• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 17:34
Hallo,

Er zijn hier vast wel mensen die hun pc/laptop aan de LCD hebben hangen om te gamen. Nu heb ik daar zelf wat problemen mee en ik vraag me af waar die door veroorzaakt worden.
Om even als voorbeeld de nieuwe PES 2010 te nemen. Als de camera in het spel van links naar rechts (of andersom) beweegt dan zie ik lijnen in de beeldopbouw. Alsof het onderste deel van het scherm iets achter(of voor)loopt op de bovenkant.
Nu dacht ik in eerste instantie aan een slechte HDMI kabel, maar bij een andere deed hij het ook.
Toen twijfelde ik aan de laptop, dus mijn pc neergezet met DVI>HDMI converter, zelfde probleem.
Gisteren heb ik het met een standaard VGA kabel geprobeerd op een oude plasma tv en een wat recentere LCD tv maar daar zie ik het ook op. Bij de een wat erger dan de andere maar ik krijg geen "clean beeld" Een X-BOX, PS3 of Wii doen het wel altijd gewoon goed.
Ook bemerk ik die lijnen alleen maar bij 3D games want fullscreen video gaat gewoon goed.

Iemand een idee waar ik ergens moet gaan zoeken?

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 17:34
Terwijl ik dit schreef ben ik zelf ook door gaan zoeken en misschien heb ik iets gevonden. Kan het momenteel alleen nog maar testen met 1 LCD-TV en via VGA, maar de lijnen traden wel op als het display op mijn laptop OOK aanstond en waren (bijna) niet aanwezig als het scherm van de laptop uitstond.

Ik check vanavond en morgen nog even via andere tv's en via HDMI en post het resultaat wel weer.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt mij een probleem met vsync. Staat vsync wel aan in videokaart driver opties en in het spel? Vaak werkt dit niet op 2 schermen tegelijk. Dus zet het beeld van je laptop uit als je op je lcd tv wil gamen.

Daarnaast heb ik gemerkt dat sommige tv's simpelweg niet goed met vsync kunnen omgaan. Maar ik denk (hoop) dat dit vrij uitzonderlijk is.