Ik zou de herstelpartitie kopieren naar de nieuwe drive mbv een linux installatie, als t goed is vind grub hem en kan je de setup volgen voor fabrieksinstellingen (haalt ie denkik ook meteen linux weg). Daarna kan je backup cds maken als t nog nodig is. Had die klant eigenlijk al gedaan moeten hebben, juist voor hdd falen zijn die mogelijkheden aangeboden. Alleen weet ik niet hoe ie t goed doet als je nieuwe harde schijf een andere capaciteit heeft dan de oude.

Ik dacht wel dat een oem installatie standaard al drivers heeft voor een merk als acer. Op mn broertjes laptop windows 7 zonder driverproblemen installed.

[ Voor 14% gewijzigd door jayvol09 op 26-11-2009 18:45 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhh ik heb geen grub op het apparaat ;). Alleen een livecd, en nu heb ik al 4 van de 5 cd's gebakken.

Tsja de klant heeft ook 3 maanden op f1 ofzo gedrukt bij een smart melding bij het booten, met daarin "replace hard disk".
Zo'n figuur is het :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 26-11-2009 18:42 ]

• jayvol09
Je zei dat je al wat vond kwa recovery discs op google, ik zie op torrentz ook t een en ander staan. Kun je niet recovery cds van die acer downloaden en alleen de 5e branden. Hopelijk staan dan de licentiegegevens op de cds die je zelf hebt gemaakt. Lijkt me wel meer moeite dan linux installen en partitie overzetten :p

Pagina: 1