Toon posts:

Slechte prestaties :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb onderstaand systeem:
celeron 533 (die van de ouwe garde)
Abit BE6-II (bios versie "UH")
Hercules Prophet II gts 64 mb
Sb-L!ve 1024
128 mb 100mhz geheugen (2x 64 mb)
Maxtor 20 gig hdd 5400RPM
Windows 98 SE
Detonator 6.49

ik heb in 3dmark2k 3550 punten (1024*768*16)
en in q3 heb ik soms framerate drops: iig, na hddformat heb ik veel minder fps (als ik dood op de grond lig in tourney4 22 fps ipv eersst 50)

waar kan dit aan liggen, hebben jullie een Idee??
format C: heeft denk ik geen zin, want dat heb ik net gedaan...

Verwijderd

Op zich is er niets mis met je configuratie zoals je deze hebt beschreven. Het enige dat ik nu kan aanraden is om een nieuwe detonator driver te downloaden. Zeker gezien het feit dat je een Geforce 2 hebt, waarvoor de 7.xx drivers speciaal zijn geschreven.
Geef anders iets meer info over andere performance problemen van je systeem. Is dit alleen met games of ook met andere proggies het geval?

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:31
Je moet een andere processor kopen dan wordt het al een stuk beter >:)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Koop een nieuw procje+mobo!
Goedkoper is om je proc eens flink over te clocken (en daarbij te koelen).
Jouw videokaart zou met een TB1000 of meer zeker tot de 6000 punten moeten komen.
Je hebt een hi-tech videokaart geprikt in een oude eend of een vlag op een strontschuit.
Dus of genoegen nemen met je huidige systeem of flink sparen voor een nieuwe proc met mobo.
:9

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:56
iid eens nieuwe drivers proberen of anders ff hier kijken http://www.geforcefaq.com

en een nieuw proc+mobo is trouwens ook een goede optie

Verwijderd

Je kan proberen alle nieuwste drivers enz. andere directx enz.
En als het dan nog niet beter word(of alleen maar slechter word) weer ff formatteren.
Dat lijkt me altijd nog goedkoper dan een nieuw mobo en cpu

Verwijderd

Topicstarter
ik zat al te denken aan een p3 dan kan ik mijn bx mobo houden

maar wat is handiger DURON/TB+mobo (maar dan moet ik een nieuwe kast/voeding ) of een p3 dan kan ik mn mobo houden (maar p3's zijn duur) maar moet ik die pc100ram eruit schoppen en heb ik nog maar 128 mb ram (net besteld)

dus:
wat is sneller
DURON+mobo (moet ik nieuwe kast heb dan wel 256 mb)
p3 (geen nieuwekast, wel pc100 eruit (ivm met oc'en van FSB>>>pc100 haalt geen 133mhz)en dan heb ik nog een BX chip (:9)

qua prijs is ongeveer gelijk beide dingen

Verwijderd

Topicstarter
maar over die nieuwe 7.XX drivers: ik had eerst met dezelfde config als nu, meer fps
das dus het probleem: en dX8 is helemaal hell hiero

Verwijderd

Lastig probleem. Ook voor mij. Met onderstaand systeem haal ik 4950, en ook dat vind ik te weinig. Al een tijd mee bezig om het op te lossen, maar vooralsnog niet gelukt. Kortom, het kan aan vanalles liggen. Proberen, proberen en nog eens proberen!

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:56
he Martun,

Ik zou voor die duron gaan met nieuwe voeding en goede koeler en gaan met dat beestje :)

Verwijderd

Ja ga voor die duron en neem die 128 RAM niet 256...
Of steek er nog een reepje bij van 128 PC133 later... als je zo graag 256 MB ram wil ;)
Pagina: 1