Toon posts:

Probleem met uitvallende harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier het volgende probleem:
Na een willekeurig aantal minuten gebruik van de harde schijf (500gb SATA) die als data schijf gebruikt word komt de melding "Uitgestelde schrijfbewerkingen mislukt" en is hij verdwenen uit Deze Computer.

PC uitgeschakeld, na een aantal minuten weer aangezet en hij was er weer, tot na een bepaald aantal minuten hetzelfde probleem zich weer opnieuw voor deed.
De harde schijf laten checken met een tool, die gaf een aantal fouten aan en hij was over zijn Main Time Between Failure heen.

Dus een nieuwe 1TB SATA schijf gekocht en aangesloten, en ja hoor, na 10 minuten werken was hij weer verdwenen, andere SATA poort geprobeerd, werkt niet, checkdisk geeft geen problemen aan en de hd health tool geeft aan dat de HD in goede conditie verkeerd.

Iemand hier die nog suggesties heeft wat ik met de huidige hardware nog zou kunnen proberen?

UPDATE:
Het probleem doet zich overigens sneller voor wanneer ik een hoop data op de HD wil zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 12:31 ]

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-02 14:48
Ik weet niet of je nog een reserve sata-kabeltje hebt liggen, maar ik heb daarmee een hele hoop problemen (inclusief "uitgestelde schrijfbewerkingen mislukt" gevolgd door verdwijnen schijf) opgelost.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je spreekt wat over je "huidige"hardware, het is makkelijker om even aan te geven waar wij hier precies over spreken. Zet dus ook even de specificaties van je systeem in de topic start. Bijvoorbeeld ook het vermogen en merk van de voeding. Overigens ook de S-ATA kabel al eens vervangen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Hang de schijf aan een andere computer en kijk of deze naar behoren werkt. Ik herken het probleem en ik denk dat het bij mij aan het moederbord ligt, misschien is dat bij jou ook het geval. Ik heb een Asus m2n-x (of zoiets) AM2 moederbordje. Ik had ook mijn harde schijf vervangen en dat hielp evenmin.
Als je een externe schijf kastje hebt kan je je schijf inbouwen en opstarten van usb ofzo?

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb het probleem gehad dat mijn Raid-0 de hele tijd uitviel. Bleek ook een niet goed functionerende kabel te zijn. Probeer eens een andere kabel of probeer hem eens aan te drukken achter op de schijf tijdens dat hij aan staat. Bij mij werkte dit namelijk wel, en heb toen een andere kabel geprobeerd en het werkt nu perfect.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich overigens sneller voor wanneer ik een hoop data op de HD wil zetten.
Ik ga het proberen met het andere kabeltje, heb het eerder al eens geprobeerd en verhielp het niet, zal eens een gloednieuw kabeltje pakken.

Ik laat wat weten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 12:31 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb zelf eens een dergelijk effect gehad omdat de voeding het op piekmomenten net niet trok. Post je volledige config eens, wellicht dat we er dan meer mee kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe S-ATA kabel werkte!
Bedankt.
Pagina: 1