internet 3g verbinding delen

Pagina: 1
Acties:

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-03 09:04
Geachte tweakers,

Het volgende is er aan de hand. Ik heb een Linksys SPA942 voip telefoon.
Deze werkt bij mij prima op het tele 2 modem(Ethernet).
Het is de bedoeling dat hij bij mijn vriendin gaat werken. Zij heeft een t-mobile internet stick. Onbeperkt internet, dus dat is het probleem niet. Nu wil ik eigenlijk proberen om de telefoon via de lanpoort van haar laptop te laten comminuceren naar de t-mobile stick zodat de telefoon gewoon werkt. Ik heb onder windows Vista de lanpoort en de stick opdracht gegeven om internet delen aan te zetten. Ik krijg geen reactie van de telefoon. Geen netwerk dus. Nogmaals het gaat om windows Vista en de telefoon werkt gewoon. Het maakt verder niet uit dat de laptop aan moet staan tijdens het gebruik van de telefoon. Is het mogenlijk wat ik wil?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• blueface
Is er niemand die weet wat ik verkeerd doe en of dit uberhaupt mogenlijk is?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Heb je die twee netwerkinterfaces een bridge laten vormen? Zo niet, dan zijn het in feite twee gescheiden netwerken waarbij je laptop het internetverkeer routeert.
Ik gok dat je VoIP phone geen netwerkadres en/of standaard gateway heeft gekregen.
Probeer dat eens handmatig (aan beide zijden) te doen, of bridge de interfaces.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 08:50

martjah

Appel

laat t-mobile het wel toe om voip te gebruiken op hun netwerk ?

• blueface
Ik had op internet gelezen dat T-mobile voip toe laat op hun netwerk. Kan iemand mij precies uitleggen hoe je de 2 netwerken bridged? Ik vind het toch ingewikkelder dan gedacht. Wat heb ik toch de pest aan windows Vista. Het klopt trouwens dat de telefoon geen netwerk adres heeft gekregen. Wie kan mij het verlossende antwoord geven. Mijn vriendin wil grag met die telefoon aan het werk.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21
blueface schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:09:
Ik had op internet gelezen dat T-mobile voip toe laat op hun netwerk. Kan iemand mij precies uitleggen hoe je de 2 netwerken bridged? Ik vind het toch ingewikkelder dan gedacht. Wat heb ik toch de pest aan windows Vista. Het klopt trouwens dat de telefoon geen netwerk adres heeft gekregen. Wie kan mij het verlossende antwoord geven. Mijn vriendin wil grag met die telefoon aan het werk.
Omdat jij iets niet snapt krijgt gelijk Vista de schuld ?

Maar je kan gewoon 2 netwerkkaarten selecteren en dan rechter muisknop op bridge drukken

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

en idd t-mobile heeft het hele internet op 3g, dus op alle poorten.
met dat bridgen zou het moeten werken en dat was op XP denk ik niet veel anders geweest.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Bridge gaat denk ik niet werken; dan doet de telefoon een dhcp request naar tmob toe en ik denk dat tmob alleen 1 ip toelaat via een verbinding.

Internet delen zou moeten werken maar als je zegt dat je de lan poort de opdracht hebt gegevens om internet te delen dan ben je denk ik verkeerd bezig. Je moet nl. op de ethernetadapter van je stick internet delen naar je lan poort. Misschien dat je wel wat poorten moet forwarden.

Wat misscien ook een optie is, om een router te kopen die 3G sticks ondersteund. Dan kan werkt je telefoon ook als je laptop niet aan staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 27-11-2009 22:15 ]

Pvouput live

• blueface
Ik heb het eindelijk werkend. Was dus toch een fout in windows. Bridge werkte dus niet. Windows reinstall gedaan. nu werkt het dus wel. Kon eerst geen verbinding kiezen om mee te delen, nu dus wel. Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Dit topic mag dicht van mij.
Pagina: 1