Raar voorval

Pagina: 1
Acties:

• Stown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-02 15:49
Hallo tweakers,

Ik loop stage bij een groot bedrijf die ook zelf allerlei websites hosten. Nu was er gister en eergister een storing, een subdomein was niet bereikbaar waardoor andere subdomeinen die heel belangrijk waren en er ook via gingen ook niet beschikbaar waren. Nu neem ik iedere dag mijn laptop mee en sluit hem aan op dat netwerk om daar met windows 7 en een fatsoenlijke (snelle) pc te werke, nu was het probleem dus vanmorgen opgelost en bleek zei mijn praktijkbegeleider (ict beheerder) dat de symantec firewall van de symantec router die er ook tussenstaat naast de ISA, de subdomein routering op mijn laptop zijn computernaam stond, dit vind ik erg raar. Dit is eerder ook voorgevallen, toen zag hij ineens dat er een nieuwe rule stond genaamd WebCamAccess to <Stefan-laptop> (mijn computernaam).

Heeft iemand toevallig een idee betreft dit verhaal hoe dit heeft kunnen gebeuren of dat windows 7 automatisch zoiets heeft kunnen doen?

Alvast bedankt

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

SpamLame

niks

Jemig, als je je zinnen korter zou maken leest dat wel zo prettig.
Ik neem aan iets als UPNP.
Überhaupt apart de symantec firewall router combo met isa (geen idee hoe je dit bedoelt) toestaat dat een niet geregistreerde computer (de jouwe) wijzigingen in de routering (of wat dan ook) toe staat.
Als beheerder zijnde zou ik dat gedisabled hebben en zou ik tevens voor hebben gezorgt dat niet geregistreerde computers niet of in een afgeschermd netwerk terecht komen.

[ Voor 66% gewijzigd door SpamLame op 26-11-2009 08:59 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Stown schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:50:
Hallo tweakers,

Ik loop stage bij een groot bedrijf die ook zelf allerlei websites hosten. Nu was er gister en eergister een storing, een subdomein was niet bereikbaar waardoor andere subdomeinen die heel belangrijk waren en er ook via gingen ook niet beschikbaar waren. Nu neem ik iedere dag mijn laptop mee en sluit hem aan op dat netwerk om daar met windows 7 en een fatsoenlijke (snelle) pc te werke, nu was het probleem dus vanmorgen opgelost en bleek zei mijn praktijkbegeleider (ict beheerder) dat de symantec firewall van de symantec router die er ook tussenstaat naast de ISA, de subdomein routering op mijn laptop zijn computernaam stond, dit vind ik erg raar. Dit is eerder ook voorgevallen, toen zag hij ineens dat er een nieuwe rule stond genaamd WebCamAccess to <Stefan-laptop> (mijn computernaam).

Heeft iemand toevallig een idee betreft dit verhaal hoe dit heeft kunnen gebeuren of dat windows 7 automatisch zoiets heeft kunnen doen?

Alvast bedankt
Je moet ook niet gaan cammen met meisjes op je werk :/ :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 22:59
Stown schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:50:
Hallo tweakers,

Alvast bedankt
Je bent niet geheel duidelijk. Werkte het subdomein op jou laptop niet meer, of over het gehele netwerk? In het laatste geval zou het inderdaad duiden op een UPnP instelling die jou laptop heeft doorgevoerd, maar wat voor een netwerk heb je dan zeg :D

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik leg mijn 2 centen ook bij UPnP.

Verder, wat is de hostname van je laptop? Conflicteert die soms met iets anders in het netwerk?

(Ik heb wel eens als demo m'n computer de naam 'intranet' gegeven en hem zo bij DHCP aangemeld, waarna het halve bedrijf naar mijn laptop begon te connecten.)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik snap er werkelijk geen H*l van.. Het werkt niet, maar is opgelost en je ICT beheerder heeft een rule in de ISA server ontdekt die over webcamacccess voor jou laptop gaat 8)7

Persoonlijk vind ik dat jij niet zomaar je laptop aan moet sluiten op het netwerk.. Maar dat doet er verder niet toe. Probeer aub je verhaal eens duidelijk te maken..
Pagina: 1