Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inlogkeuze aanmelden AD

Pagina: 1
Acties:

• broemi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04-2015
Hallo,

Onlangs was ik op een bijscholing op de universiteit van Gent over ICT in het onderwijs. Daar viel het me op dat alle studenten een eigen login hebben, maar dat er ook anoniem kon worden ingelogd op het netwerk. Dit laatste heeft dan wel zo zijn eigen beperkingen.

Dit lijkt me enorm interessant om in te bouwen in mijn eigen schoolnetwerk. Heeft er iemand een enig idee hoe ze dit hebben klaargespeeld?

Korte omschrijving:
Eens de pc wordt opgestart kan je kiezen tussen student en anoniem. Kies je voor student dan geef je je logingegevens op, kies je voor anoniem dan log je met een beperkte account vanzelf in.

Alvast bedankt voor toekomstige reply'ers!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Ik weet dat er mogelijkheden zijn om in Windows XP Professional het login scherm te veranderen, dat je op meerdere manieren kunt inloggen. Bij ons op het werk bijvoorbeeld kun je op "medewerker", "manager" of "onderhoud" klikken die alledrie hun eigen inlogscherm krijgen. Eén van die zou je dan aan een Gast-account koppelen die je zo hun beperkingen geeft.
Ik heb alleen geen enkel idee hoe dit exact te realiseren valt, heb die systemen niet zelf gemaakt. Even Googelen?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kunt een account in de Active Directory aanmaken die je Anoniem noemt, en deze in een aparte OU zetten. Vervolgens kun je op deze OU hele andere policies toepassen.

Vicariously I live while the whole world dies

• broemi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04-2015
Helemaal mee akkoord, maar het gaat hem om de inlogprocedure :)
Vicarious schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:50:
Je kunt een account in de Active Directory aanmaken die je Anoniem noemt, en deze in een aparte OU zetten. Vervolgens kun je op deze OU hele andere policies toepassen.

• Menblack
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 09:07
Ik denk dat ze GINA hebben aangepast. Dit is de dll die normal het grafische onderdeel van het inloggen en ctrl+alt+del scherm afhandeld.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit is meer WOS gerelateerd. move naar Windows Clients
Pagina: 1