Anoniem: 329112

Topicstarter
Zojuist contact opgenomen met de support afdeling van Microsoft. Ik heb namelijk een probleem met het aanmaken van mappen in Entourage voor mijn Mobileme email adres. Dit lukt mij op geen mogelijkheid. Ik kan wel mappen aan maken wanneer ik naar mobileme.com ga, maar dan krijg ik ze niet gesynct met Entourage. Vervolgens de klantenservice van Microsoft gebeld en zij gaven mij aan alleen antwoord op deze vraag te stellen wanneer ik eerst mijn creditcard trek en hun 299 euro betaal, aangezien "synchronisatie-vragen" 299 euro kosten.

Dit stimuleert mij niet bepaald om in de toekomst nog legale software van microsoft te kopen. Ik verwacht wanneer ik voor een microsoft licentie betaal, ik hiervoor service krijg.

Mijn vraag:

Weet iemand hoe ik voor mijn Mobileme account in Entourage mappen kan aanmaken, die zowel op de mobileme-server, mijn iPhone als op mijn Macbook in Entourage zichtbaar zijn?

Alvast bedankt!

93247

Is daar niet al eerder op geGoogled?

Topicstarter
Ja, maar er staat niets vermeld over mijn vraag mbt "email mappen syncen"

Topicstarter
Heeft iemand nog een oplossing voor mij!? Of moet ik toch maar die 300 euro kostende Microsoft klantenservice gaan bellen?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Het lijkt erop alsof dit over een soort van IMAP-service gaat, gezien die apparaten.

In dat geval zoek je niet naar 'syncen' maar naar 'Subscriben'.

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:30
Dan veranderen we de zoekopdracht :

http://www.google.com/sea...me+entourage+syncs+folder

lijkt me sterk dat het hier niet bij staat :)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
enzoronald schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:47:
Dan veranderen we de zoekopdracht :

http://www.google.com/sea...me+entourage+syncs+folder

lijkt me sterk dat het hier niet bij staat :)
Huh?

Als je Googlet op Entourage IMAP Subscribe kom je al een stuk verder:
http://www.google.nl/sear...be&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t

[ Voor 4% gewijzigd door GraveR op 26-11-2009 21:52 ]

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
code:
1
2
3
Qua synchroniseren van adresboek en kalender. Ik gebruik zelf Entourage 08 en die synchroniseert gewoon mijn mijn agenda en contacten. 
Dit kan je doen via: Systeemvoorkeuren > MobileMe > Synchronisatie 
Hie kun je alle items selecteren die je gesynced wil hebben. Daarna moet je Entourage openen en via entourage > preferences > Sync Services aan vinken welke je wil syncen!

Bron:
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132123

Weet niet of een eigen map indeling goed werkt.
Dat ligt beetje aan mobile me.

Maar snap niet waarom je entourage wilt gebruiken.
Tis echt niet een programmma die je graag op je mac wilt!!.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwinvz1 op 26-11-2009 22:01 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik lees 'mappen', 'email', 'sync' en 'mobileme'. Is het dan echt niemand opgevallen dat MobileMe mail gewoon standaard IMAP mail is en je dus gewoon in elke fatsoenlijke mail client binnen de account op 'Add folder' of 'Create Folder' moet kunnen klikken?

Verder raad ik je aan om voor de grap Mail.app eens te testen. Stukken sneller dan Entourage, en het kan alles dat Entourage kan. Voor agenda's iCal erbij en je bent klaar.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
+1

ik ben ook op z'n retour van Entourage. Vreselijk programma. Ik doe het weer met Mail en Calender.app

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb eerst altijd met Entourage gewerkt daarna Thunderbird, en dan nu weer terug naar Mail.app. Werkt stukken beter en sneller :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik werk zelf op de microsoft support afdeling. 299 euro geldt alleen voor "professional support", en dat zijn wat e-mail betreft exchange omgevingen.

Echter wordt op het instellen van je e-mail account niet specifiek ondersteuning geboden. (alhoewel we genoeg mensen aan de lijn krijgen wanneer de internet provider het niet voor elkaar krijgt de juiste instellingen te laten intypen)

Dus wanneer je even niet het woordje "synchroniseren" meldt, dan zal de 1st level niet-technische medewerker niet in de war zijn met een exchange synchronisatie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

defusion schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:24:
Ik werk zelf op de microsoft support afdeling. 299 euro geldt alleen voor "professional support", en dat zijn wat e-mail betreft exchange omgevingen.

Echter wordt op het instellen van je e-mail account niet specifiek ondersteuning geboden. (alhoewel we genoeg mensen aan de lijn krijgen wanneer de internet provider het niet voor elkaar krijgt de juiste instellingen te laten intypen)

Dus wanneer je even niet het woordje "synchroniseren" meldt, dan zal de 1st level niet-technische medewerker niet in de war zijn met een exchange synchronisatie probleem.
Geheel offtopic, maar je zegt dus eigenlijk dat het aan de klant ligt dat hij verkeerd geïnterpreteerd wordt omdat hij 'synchronisatie' noemt. Het lijkt me niet dat er op de 1e lijns van Microsoft een soort getrainde chimpansees zitten maar gewoon mensen met enig verstandelijk vermogen. Ik vind het ook niet geheel gepast om direct met pricing-shema's voor Exchange-omgevingen te gaan zwaaien als het woord 'Exchange' nog niet gevallen is.

Maar dat is mijn mening...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Whieee schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:52:
[...]

Geheel offtopic, maar je zegt dus eigenlijk dat het aan de klant ligt dat hij verkeerd geïnterpreteerd wordt omdat hij 'synchronisatie' noemt. Het lijkt me niet dat er op de 1e lijns van Microsoft een soort getrainde chimpansees zitten maar gewoon mensen met enig verstandelijk vermogen. Ik vind het ook niet geheel gepast om direct met pricing-shema's voor Exchange-omgevingen te gaan zwaaien als het woord 'Exchange' nog niet gevallen is.

Maar dat is mijn mening...
Het ligt zeker niet aan de klant in dit geval nee. Dit was gewoon een fout van de eerste lijns medewerker. hij/zij zal wellicht wat meer communicatieve vaardigheden hebben dan een chimpansee, maar technische kennis is niet direct noodzakelijk om daarvoor aangenomen te worden. Deze schakelt alleen door naar de "juiste" afdeling, maar het blijven uiteraard ook maar mensen die fouten maken.
Pagina: 1