DiVX van 1,8GB???

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik weet niet of ik dit hier moet posten of in een ander forum maar ik heb net me eerste divx gemaakt (Gladiator) en hij is 1,8 gb.

kan ik dit nu kleiner krijgen???

de .vob files heb ik ondertussen al gewist dus opnieuw compressen kan niet

PSN: Houtvlot

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Met virtual Dub in drie stukken knippen en op 3 CD's branden.

Verwijderd

1.8 gb voor Gladiator is niet bijzonder ofzo
Heb ik ook thuis liggen en komt op de 1.4 dus jij hebt perfecte kwaliteit.

Maar ff opsplitsen dus zoals hierboven werd gezegd

• dinges
  • Niet online
maar ik wil het gewoon op 2 cd's dus het moet wat kleiner
kan dat of moet ik dan opnieuw rippen???

Verwijderd

Het is best mogelijk.
Ik weet niet hoe goed de kwaliteit is? probeer eens wat mindere kwaliteit, dan wordt ie zeker kleiner ik.
Ik hem zelf op 2 cd's.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
ff opsplitsen (mbv Virtual Dub) en een kopietje naar mij sturen, dan kan ik wel ff kijken of ie mooier is dan de 2 CD versie >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 17:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Dit soort films hebben toch weinig zin op DivX? Er zitten veel extreem grote actiescenes op en dan zie je toch maar wat brakke poppetjes opelkaar inhakken enzo...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Het klopt echt totaal niet dat je met actiescenes slecht beeld hebt. Met de nieuwe technieken zoals VKI, MM4 kan je zeker wel een film van 2 uur met redelijk veel actie op 1cd krijgen, het kost wel wat meer moeite maar het is wel mogelijk.

Verwijderd

Ik hem op 2 cd's staan en ik heb geen grote problemen bij de vechtscenes. Maar je moet ook niet te snel verwent zijn met super kwaliteit

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Wat is dat eigenlijk? VKI & MM4?

Verwijderd

VKI staat voor Variable Keyframe Interfal, houd dus in dat er alleen een keyframe aangemaakt word bij bijv. een scene verandering. Dit scheelt behoorlijk veel in kwaliteit omdat een keyframe veel ruimte inneemt normaal en er daardoor weinig overblijft voor de video stream zeg maar. MM4 houd in dat er verschillende codecs/bitrate's gebruikt worden voor elke scene, bijv als er iemand zit te eten aan een tafel ofzo heb je aan 400kbit Low Motion al genoeg. Bij een actiescene kan je kiezen tussen 3000 Low motion of 2000 Fast motion ligt er maar net aan hoe lang de film duurt ect.. Fast ziet er wel goed uit maar Low is wel beter alleen je moet wel een hogere bitrate gebruiken om de vierkantjes weg te krijgen.

• dinges
  • Niet online
nog ff een vraag
zal ik M:I-2 op 1 of 2 CD's mikken???

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 19:58

mvds

Totally awesome!

Ik heb hem open gelaten aangezien er ook over de DiVX technieken werd gepraat. Als er teveel over illegale DiVX's gepraat gaat worden gaat ie alsnog dicht.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Nog een vraagje: ik heb een film die na een bepaalde tijd 'vastloopt', de audio loopt door maar het beeld bevriest. Is er een progje die zoiets kan fixen?
Als ik fast forward na het 'vastloop-moment' dan gaat de film wel gewoon verder.

Verwijderd

Theeboon: ja dat kan je idd fixen, gewoon met virtualdub die frame opzoeken waar ie fast loopt en die frame deleten. 1 frame minder maakt toch niks uit voor het kijken zelf.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Op maandag 05 maart 2001 19:32 schreef loos het volgende:
Theeboon: ja dat kan je idd fixen, gewoon met virtualdub die frame opzoeken waar ie fast loopt en die frame deleten. 1 frame minder maakt toch niks uit voor het kijken zelf.
Dit maakt wel degelijk uit, het geluid gaat dan out of sync lopen !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• dinges
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 16:55 schreef obsidian het volgende:
Ik heb hem open gelaten aangezien er ook over de DiVX technieken werd gepraat. Als er teveel over illegale DiVX's gepraat gaat worden gaat ie alsnog dicht.
ik heb allebei de DVD's legaal in mijn bezit :)
je kan komen kijken als je wil
dit is gewoon een soort van backup

Verwijderd

Precies,
Hij vraagt niet waardat hij de betreffende DiVX kan downen maar hoe hij ze kan bewerken.

• Obi

Obi

Op maandag 05 maart 2001 16:55 schreef obsidian het volgende:
Hee Obsilian,

Ik weet niet waar jij ineens van bent aan komen waaien (ik vind het allemaal best hoor, welkom op GoT en veel plezier), maar waar haal jij in godsnaam vandaan dat er over illegale DivX-en wordt gepraat..?

En ookal is dat zo, dat wordt al tijden gedoogd hier, zolang er niet té specifiek over gepraat wordt. Als ik gewoon zeg: Ik heb een DivX gedownload >:) maar hij loopt steeds vast is er nóg niets aan de hand...
Net als dat er openbaar gepraat wordt hier over wat men allemaal aan illegale software op hun PC heeft. Zolang er niet gelinkt wordt is er gewoon geen probleem.

Verwijderd

Majestic: als je 1 frame weg haalt is dat echt niet merkbaar in het geluid.. 1000ms/25 = 40ms. Ik kan echt niet geloven dat jij een desynch merkt van 40ms

• Jag
  • Laatst online: 11:18

Jag

Obsidian is HGM Harde Waren, net als ik. Alleen is hij net nieuw en kan hij nog niet weten wat allemaal mag en niet mag. Ik heb het hem al een ICQ-tje gestuurd.

Jag

• Obi

Obi

Yep, leer jij dat 'groentje' 's ff bij ;)

• Jag
  • Laatst online: 11:18

Jag

Sja, beginnend mod zijn is niet altijd even prettig. Ik kreeg ook nog al wat gezeik in het begin over me heen. Ineens lijkt het of al die users evil zijn en erop uit zijn jou onderuit te halen :).

Jag

• Obi

Obi

>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

Wij ZIJN ook evil!

>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 19:58

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 maart 2001 02:07 schreef Obi het volgende:

[knip]
Precies. Er wordt niet echt specifiek over gekletst. Dat zei ik toch? :)

Maar het is nu duidelijk dat er al afspraken over waren. Dus er is geen probleem. DiVX blijft een grijs gebied net zoals MP3's. Dus het blijft oppassen.

• dinges
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 07:03 schreef obsidian het volgende:

[..]
Maar het is nu duidelijk dat er al afspraken over waren. Dus er is geen probleem. DiVX blijft een grijs gebied net zoals MP3's. Dus het blijft oppassen.
er is volgens mij niks grijs aan als je zelf de dvd hebt :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

ik had laatst een Divx film 'The Green Mile' die film duurd 3 uur en paste gewoon op een 650mb cdr :).

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Obi

Obi

Op dinsdag 06 maart 2001 17:39 schreef ReseTTim het volgende:
ik had laatst een Divx film 'The Green Mile' die film duurd 3 uur en paste gewoon op een 650mb cdr :).
Tja, ik kan Titanic én Heat samen op één cd krijgen als ik dat zou willen, maar een beetje kwaliteit is ook wel gewenst...

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Misschien wat suffe/vaak gestelde vragen:

Een DVD van 100mins naar 1x 695MB divx,
- Low of Fast motion, wat maakt het in grote lijnen uit?
- 44100 of toch 48000 Hz audio?
- Hoelang zou het compressen ong. duren op een TB1000(10x100)/512RAM? Ik heb iets gehoord van 12-16 uur 'dedicated'?

• Obi

Obi

Op woensdag 07 maart 2001 00:39 schreef nOLoGIc het volgende:
Misschien wat suffe/vaak gestelde vragen:

Een DVD van 100mins naar 1x 695MB divx,
- Low of Fast motion, wat maakt het in grote lijnen uit?
- 44100 of toch 48000 Hz audio?
- Hoelang zou het compressen ong. duren op een TB1000(10x100)/512RAM? Ik heb iets gehoord van 12-16 uur 'dedicated'?
Lees dit even door: http://obi.netzone.nl (navigeer: PC -> DivX).
Pagina: 1