Toon posts:

Corsair H50, TRUE of Megahalems?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke van de volgende koelers zou ik kiezen voor mijn AMD Phenom II x4 965 BE C3 stepping?
- Corsair H50 (water)
- TRUE
- Megahalems
- Mugen 2
- Xigmatek HDT-S1283

Prijs is iig geen probleem O-)

verder zou ik hem graag op 4Ghz willen klokken (stabiel natuurlijk) met redelijke temps, vandaar de vraag over de koelers.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 12:52 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

gelapte TRUE.
alle andere koelers zijn minder goed en/of duurder en minder goed. (tenzei je veel geld wilt neerleggen voor *echte* waterkoeling)
OCforums
hier zijn n aantal vergelijkende tests uitgevoerd tussen de verschillende koelers die je noemt. een gelapte true verslaat de (veel duurdere) h50 met n graad of 2, enzovoort..

[ Voor 9% gewijzigd door AlexanderB op 26-11-2009 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
het prijs verschil tussen de TRUE en een H50 is nog geen 10 euro.
iig, ik heb het ook op OCN gevragen, daar zeiden sommigen dat de TRUE beter was, en andere dat de H50 beter was.
Uit een test met een high end lucht koeler (TRUE) versloeg de H50 de TRUE daadwerkelijk.
Dit was wel met een TRUE waar de FAN verkeerd gemount was.

Verder hoor ik nog graag reacties van meerdere mensen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

oh, nouja, als t prijsverschil maar 10 euro is.. je heb wel de extra pats-factor van waterkoeling he? :) en je kan die radiator mooi op de exhaust fan zetten, dan gaat de warme lucht ook 100% je kast uit, ipv dat een deel in je kast bijft hangen :) (laatste keer dat ik checkte was de true 50 euro en de h50 100+ maar blijkbaar is de h50 goedkoper geworden?)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zeg ook TRUE. mocht je er niet al te veel geld aan uit te willen geven en toch monster prestaties willen hebben kan je beter de Mugen 2 kopen, ik heb hem ook gehad, hij is immens groot, eyecatcher en hij koelt ook heel goed, zeker als je hem in push pull gebruikt.

edit, als geld toch geen probleem is waarom ga je dan niet een dikke water setup kopen ?

[ Voor 14% gewijzigd door BGB4rn op 26-11-2009 13:12 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is best goedkoop, hier een link:
http://tweakers.net/price...air-hydro-series-h50.html

Omdat mijn ouders tot max 100 euro willen betalen voor mijn koeler.
En een goede waterkoelingset is veel duurder.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 13:50 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Oh vandaar, misschien dat je 2e hands een leuke waterset kan scoren of zelf wat bijleggen, want de H50 koelt op sommige vlakken dus minder goed dan de TRUE wat ik dan toch best een teleurstellende prestatie durf te noemen.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..
ik kan voor 70 euro Gigabyte 3D Galaxy setje kopen (water koeling)

weet hier alleen niet van of het goede prestaties geeft.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Pak die TRUE, lap deze samen met de CPU en zorg dat je goede airflow in je kast hebt.

Neemt niet weg dat 4Ghz dan per definitie haalbaar is, hangt altijd van een beetje gelukt met je CPU af

Mijn rig

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Mijn voorkeur gaat uit naar een gelapte i7 & H50

• BGB4rn

BGB4rn

Gnermo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:57:
Voor 100 euro ? waar ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je bij 100 euro?
marko77 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:42:
Pak die TRUE, lap deze samen met de CPU en zorg dat je goede airflow in je kast hebt.

Neemt niet weg dat 4Ghz dan per definitie haalbaar is, hangt altijd van een beetje gelukt met je CPU af
Mijn kast heeft al goede airflow, had mijn athlon 4800+ (2.4ghz std. clocks..) op 3.5 stabiel draaien met lucht.
Heb je volgens mij toch al een redelijke airflow voor nodig?
Gnermo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:57:
T gaat hier om een Phenom, niet om een i7. maar waarom zou je precies voor de H50 kiezen?

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

De H50 is een waterkoeler, en dat heeft toch een extra factor van ''Omg i haz watercooler in mii computer' ;)
Zou zelf ook voor de H50 gaan met Push Pull. Kom je een heel eind richting die 4Ghz.

What the BBQsaurusrex?

• BGB4rn

BGB4rn

Zo;
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:48:
Omdat mijn ouders tot max 100 euro willen betalen voor mijn koeler.
En een goede waterkoelingset is veel duurder.
Bovendien stond in de ts nergens dat je een i7 hebt, dus vandaar ;)

Signature

Verwijderd

Ik heb de h50 en in push pull config houd hij mijn processor (q6600) koeler dan een true.Heb het zelf getest.Ik krijg hem iig wel over de 4ghz.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb nu een Scythe Orochi, met 2 500rpm fans, die houdt mijn PhenomII 955 rond de 50 graden full load op 3,8ghz, en je hoort hem niet, ook leuk natuurlijk ;)

Verwijderd

heb sinds gisteren een h50 boven op een i7-860 in idle doet hij 24 graden, met prime na 4 uur nog steeds maar 45~47 graden. heb de koeler wel met 2 1500rpm pwm fans gemonteerd.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb hier een gelapte TRUE en een Corsair H50 met 2 fans, en de H50 is net een paar graden beter dan de TRUE, het prijsverschil is NIHIL, ik zou voor de Corsair gaan..

i7 920 C0 4,2 Ghz 1,376v , Corsair max 70, TRUE Gelapped + Preasure mod 73/74 graden
Beidden voorzien van MXII koelpasta.

WTF houd Push Pull in?

Het zijn beidden superkoelers, je zult welke je ook kiest geen spijt van hebben :) .

[ Voor 43% gewijzigd door Q_7 op 27-11-2009 23:51 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Gnermo
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Push pull is (zo uit mijn hoofd, ben aan het gamen)

Fan -> Radiator van h50 <- Fan

dat tegen de achterkant van je kast.

Verwijderd

correct.
ik heb een fan aan de buitenkant van de kast die de lucht naar de rad brengt. En een fan die de lucht uit de rad trekt. (heb het rooster aan de achterkant van mijn coolermaster 690 er uitgehaald)
de fans draaien op idle 600 toeren, en zitten beide aangesloten op de pwm aansluiting. op 100% load draaien de fans 1460 toeren en blijft de tempratuur hangen rond de 45 graden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. ik ga iig voor de H50 met 2 goede fans erbij :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje:
hoeveel mm fans kunnen er op die rad van de H50?
als het 120mm zijn zat ik te denken aan 2 keer deze:
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik ben zelf voor deze gegaan:

Nexus 120mm

Verwijderd

Topicstarter
is die beter dan de scythe?

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke is het beste?

Verwijderd

er kunnen 2 fans op, ik heb zelf 2 actic pwm fans er opgezet. draaien ze teminste het zelfde aantal toeren

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was ik iig al van plan (2 dezelfde) maar welke zou het beste zijn? en op welke CPU gebruik jij deze koeling?

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

pricewatch: Xigmatek XLF-F1253 LED Fan 120mm (plaatje klopt niet is een kleiner model dan hoort te zijn.)

Ik gebruik deze erop. Lekker stil en toch mooie led fan.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

gebruik de h50 voor een intel i7 860. gemonteerd in een cm690

Verwijderd

Topicstarter
hoever overgeclockt?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Ik heb een i5 @ 3850 @ 1.29v draaien rond de 57 graden prime stressed. Op 3900 met een vcore van 1.36v wordt hij rond de 65 graden prime stressed.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
dat valt nog mee, die temps.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
what about gelapte h50? :D

• BGB4rn

BGB4rn

Zou je dat nou wel doen gezien de meeste waterblokken bowed zijn ? dwz. dat er een bepaalde kromming in zit die er voor zorgt dat je op je cores meer druk hebt en dus een betere koeling.

Ik weet niet of het bij de h50 ook zo is maar ik wou het even gezegd hebben :)

Signature

Verwijderd

Arctic 120 Mm PWM Case Fan AF12025 PWM 120 Mm, 400/1500 RPM, Zwart

Hiervan heb ik er 2 in push/pull. deze fans draaien bij mij maximaal 1460 rpm en de tempratuur blijft rond de 45 graden steken. in idle draaien de fans 520 rpm.

Om dat deze fans aan elkaar te koppelen zijn, hebben ze bijde aansturing van de pwm(cpukoeler aansluiting)
en draaien ze de zelfde snelheid.
Is leuk, maar geeft een beetje te weinig herrie

Delta QFR1212GHE-PWM 120mm Ultra Speed Fan (220 CFM, 64 dBA)
2 stuks in push/pull en je pc stijgt op

Verwijderd

Topicstarter
dan ahal ik 2 van die artic 120mm's :)

• Egemenox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik zou zeker de Corsair H50 halen.

Heb hem zelf op me e8400 geclocked op 4ghz, met intelburntest maximum load : 52c.

Ik zou alleen wel het standaard koelpasta eraf halen.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Wat luchtkoelers betreft zou ik zeggen: TRUE met een snelle FAN voor goede koeling, of de Megahalems met een stille FAN voor stille (en toch nog goede) koeling. Over de H50 kan ik weinig zeggen, heb zelf wel waterkoeling, maar die is van een iets hoger budget :p

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Als je puur kijkt naar prestaties: Megahalem, daarna de xigmatek, dan de corsair 212+/H50, achteraan ergens de true (past beter in het museum..) en mugen (prijs/prestatie koning, niet prestatie koning).

Verwijderd

Als ik SilentPCreview mag geloven zijn de Nexus Real Silent 120 mm de beste/stilste keuze en nog niet al te duur ook. Die jongens hebben mij tot nu toe alleen maar goede adviezen gegeven, ik ga er binnenkort ook een paar halen.
Myrdreon schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:36:
Als je puur kijkt naar prestaties: Megahalem, daarna de xigmatek, dan de corsair 212+/H50, achteraan ergens de true (past beter in het museum..) en mugen (prijs/prestatie koning, niet prestatie koning).
Ik wilde net zeggen, is de Megalems helemaal uit de gratie ofzo? Het is een behoorlijk prijzige koeler, maar als je dan het beste wil hebben moet 'ie volgens mij nog steeds genoemd worden (al staat er een nieuwe generatie towers te trappelen).

Verwijderd

Als je moet kiezen tussen TRUE of Megahalems is de keuze makkelijk...
De Megahalems verslaat de TRUE in bijna iedere review.
In deze review kun je een vergelijking zien tussen Megahalems en de H50. En ook hier komt de Prolimatech als beste uit de bus...

Verwijderd

Topicstarter
Aapenootjes schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:49:
Wat luchtkoelers betreft zou ik zeggen: TRUE met een snelle FAN voor goede koeling, of de Megahalems met een stille FAN voor stille (en toch nog goede) koeling. Over de H50 kan ik weinig zeggen, heb zelf wel waterkoeling, maar die is van een iets hoger budget :p
Welke heb jij?
Want ik wil graag binnekort gaan upgraden naar full LC kitje, voor chipset, CPU en GPU (zodra ik nog een 5770 heb voor crossfire)

iig, wil ik van luchtkoeling af, wil een mooie kast hebben, die vrijwel leeg is van binnen (in het opzicht van geen zundap cilinder op mijn CPU om te koelen), maar gewoon een nette waterkoelingsset.
dit is voor mij iig ook een grote aanrader, aangezien ik een grote fan ben van overclocken, en voor extreme prestaties moet je toch op zijn minst een leuk LC setje hebben vind ik :)

P.S. zeg dan niet dat ik dan beter niet met dat corsair H50 setje had moeten beginnen, want dit vind ik gewoon een mooi (budget) setje. word later nog geupgrade.

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:03:
P.S. zeg dan niet dat ik dan beter niet met dat corsair H50 setje had moeten beginnen, want dit vind ik gewoon een mooi (budget) setje. word later nog geupgrade.
Je weet wel dat je de H50 zelf niet kan upgraden?

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:03:
[...]

Welke heb jij?
Want ik wil graag binnekort gaan upgraden naar full LC kitje, voor chipset, CPU en GPU (zodra ik nog een 5770 heb voor crossfire)

iig, wil ik van luchtkoeling af, wil een mooie kast hebben, die vrijwel leeg is van binnen (in het opzicht van geen zundap cilinder op mijn CPU om te koelen), maar gewoon een nette waterkoelingsset.
dit is voor mij iig ook een grote aanrader, aangezien ik een grote fan ben van overclocken, en voor extreme prestaties moet je toch op zijn minst een leuk LC setje hebben vind ik :)

Dan kun je je daar beter eerst in verdiepen en dan tegen die tijd een ander draadje starten, aangezien je (afhankelijk van gewenste prestatie/geluid) al snel 100-200 kwijt bent voor WC op enkel je cpu.

@Demanufacture, het ligt geheel aan de situatie. Een 30,- CM 212+ met push/pull fanopstelling kan zelfs de megahalem verslaan afhankelijk van de cpu/kast en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Behzo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:09:
[...]

Je weet wel dat je de H50 zelf niet kan upgraden?
Jep dat weet ik, wil over een tijdje zelf een setje gaan samen stellen.
Myrdreon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:27:
[...]

Dan kun je je daar beter eerst in verdiepen en dan tegen die tijd een ander draadje starten, aangezien je (afhankelijk van gewenste prestatie/geluid) al snel 100-200 kwijt bent voor WC op enkel je cpu.

@Demanufacture, het ligt geheel aan de situatie. Een 30,- CM 212+ met push/pull fanopstelling kan zelfs de megahalem verslaan afhankelijk van de cpu/kast en dergelijke.
Dat weet ik, een goed waterkoelingsetje is gewoon duur, vandaar dat mijn kick-off met een budget koeler was :9

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-01 18:51
Deze had ik ook getracht in pull-push config in mijn antec 1200 te krijgen, paste dus voor geen meter, die kazes zijn extra dik en zorgde ervoor de de binnenste niet paste omdat de koelblok van de h50 in de weg zat.
Moest dus de onderste 2 schroeven eruithalen en m schuin mounten zodat ie net op de koelblok rustte.
Geen ideale situatie dus.

• fasster
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

Ik ben ook van plan om de koeling aan te pakken heb nu een zalman9700led op een q9650 @4.05ghz en dat is niet de koelste combo, nu zat ik te denken aan de Megahalems . de h50 is ook in me opgekomen maar ik heb zo mijn twijfels over 24/7 betrouwbaarheid kunnen mensen met ervaring hiermee niet ff wat posten.

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet helaas nog even wachten tot de kerst, maar zal daarna mijn specs wel even posten ;)
lijkt me overigens een best betrouwbaar setje O-)

• fasster

fasster

splitter your brain

ik heb in middels de megahalems gekocht en ben dik vertreden over zijn prestaties. ik hem dus aanraden al moet je er wel wat geld voor over hebben want een goede (stille) fan moet er ook nog bij gekocht worden.
productreview: Prolimatech Megahalems CPU Cooler review door fasster

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

• fasster

fasster

splitter your brain

Myrdreon schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:36:
_/-\o_

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Gnermo schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:51:
Push pull is (zo uit mijn hoofd, ben aan het gamen)

Fan -> Radiator van h50 <- Fan

dat tegen de achterkant van je kast.
Is puch pull niet:
Fan > Radiator > Fan

of zie ik het nu verkeerd?

Qua luchtkoeling is de megahalems de beste volgens mij.w

[ Voor 8% gewijzigd door Hompu op 22-02-2010 09:43 ]

• BGB4rn

BGB4rn