Toon posts:

ATI 5XXX HDMI 1.3 audio uitvoer werking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een mooie nieuwe functie op de ATI 5xxx kaarten is dat uitvoer van de nieuwe blue-ray audio formaten mogelijk zijn. Voorheen kon dit niet, en is alleen via HDMI 1.3 mogelijk. De nieuwe blue-ray formaten als DTS+, True-HD en DTS-HD master audio zijn helaas niet via optische of coaxiale bekabeling aan te sluiten.
Elke blue-ray speler kan door middel van een HDMI 1.3 aansluiting op een surround receiver worden aangesloten, en daaruit weer op de TV.
Maar wanneer je blue-ray wil afspelen op de PC, en de audio in de nieuwe formaten naar je receiver transporteren heb je maar 1 keuze, HDMI 1.3. En voor zover ik weet zijn er maar twee werkende oplossingen.
De Asus Xonar HDAV1.3 of de nieuwe ATI kaarten.

De Asus Xonar HDAV1.3 slim kost € 139,-. Maar hier moet je eerst vanuit je videokaart een kabel extern aansluiten op deze geluidskaart, en van daar naar je receiver, en dan weer naar je monitor.
Ook moet je via hun afspeel software gebruikmaken.

Ik heb echter een 30" Dell monitor met een resolutie van 2560*1600.
Volgens wikipedia kan HDMI 1.3 dit wel aan, maar bij de ATI specs staat max 1920*1200 via HDMI.
Ik kan dus niet mijn beeld via HDMI laten lopen.

Weet iemand hoe dat met de ATI of Xonar werkt?
Kun je bv. bij de nieuwe ATI kaarten los het geluid over HDMI laten gaan en beeld via DVI?
Kan dit ook bij de Xonar? Dus geen beeld input?

Heeft iemand ervaring met de ATI 5xxx kaarten wat betreft de HDMI audio?
Kun je instellen dat alle audio van je pc via de HDMI kabel loopt? Of moet je ook hun software gebruiken om je blue-rays via die output werkend te krijgen?

Dank voor alle reacties