Internet delen via de iMac

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb sinds kort internet beschikbaar via het draadloos netwerk van de onderburen. Nu wil ik graag gebruik maken van ethernet om zodoende mijn mediaspeler te verbinden met mijn iMac. Nu heb ik een Power over Ethernet kit gekocht van Zyxel en dit lijkt redelijk te werken.

Nu is mijn vraag hoe kan ik zowel internetten als gebruik maken van mijn PoE kit? Ik zie dat de iMac internet sharing ondersteund van Airport naar Ethernet. Alleen is het mij niet duidelijk hoe dit nou precies werkt? Heb ik nog een router nodig? Het liefst zou ik het internet willen delen met mijn mediaspeler zodat mijn mediaspeler (handig voor uitzending gemist of firmware updates).

Iemand enig idee?

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-01 09:26
klik
Als je niet op een normale manier kunt reageren, zeg dan liever niets...

[ Voor 15% gewijzigd door dawuss op 26-11-2009 08:55 . Reden: modbreak ]

Verwijderd

Leuk joh, zo'n forum. Als iemand iets vraagt moeten ze maar googlen, zo kun je het forum net zo goed sluiten...

Om maar te antwoorden: ja je kan wifi oppakken en via ethernet doorsturen naar een ander apparaat zoals jij wilt. Heb tijden lang m'n Wii zo verbonden gehad.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Hb5LEvLS3E]

Verder heb je geen router nodig. Gewoon je Zyxel-adapter aan de ethernetpoort van je Mac hangen en dan zou het moeten werken. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Tourniquet op 26-11-2009 09:30 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:05
[zeurmodus]

sorry voor het mierenn**ken maar power over ethernet is toch echt iets anders dan powerline netwerk (ethernet over het lichtnet).

Verder neem ik aan dat je toestemming hebt van je onderburen voor het gebruik van "hun" internet :+

[/zeurmodus]

Succes met het aansluiten :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ja, ik heb toestemming van de onderburen. Verder heb ik het geprobeerd alleen vaak werkt het internet niet meer. Daarom ook de vraagmisschien doe ik wat verkeerd. Ik heb mijn apparaten een vast ip adres gegeven buiten de wifi internet reeks (192.168.2.x ipv. 192.168.1.x) en vervolgens Airport geshared over Ethernet. Alleen om de haverklap kan ik niet meer internet op de computer waar ik het internet dee (mijn iMac).

Iemand enig wat ik fout zou kunnen doen? De Zyxel kastjes zijn bij mijn weten niet instelbaar...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ga naar System Preferences - Network. Kijk in de kolom waarin de netwerkverbindingen staan. Als zowel Airport als Ethernet verbonden is (er staat een groen bolletje voor), welke staat dan bovenaan?

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit meer op een softwareprobleem dan een hardwareprobleem lijkt, een tikje richting Apple Software & Diensten :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:05
hallo,,

ik heb zoals hier boven ook mijn internet verbinding gedeeld met mijn mbp.
internet komt binnen met ethernet en zend het uit via airport.
Met mijn telefoon kom ik prima op internet via wifi.
Maar met mijn andere laptop met windows kom ik er niet op als het netwerk beveiligd is.
Krijg elke keer dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk.
Terwijl ik het onbeveiligd maak dan werkt het wel.
Voor zo ver heb ik alleen de keuze uit 40 bit en 128 bit.
Dus dat zou overal wel ondersteund moeten worden denk ik
Wie weet er wat ik nog meer kan proberen en testen?
Pagina: 1