Toon posts:

DualHead2Go DigitalEdition; 2x 24" scherm rekt uit...??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik 2x een 24" scherm aan mijn laptop (Macbook Pro) hangen. Dit dmv een DualHead2Go kastje. Ik heb op beide schermen beeld alleen als ik de grootse resolutie aanzet (3840*1200) dan is alles super uitgerekt. Als ik 3200*1200 aanzet, dan heeft alles het goede formaat, alleen heb ik een zwarte rand aan beiden kant van van ieder scherm...

Alle 3 (laptop scherm + 2x 24" scherm) de schermen hebben een max res. van 1920*1200, de laptop gebruikt deze resolutie en het rekt niet uit, als ik 1 scherm aan mijn laptop zet werkt het ook prima. Maar met DUAL HEAD 2 GO en twee schermen rekt het uit.

Is er hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Randy

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Matrox DualHead2Go
Analog Edition: Maximum resolution: 2x 1280 x 1024 (VGA input)
Digital Edition: Maximum resolution: 2x 1920 x 1200 (VGA input)
DP Edition: Maximum resolution: 2x 1920 x 1200 (DisplayPort input)

Volgens de website van matrox moet het ook zeker mogelijk zijn om je max resolutie te benutten. Nu lees ik wel dit:
ATI Mobility Radeon X1600 may support a limited resolution list when the notebook LCD is active. This can be corrected by updating to the latest ATI drivers and EFI through the Mac OS Software Update utility.

• scenix_
Heb je al iets kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce 8600 GT videokaart in mijn laptop..

GeForce 8600M GT:

Chipsetmodel: GeForce 8600M GT
Type: Beeldscherm
Bus: PCIe
Breedte PCIe-baan: x16
VRAM (totaal): 512 MB
Fabrikant: NVIDIA (0x10de)
Apparaatcode: 0x0407
Revisiecode: 0x00a1
ROM-revisie: 3212
Beeldschermen:
Kleuren-LCD:
Resolutie: 1920 x 1200
Diepte: 32-bits kleur
Core Image: Hardwareversnelling
Hoofdbeeldscherm: Ja
Synchrone weergave: Uit
Online: Ja
Quartz Extreme: Ondersteund
Ingebouwd: Ja
Onbekend beeldscherm:
Resolutie: 3200 x 1200 @ 60 Hz
Diepte: 32-bits kleur
Core Image: Hardwareversnelling
Synchrone weergave: Uit
Online: Ja
Quartz Extreme: Ondersteund
Rotatie: Ondersteund

ik kan wel de grootste resolutie selecteren. maar het werk niet zo als het moet

• scenix_
Je zou in ieder geval een update van je drivers kunnen proberen... Verder heb ik (en ik denk mijn medetweakers) geen idee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem weet. De oplossing echter niet.

Hij ondersteund de goede resolutie. Alleen staat hij teveel ingezoomed. Hij moet alles dus nog een klein beetje verkleinen.. Iemand enige idee of dit nog kan?

Bedankt

• scenix_
kan je een foto posten van je 2 schermen en hoe het staat als je full HD hebt ingeschakeld? Dan kan ik wellicht even zien wat er mis is.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je dat ?..... Ben niet zo technisch..

• scenix_
een foto van je 2 schermen zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://vividpicture.com/aleks/articles/dual_screen.jpg

(ben ik trouwens niet zelf op het plaatje heb m van het internet geplukt)

Als je op de foto kan laten zien hoe je alles hebt aangesloten zal het heel handig zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door scenix_ op 27-11-2009 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
en wat bedoel je dan met Full HD?

• scenix_
Sorry, ik bedoel geen full-HD, dat is een marketingterm voor een bepaalde resolutie. Ik bedoel op je hoogst haalbare resolutie en daar de uitkomst van.

Daarnaast verwachten wij hier op GOT dat je wel zelf wat zoekwerk doet... www.google.nl; zoals de vraag "wat is full- HD"

dus:

* Plaats even een foto van je setup en hoe het eruitziet in eventueel verschillende resoluties.
* Doe even wat zoekwerk met betrekking tot je probleem en vertel hier dan je bevindingen.

Verwijderd

Topicstarter
Duurde ff... maar hier is het dan... Ik hoop dat dit laat zien wat ik bedoel. Het schermpje verdwijnt in het beeldscherm om de resolutie/het beeld wijder/groter is dan het scherm en daardoor niet direct naar het andere scherm gaat.

PIC 1

PIC 2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 19:19 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er lijkt iets serieus niet te kloppen. Dat witte stukje op je rechtermonitor is dus hetzelfde als de rechterkant van je browser op je linkerscherm? Iets vertelt me dan dat de resoluties totaal niet gelijk zijn of er ergens een softwarematige zoom-functie is aangezet.
Gepost voor pic2... :'(

Popup-Windows krijg je niet netjes. In het algemeen zijn die "centered" geprogrammeerd en dus half-half op je 2 schermen. Vroeger (op mijn oude 4200 GPU) kon ik in de driver wel toekennen dat popups altijd op scherm X werden getoond.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 02-12-2009 19:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:19:
Er lijkt iets serieus niet te kloppen. Dat witte stukje op je rechtermonitor is dus hetzelfde als de rechterkant van je browser op je linkerscherm? Iets vertelt me dan dat de resoluties totaal niet gelijk zijn of er ergens een softwarematige zoom-functie is aangezet.
Gepost voor pic2... :'(

Popup-Windows krijg je niet netjes. In het algemeen zijn die "centered" geprogrammeerd en dus half-half op je 2 schermen. Vroeger (op mijn oude 4200 GPU) kon ik in de driver wel toekennen dat popups altijd op scherm X werden getoond.
Hij komt idd in het midden, maar dat is niet het probleem. Als hij in het midden zou staan, dan zou je juist de helft op de ene monitor moeten zien en de andere helft op de andere monitor.... Hier nog een foto:

Dit is zoals het zou moeten zijn (nu op res: 3200*1200):
3200 * 1200 res. met zwarte kaders

en het is nu (res: 3840 * 1200):
3840 * 1200 res.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-02 07:51
scenix_ schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:56:
Sorry, ik bedoel geen full-HD, dat is een marketingterm voor een bepaalde resolutie. Ik bedoel op je hoogst haalbare resolutie en daar de uitkomst van.
Incompleet. Eigenlijk staat voor ons full-hd voor 1920x1080, maar als een fabrikant een full-hd stickertje wil hebben op zijn haar tv, dan zitten daar verdere dingen aan. Zo kan ik het niet even vinden, wel voor HD-Ready;
Aan de volgende voorwaarden moet zijn voldaan:

* De horizontale resolutie bedraagt minstens 720 lijnen
* Het toestel aanvaardt HD-signalen via
o Analoge YPbPr ingangen
o Digitale DVI of HDMI ingangen
* Het toestel moet volgende HD-signalen ondersteunen:
o 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
o 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")
* De DVI of HDMI ingang ondersteunt kopieerbeveiliging (HDCP)
Vandaar dat mijn "full-hd" tv een hd-ready stickertje had, blijkbaar voldoet m`n Philips 42PFL5603D niet aan de eisen voor een full-hd sticker.

Verwijderd

Topicstarter
scenix_ schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:56:

Daarnaast verwachten wij hier op GOT dat je wel zelf wat zoekwerk doet... www.google.nl; zoals de vraag "wat is full- HD"

dus:

* Plaats even een foto van je setup en hoe het eruitziet in eventueel verschillende resoluties.
* Doe even wat zoekwerk met betrekking tot je probleem en vertel hier dan je bevindingen.
Nu heb ik van die mooie foto's gemaakt en krijg ik geen reactie..

BUMPJE..

• scenix_
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:30:
[...]

Nu heb ik van die mooie foto's gemaakt en krijg ik geen reactie..

BUMPJE..
Hi!

Ik weet het eerlijk gezegd ook even niet meer... Heb voor je gezocht en niets gevonden. Misschien iemand anders hier? :)

• Chessaaj
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05-2016
Heb je geprobeerd de refreshrate te veranderen?

Ik heb hetzelfde probleem gehad als ik een 1920x1080 Dell monitor, extended aan mijn laptop, op 60Hz wilde laten weergeven. Toen ik de refreshrate aanpaste naar 50Hz liep ie als een zonnetje, vreemd genoeg.
Pagina: 1