Toon posts:

Wifi Verbinding Externe Router + Lokaal LAN = Wifi Weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK dit is de situatie:

Ik verbind met mijn laptop naar draadloos netwerk (1) voor internet, werkt prima.
Echter, zodra ik mijn lokale LAN kabel (2) aansluit op mijn laptop valt mijn internet weg, de LAN verbinding werkt dan wel.

#1:
IP adres Wifi Router: 192.168.1.1 (E-Tech)
Subnet Wifi: 255.255.255.0
DHCP: Aan (.1.100-50)

#2:
IP adres LAN Router: 192.168.2.1 (Sweex)
Subnet LAN: 255.255.255.0
DHCP: Aan (.2.100-50)

Kheb wat rondgezocht, maar kep geen 'bridge' mode geloof ik en ook geen 'client' mode.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Iets met subnet?

P.S. De Wifi router slaat te ver weg om een kabel naar toe te leggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 12:43 . Reden: P.S. ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:01

allure

Titaan fase 2/3

Dhcp van je Wifi router gebruiken? De sweex is nou niet bepaald de meest briljante router...

O, wacht je wilt 2 netwerken gescheiden houden...

Je zult een methode moeten vinden om beide netwerken aan te houden, zonder dat er 1 uitschakeld.

[ Voor 48% gewijzigd door allure op 26-11-2009 12:32 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:05
Zit je op hetzelfde netwerk met wireless en kabeltje? Zoja, volgens mij produceer je dan een loopback wat je internet plat gooit? kan mij natuurlijk vergissen....

nvm, verschillende subnets....

[ Voor 11% gewijzigd door NL-RaVeR op 26-11-2009 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het met een betere router makkelijker gaan?
Dan zou het met bridge mode of client mode gewoon kunnen?

Ik dacht dat het iets met subnet te maken had...

Want zodra ik de LAN kabel in m'n laptop plug, doet mijn browser het niet meer, ik denk dat dan de verbinding naar de DNS server niet meer werkt, want bepaalde verbindingen blijven nog wel lopen, maar uiteindelijk vallen die ook weg na een kwartier ofzo.

DNS conflict?

Verwijderd

Topicstarter
Kep geprobeert om router 2 (sweex) op subnet 255.255.0.0 te zetten, maar geen verschil..

(En ja ik zit op wireless & kabeltje tegelijk)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 12:39 . Reden: En ja ]

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 21:08
Ik herken het probleem. Zodra ik de LAN kabel in mijn laptop (windows 7) steek doet het wireless internet het niet meer. Dit terwijl wireless internet op de pc (windows xp) wel gewoon blijft werken.

Nu heb ik als tijdelijke oplossing maar internet gedeeld op de pc. Dit zorgt er in ieder geval voor dat ik kan blijven internetten als ik LAN heb aangesloten op de laptop, maar echt mooi is de oplossing natuurlijk niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je via WIFI en via LAN tegelijk verbonden bent, zal de laptop automatisch de snelste verbinding pakken.
Dus via de LAN-router naar je WIFI-router (er van uitgaande dat je WIFI-router ook naar internet gaat, anders is het andersom natuurlijk ;)). Maar vanuit het LAN kan de laptop niet bij de WIFI-router komen en dus geen verbinding.

Het beste en de mooiste oplossing is dus om je LAN-router in bridge modus te zetten.
Kan me voorstellen dat budget spul als Sweex daar wat problemen mee heeft, aan de andere kant is bridgen wel heel erg een standaard instelling die gewoon beschikbaar hoort te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is ook dat het eerst wel gewoon werkte, toen deelde ik de internetverbinding via Windows, toen heb ik echter een wifi kaart voor mijn PC gekocht zodat mijn laptop niet perse aan hoefde te staan, toen heb ik internet-sharing uitgezet. En toen werkte LAN+wifi niet meer tegelijk... Toch vreemd...?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe heb je die twee routers nou precies op je Internetverbinding aangesloten en zo? Want dat is me nog steeds niet echt duidelijk.

Als ik het goed begrijp is de LAN router dus niet op internet aangesloten en is die alleen om via het LAN met andere PC's te verbinden of zo? In dat geval: PC's handmatig instellen en op de router de DHCP uit, zodat ie als switch functioneert. En dan op de PC's geen gateway instellen. Dan zal de LAN verbinding niet gebruikt worden voor internet, maar enkel voor lokaal verkeer met andere PC's die aan de LAN router hangen. Je WLAN verbinding blijft dan in gebruik voor internet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus op de sweex DHCP uit?

Makes sense... THNX!

Ik laat later weten of het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
OK, PC's handmatig IP ingesteld, DHCP uit op Sweex, Internet blijft!

EN de gateway leeg laten, dat was de hele oorzaak van het probleem denkik.

Superchill en dubbelthanks.

(No bridge-mode needed!)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 16:55 ]

Pagina: 1