Toon posts:

Beeld in desktop minder tov. films, games enz.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een 32" samsung 32n72b TV. Werkt allemaal prima. Al tijdje aangesloten met hdmi naar dvi kabel op mn HD4850 werkt allemaal prima. Echter is de beeld kwaliteit van desktop omgeving (internet enz.) wat vaag/onrustig. In games / fotos full screen ziet het er veel rustiger uit. Veel lezen enz. gaat irriteren / pijn doen aan ogen. Als ik de tv op VGA aansluit is het ook veel prettiger om naar te kijken... Echter is HD ready dan niet ondersteund en draaien films enz. niet op een 1:1 resolutie.

Iemand enig idee?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
Wat bedoel je in dit geval met HD ready? De aansluiting of resolutie? HD ready is gewoon een kreet om aan te geven dat het scherm minimaal een aantal pixels kan weergeven.

Zoek eens in de handleiding van je TV wat de "native" resolutie is: het aantal pixels in het beeld zelf. Waarschijnlijk als je een game aan zet verandert deze van resolutie, waardoor misvormingen optreden. Probeer je spel dan eens in die native resolutie in te stellen.

Speel op je TV ook eens even met een evt. zoom functie, check dat deze op "Niet op schaal" oid staat. En bij onze Philips LCD TV hielp het ook nog met het rustige/onrustige om van kleurschema te veranderen.
Ik hoop dat ik je probleem een beetje goed begrepen heb, ben niet echt helder momenteel :p

Verwijderd

Topicstarter
HD ready... 720 ? TV via hhmi draait op 1280*720 via VGA gaat dat niet op deze tv.

"In-game" enz. stel ik de reso ook daarop in. Ik gebruik wel wat over/under scan om de desktop (e.a.) op heel het beeld te krijgen zonder zwart balkje.

Maar bv. als ik een foto open in windows image vieuwer en klik op diavoorstelling (dan gaat hij over het hele scherm) veranderen de kleuren....

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:10
Klopt, dit is bij mij ook zo. Windows Media Player en films draaien gewoon in 720p, maar het bureaublad is wat blurry... (W7U)

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:10
Nog een schopje, zou het ook graag willen weten :)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 11:27
Misschien zie ik hier wat over het hoofd...
Je moet naar de native resolutie van de tv overschakelen; 1360x768 dan heb je een perfect strakke desktop.

iRacing Profiel

Pagina: 1