Geforce 9800GTX+ 512MB VS ATI 5750 1GB

Pagina: 1
Acties:

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
gisteren had ik mijn Geforce 9800GTX+ vervangen door de ATI 5750 1GB,

Ik merkte al meteen dat bij het spel The Darkes day, dat de grafische prestaties zeer erg laag was met de zelfde instellingen die ik had met mijn 9800GTX+ ,
voor de zekerheid had ik Vsync uitschakeld.

Hoedan ook kreeg ik bij een resolutie van 1680x1050 de game prestaties niet het zelfde of zelfs beter met de Geforce 9800GTX+

Zelfs de settings in ATI panel naar de maximaal prestaties wilde maar niet helpen om alles vloeiend te laten lopen met de instellingen van het spel.

De scoren op internet liet toch echter zien dat een ati 5750 zelfs beter zou moeten presteren dan de 9800GTX+

Het is in feiten de eerste keer dat ik een ATI video kaart gekocht had.

Windows 2008 server R2 RTM 64x zelfde building versie net als Windows 7
Asus KFN32-D SLI dual opteron F mainboard. Op basis van de Nvidia Professional chipset 3600+3050
2x opteron F 2210EE dual core 1,8 Ghz = 4 cores op 1,8 Ghz
8X1GB 667 DDR2 ECC reg,
Power color ATI 5750 op 16x pci express slot
Areca 1120 Raid controller op pci-x 133 Mhz
usb controller op 8x pci express slot
Asus Xoner op de 16x pci express slot

Alles voorzien van de laaste Driver veries.

Ik dacht post het maar, wie weet dat iemand ervaring heeft hiermee.

[ Voor 4% gewijzigd door mysterieworld op 26-11-2009 11:31 ]

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

De HD5750 scheelt niet zo heel erg veel met de GTX+
Waar heb je op gezocht? 9800GTX+ vs HD5750?
Misschien scoort hij beter op bepaalde games, maar op andere weer niet.

What the BBQsaurusrex?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad zal 'ie niet veel hoger scoren, de 9800GTX+ scoort gelijk aan een HD4850 en de HD5750 is iets beter. Maar dat het slechter wordt is dus sowieso raar.

Hoe heb je de drivers van Ati erop gezet (en belangrijker: de drivers van NVidia verwijderd)? Driversweeper is daar wel voor nodig. Stukjes NVidia-driver die er nog op staan komen de prestaties niet ten goede ;)

Als de prestaties hetzelde zijn, weet je dan zeker dat het geen CPU-bottleneck is? Je mag dan wel 4 cores hebben maar als een spel niet goed multicore ondersteunt kan een 1,8GHz opteron de boel wel eens vertragen. M.a.w. als je de grafische settings helemaal omlaag gooit (resolutie laag, AA uit etc.) loopt 'ie dan wel soepeler?

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 26-11-2009 12:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mysterieworld
  • Niet online
de cpu kan wel eens de beperkte factor zijn, en altijd al geweest.
Maar dan zou het toch een beetje gelijk moeten lopen met dat spel lijk me.
Maarja ik ga misschien upgraden naar opteron HEXA opteron 2,2 six core dus misschien zal dat wel compenseren denk ik.

nVIDIA drivers zijn verwijderd allang.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

mysterieworld schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:19:
nVIDIA drivers zijn verwijderd allang.
Hoe? met drivercleaner/sweeper? DirectX daarna opnieuw geïnstalleerd?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• mysterieworld
  • Niet online
alle standaard settings staan laag ,

hoewel het eigenlijk niet de bedoeling is dat ik grafische kwaliteit moet verminderen.
En resolutie omlaag halen zorg er alleen voor dat de weergaven onscherp wordt bij een width screen van 22" inch
bwerg schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:37:
Inderdaad zal 'ie niet veel hoger scoren, de 9800GTX+ scoort gelijk aan een HD4850 en de HD5750 is iets beter. Maar dat het slechter wordt is dus sowieso raar.

Hoe heb je de drivers van Ati erop gezet (en belangrijker: de drivers van NVidia verwijderd)? Driversweeper is daar wel voor nodig. Stukjes NVidia-driver die er nog op staan komen de prestaties niet ten goede ;)

Als de prestaties hetzelde zijn, weet je dan zeker dat het geen CPU-bottleneck is? Je mag dan wel 4 cores hebben maar als een spel niet goed multicore ondersteunt kan een 1,8GHz opteron de boel wel eens vertragen. M.a.w. als je de grafische settings helemaal omlaag gooit (resolutie laag, AA uit etc.) loopt 'ie dan wel soepeler?

• mysterieworld
  • Niet online
drivercleaner/sweeper had ik niet gebruikt,
hoewel ik betwijfel dat het iets kan volbrengen. En zeker met Vista/7
Omdat sowieso denk dat elke display zijn eigen hardware register settings/profiel bevat

Maarja zal het toch maar eens proberen.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Persoonlijk zou ik altijd windows opnieuw installeren als ik van nVidia naar ATi overstapte of andersom. Ik heb vaak genoeg gehoord dat de prestaties te wensen over lieten door resten van de oude drivers. Zelfs drivercleaner krijgt niet alles weg. Je performance zou ongeveer hetzelfde moeten zijn, zelfs iets beter, dus er is duidelijk iets mis.

specs

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 16:47
Klopt. Toen ik van een 8800gt naar een HD4870 overstapte, moest ik ook windows opnieuw installeren. De prestaties waren namelijk met de HD4870 erg slecht. Ook al had ik de NVIDIA drivers keurig verwijderd en de ATI drivers geinstalleerd.

• mysterieworld
  • Niet online
het probleem is de PhysX effects dia niet ondersteund wordt bij ati

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 01:11
mysterieworld schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:17:
het probleem is de PhysX effects dia niet ondersteund wordt bij ati
Gefeliciteerd, je hebt dus zelf de oplossing al gevonden.

Nee ff serieus, luister eens naar alle tips over DriverCleaner en nieuwe windowsen installeren. Je vraagt naar tips, en vervolgens roep jij (terwijl je er duidelijk weinig verstand van hebt) dat DriverCleaner waarschijnlijk niks uit zal halen. Kijk als je zo begint dan is het moeilijk een oplossing te vinden behalve maar gewoon ATi de schuld te geven.

Stappenplan voor upgraden van hardware (van totaal niet tot heel erg rigoreus):
- Wissel hardware
- Uninstall oude driver, install nieuwe driver
- Gebruik drivercleaner om alles te verwijderen, installeer nieuwe driver
- Installeer Windows opnieuw

Nou is het zo dat het laatste het langste duurt. Maar als dat niet werkt, dan weet je tenminste zeker dat het geen softwareprobleem is, en ergens anders aan moet liggen. Probeer overigens ook meer dan 1 spel. Iedere setup die stabiel is, heeft weleens een spel dat gewoon niet goed draait, dat wil niet meteen zeggen dat het aan de driver of hardware ligt.
Pagina: 1