Multimedia PC Systeem van medion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML

zit hier een 64bit windows 7 op?

er zit wel een losse windows 7 dvd bij staat er.
als er standaard een 32bit windows 7 op zit,kan ik dan ook de 64bit versie installeren?
zo ja hoe gaat dat in zijn werk?

bvd

_/-\o_

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Ten eerste: Zeer slechte keuze wat betreft een pc.
Je kunt beter eentje samenstellen.
Gelukkig is de garantie wel goed geregeld bij aldi.

Ten tweede:
Je hoeft alleen maar vanaf de cd op te starten en verder wijst het zich vanzelf (de installatie).
Dit houdt wel in dat de rest van de eventueel voorgeinstalleerde troep (softwarepakket :( ) er af moet.

[ Voor 20% gewijzigd door michaelmou op 26-11-2009 15:04 ]

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Dacht niet dat je kan upgraden van 32 naar 64 alleen maar clean install

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als je niet van plan bent de hardware van het systeem te upgraden is Medion zeker geen slechte keus hoor. Ik zou nog wel even prijzen vergelijken voor de zekerheid, want weinig geld is het niet, maar doorgaans is Medion voordelig.

64 bit is in dit geval wel handig gezien de 4 GB, maar zo veel zou je met 32 bits ook weer niet verliezen, dus ik weet niet zeker of het wel een 64 bits OS zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als er een 32 bit Windows 7 op zit kun je gewoon een herinstall doen met een 64 bit DVD en de code die op je kast zit geplakt codes zijn niet 32/64 bit gebonden.

Maar waarom niet een zelfbouw eventueel in elkaar gezet door een webshop. Dan heb je niet alleen betere kwaliteit het is ook nog eens precies op jouw eisen toegepast en dus kan het goedkoper of sneller voor hetzelfde geld. :)

Zie ook: [BBG Aanschaf] Multimediasysteem - familie pc-editie nov.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2009 00:16 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Ken genoeg mensen die nooit of te nimmer een computer zouden laten samenstellen, alleen al wegens garantie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

waarom een z'n directe aanval ?

Ontopic: Ik zou voor dit geld ook kijken naar een zelfbouw systeem. Verschillende webshops zetten hem in elkaar voor meestal 50 euro. Bijvoorbeeld alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De computer waar ik nu mee post heb ik helemaal zelf samengesteld.
Prima ding,maar ik wel wel weer eens wat nieuws,vooral windows 7 vind ik wel leuk.
Gamen doe ik op de Xbox 360 of Playstation 3,dus lijkt me de medion pc wel voldoende
voor wat ik ermee ga doen.Alleen wil ik het liefst een 64bits windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Waar ik altijd een probleem mee heb met zo een aanbiedingen als vrienden/kennissen me vragen of het iets is...
Je weet nooit wat er inzit, in dit geval alleen dat het een P55 mobo met I5 cpu en gtx240 is, maar de rest is gokken.
Terw_Dan zei paar dagen terug nog dat Medion goede voedingen gebruikt dus dat valt al mee.

Maar voor 600 euro heb je al een goed systeem wat rondjes rond die Medion loopt, heb 2 weken geleden nog systeem samengesteld voor vriend voor 640 euro.

AMD X3 720BE
4GB Valueram 1066
1TB Samsung F3
Asus EVO mobo
Antec three hundred
Sapphire Vapor 4870 1GB
Antec 650Watt voeding

Systeem voor te gamen, dus als je gamed op je Xbox of playstation dan kan je van dit systeem al gelijk 200 of zelfs meer euro afhalen omdat je bv geen 4870 nodig hebt, X3 zou je kunnen vervangen door Athlon en voeding mag ook stuk minder.
+ met een zelfbouw systeem beslis je zelf welk OS je erop zet, bij zo een Medion dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Reacties zijn getrashed, nu weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

michaelmou schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:12:
Pardon? Met een samengestelde pc heb je meer garantie (per onderdeel) dan bij een volledig systeem (24 maanden).
Geheugen 10 jaar
Voeding 5 jaar etc.

Dus ga niet over garantie lullen, als je niet exact weet waarover je praat.

Daarbij zijn 9 van de 10 medion computers die ik in de familie- en kennissenkring heb gezien stuk gegaan.
Leuk die garantie op je geheugen en je voeding, maar wat als je pc het niet meer doet? Als je hem zelf geassembleerd hebt moet je eerst zelf het probleem zoeken en anders moet je flink wat extra betalen voor een assemblage en een jaar garantie of zelfs 2 jaar garantie.
Garantie op onderdelen is leuk, maar dan moet je wel zelf kunnen uitvinden welk onderdeel het is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Graviton12 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:05:
Ken genoeg mensen die nooit of te nimmer een computer zouden laten samenstellen, alleen al wegens garantie en dergelijke.
Daarom zei ik ook dat een webshop hem voor je kan samenstellen voor een klein bedrag krijg je ook nog garantie op de hele PC. Handig voor mensen die vrij weinig weten van hardware. :)
Graviton12 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:49:
Terw_Dan zei paar dagen terug nog dat Medion goede voedingen gebruikt dus dat valt al mee.
Medion heeft voedingen van FSP Group/Fortron Source

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Graviton12 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:49:
Waar ik altijd een probleem mee heb met zo een aanbiedingen als vrienden/kennissen me vragen of het iets is...
Je weet nooit wat er inzit, in dit geval alleen dat het een P55 mobo met I5 cpu en gtx240 is, maar de rest is gokken.

Maar voor 600 euro heb je al een goed systeem wat rondjes rond die Medion loopt, heb 2 weken geleden nog systeem samengesteld voor vriend voor 640 euro.

AMD X3 720BE
4GB Valueram 1066
1TB Samsung F3
Asus EVO mobo
Antec three hundred
Sapphire Vapor 4870 1GB
Antec 650Watt voeding

Systeem voor te gamen, dus als je gamed op je Xbox of playstation dan kan je van dit systeem al gelijk 200 of zelfs meer euro afhalen omdat je bv geen 4870 nodig hebt, X3 zou je kunnen vervangen door Athlon en voeding mag ook stuk minder.
+ met een zelfbouw systeem beslis je zelf welk OS je erop zet, bij zo een Medion dus niet.
En dat was zo bij mij ook het geval vandaag. :)
Collega van m'n broer aan de lijn die dus vroeg of het wat was.. Heb net een systeem samengesteld(/overgenomen uit de BB-guide) en kom ongeveer op het zelfde bedrag uit. Wel zónder verzendkosten en een Windows 7 licentie, maar dat kost je ook iets van €80,- ofzo.

Voor de geïnteresseerden: (let op, de bestaande inhoud van je winkelmand wordt hierbij overschreven)
http://tweakers.net/ext/p...2C224739%2F1%2C246778%2F1

Ben er nog niet helemaal uit, ben nog volop aan het puzzelen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 10:03
Deze pc ziet er goed uit. Echt waar voor je geld!
Nadelen zijn:
1. zwakke videokaart (voor gamers)
2. Moeilijk te upgraden (nieuwe hardware)

Deze pc met een ATI HD5770 zou imo wel perfect zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door zellaz op 28-11-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:16
zit zelf ook te twijfelen, maar de brakke koeling (zie foto's hier) doet me vrezen dat het wel een erge herriebak wordt/is.
En de videokaart is natuurlijk niet veel..

Maar als je deze specs (i5 750, etc) zelf samenstelt,dan kom je incl samenbouwkosten en windows 7 toch snel 150 euro duurder uit, dus voor dat prijsverschil misschien een goede processorkoeler kopen en de kast een beetje modden.. ben benieuwt wat dat met de garantie doet..

en voor de duidelijkheid: Je krijgt zowel W7 32bits als 64 bits geleverd bij de computer, dus bent volledig vrij om te kiezen voor je OS..
Pagina: 1