Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W Vista 32] svchost.exe probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal :)

Net nieuw hier op het forum dus hoop dat ik op de goede plaats post. Ik heb laatste tijd problemen met mijn computer dat wil zeggen dat bijna niks het nog doet; virusscanner/bittorrent/internet etc. Ik denk dat dit komt omdat svchost.exe niet goed meer werkt omdat er een virus inzit (vermoedelijk trojan). Dit denk ik aangezien alle services waar svchost voor nodig is het niet meer doen..
Mijn moeder heeft ook een laptop met vista en ik heb toen daar de svchost eraf gehaald en op mijn computer gezet. Ik wilde vervolgens mijn svchost vervangen door de ander. Alleen was ik daarvoor niet gemachtigd. En ook niet in savemod. En ook niet toen ik vanaf het admin account probeerde. Dus ik weet niet hoe ik hier wel voor gemachtigd kan worden.
Daarnaast zag ik al aankomen dat wanneer ik wel gemachtigd zou zijn vista mij zou vertellen dat het bestand in gebruik is en niet gewijzigd kan worden. Dus wilde ik een ander systeem laten runnen zodat ik dan wel vista kon wijzigen. Ik had ubuntu op een cdtje gebrand alleen opent vista de exe op de cd niet (ook svchost?) dus dat wilde ook niet erg lukken >:(

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Bijvoorbaat dank :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Allereerst Welkom op GoT!

Eh..ik zeg herinstalleren. Volgens mij kost het 'troubleshooten' van dit probleem je al meer tijd dan het herinstalleren. Het voordeel daarvan is ook nog eens een keer dat je zeker bent dat je de trojan kwijt bent...wie zegt namelijk niet dat hij niet meer files besmet heeft..