Garantie HP bij aankoop via werkgever

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 12:28
Beste Tweakers,

Ik wil via mijn stage een HP Probook 4510's aanschaffen bij een winkel die alleen aan bedrijven levert. Nu wil ik daarbij mijn garantie uitbreiden met 3 jaar. Hoe zit het nu met het claimen van deze garantie? Moet ik dit via het bedrijf doen waar ik de laptop wil gaan kopen of kan dit direct via HP? Het is namelijk vervelend als ik over 2 jaar de hulp van mijn dan ex-stage bedrijf moet gaan inroepen om mijn garantie te claimen.

Ik heb overigens de HP website doorgespit en geprobeerd te bellen met de helpdesk, geprobeerd ja want ik dacht dat ik al verschillende slechte ervaringen met helpdesk's had maar die van HP slaat echt alles. Na 15 minuten aan de lijn te hebben gehangen ben ik er nog steeds niet in geslaagd om een persoon te kunnen spreken. Het is vrijwel onmogelijk om HP vragen te stellen over hun producten als je geen bedrijf bent of nog niets van HP gekocht hebt.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,

Martijn

Verwijderd

Bedenk jezelf goed dat je in een dergelijk geval niet meer te maken hebt met consumentenrecht. Hierdoor geef je sowieso eea op qua rechten.

Verder vraag ik mij af hoe groot de besparing is die je denk te bewerkstelligen. Is dit de moeite waard?

Twee suggestie voor een oplossing:
-maak nu alvast een afspraak met je stagebedrijf hoe de garantie afgehandeld gaat worden
-verzeker je laptop bij een aparte verzekeraar. Daarmee heb je een betere dekking dan bij HP (diefstal enzo) en voorkom je al dit gezeik ;)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alvore je overgaat tot verzekering, informeer eens of dit niet reeds ingedekt is bij de reeds lopende (inboedel?) verzekering van je werkgever

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Consumentenrecht stelt de leverancier aan als eerste aanspreekpunt bij problemen, maar in de praktijk klopt die ook aan bij HP. Dus kan je net zo goed direct HP bellen. Buiten dat schakel je een factor uit waardoor de afhandeling ook sneller en directer verloopt. Koop je er zelf nog een carepack bij ofzo, dan staat die ook direct op je eigen naam en mag het helemaal al geen problemen meer opleveren.
Hierdoor geef je sowieso eea op qua rechten.
Lijkt me onzin. Garantie is garantie. Ik koop al jaren HP spullen via mijn werkgever, en bij de geringe problemen die ik heb gehad (kapotte accu) was het geen probleem om dit onder garantie bij HP te regelen. een enkel belletje was al voldoende.
himlims_ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:02:
alvore je overgaat tot verzekering, informeer eens of dit niet reeds ingedekt is bij de reeds lopende (inboedel?) verzekering van je werkgever
Deze moet je even uitleggen. Wat heeft de verzekering van je werkgever te maken met een fout van een stukje hardware?

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 26-11-2009 13:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 12:28
Bedankt voor je bericht. Ik heb de prijzen nog eens vergeleken en het blijkt dat ik hem elders zelfs goedkoper kan krijgen volgens de pricewatch. Dus dan is het hele probleem opgelost.
Dit is echter wel wat van de laatste tijd want enkele weken geleden was de laptop nog een dikke 100 euro goedkoper bij de zaak waar ik hem eigenlijk wilde kopen.

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:02:

Lijkt me onzin. Garantie is garantie. Ik koop al jaren HP spullen via mijn werkgever, en bij de geringe problemen die ik heb gehad (kapotte accu) was het geen probleem om dit onder garantie bij HP te regelen. een enkel belletje was al voldoende.
Ik heb niet gezegd dat je rechten opgeeft qua garantie (al ben ik benieuwd of het beroemde stukje over 2 jaar garantie in de afdeling consumentenrecht staat), maar je hebt onder meer een veel grotere onderzoeksplicht dan consumenten hebben. Herroepen zal ook wel niet mogelijk zijn, enz.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gunner schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:02:
[...]
Deze moet je even uitleggen. Wat heeft de verzekering van je werkgever te maken met een fout van een stukje hardware?
Er is een wildgroei aan diverse verzekerings polissen en mogelijkheden, zo bestaat de kans dat dit reeds is opgevangen in een huidig pakket. (electronisch defecten / mankementen aan hardware zijn hier mee verzekerd)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:12:
[...]

Ik heb niet gezegd dat je rechten opgeeft qua garantie (al ben ik benieuwd of het beroemde stukje over 2 jaar garantie in de afdeling consumentenrecht staat), maar je hebt onder meer een veel grotere onderzoeksplicht dan consumenten hebben. Herroepen zal ook wel niet mogelijk zijn, enz.
Ik ben serieus benieuwd naar wat argumentatie daarvoor :)

Ik heb zelf geen KVK- of BTW-nummer dus ik zie me richting mijn werkgever als een normale consument als het aankomt op hardware-aanschaf, maar IANAL.
himlims_ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:17:
[...]

Er is een wildgroei aan diverse verzekerings polissen en mogelijkheden, zo bestaat de kans dat dit reeds is opgevangen in een huidig pakket. (electronisch defecten / mankementen aan hardware zijn hier mee verzekerd)
Ik bedoelde meer hoe je iets wilt claimen op een verzekering van je werkgever als het niet het bezit is van deze werkgever. zeker in het geval van TS waar deze stagair is en dus slechts een beperkte periode werkzaam is voor dat bedrijf.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 26-11-2009 13:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:17:

Ik ben serieus benieuwd naar wat argumentatie daarvoor :)

Ik heb zelf geen KVK- of BTW-nummer dus ik zie me richting mijn werkgever als een normale consument als het aankomt op hardware-aanschaf, maar IANAL.
Ik snap je vraag niet helemaal. Zoals ik het hier begrijp maakt de TS gebruik van zijn werkgever om een laptop te kopen die normaal niet aan consumenten wordt verkocht. De bon staat dus niet op naam van de TS. In dat geval is er sprake van B2B en geldt het consumentenrecht niet.

Op het moment dat je als werknemer iets koopt van je werkgever (die bijv een shop heeft) dan neem ik aan (IANAL eveneens), dat je wel degelijk een consument bent, maar dan eentje die korting krijgt.
Pagina: 1