Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMware] pentium II simuleren

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik speel nog wel een een oud spelletje (helisim), maar het probleem daarbij is dat doordat vanaf PIII processoren een andere "rekenmethode" gebruikt wordt bepaalde functies van het spel niet meer goed werken, o.a. ongeleide raketten; je moet naast de crosshair richten om iets te raken. Het spel creert afwijkingen

Is het mogelijk om met VMware een PII te simuleren? Dan zou ik met win98 dat spel mooi kunnen spelen. Ik hoorde laatst dat VWware tegenwoordig zelfs al directx ondersteund

Ik zou natuurlijk ergens een PII op de kop kunnen tikken, maar daar heb ik geen zin in om allerlei redenen: de hardware kon toen het spel maar net aan, je moet maar net de goede hardware zien te krijgen, krijg je zon ouwe bak in de kamer staan...

VWware aan de praat krijgen lukt wel, maar het gaat specifiek om de PII-processor

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Heb je DosBox al geprobeerd?

omniscale.nl

• Stefke
Zou eens moeten kijken of dat spel uberhaupt onder Dos werkte? Dat is neem ik aan tenmisnte waar Dosbox voor dient?

Overigens zou ik graag gebruik maken van de "laatste" patches en tweaks, waardoor het spel op elke (hoge) resolutie draait (en Dx, was vroeger Voodoo), dat zal onder Dosbox zeker niet lukken (ga ik vanuit)

Ik speelde het vroeger altijd op win98. Heb vorig jaar een ouwe PIII ergens vandaan getrokken, maar helaas kwam daar dat probleem naar voren; het spel draait als een tierelier maar je zit met die afwijkingen

Het gaat overigens om Janes Apache Longbow 2, uit 1997. Zie hier Wikipedia: Longbow 2

edit: deel 1 wordt vermeld bij Dosbox maar volgens mij als iets wat niet draait

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 25-11-2009 22:10 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Je zou Virtual PC kunnen proberen, die emuleert een P2 volgens Wikipedia.

Hail to the king baby!

• Stefke
urk_forever schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:11:
Je zou Virtual PC kunnen proberen, die emuleert een P2 volgens Wikipedia.
Oh..ik dacht juist een PIII...eens checken, Vpc gebruik ik al jaren voor andere doeleinden :)

O ja, die heeft te weinig grafische mogelijkheden, daar krijg je geen dx5 zaken in draaiend, heb ik geloof ik al eens geprobeerd (maar dat kan natuurlijk nog wel een keer :) kan in ieder geval eens checken of het rekenprobleem dan weg is, de grafische zaken even daargelaten)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 25-11-2009 22:25 ]