2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
En dat is dus makkelijk te vinden bij Hotmail/Live.com zelf:
http://help.live.com/Help..._Mail_REF_POPSettings.htm
Volgende keer dus gewoon eerst daar zelf even kijken, die Help-functie zit er niet voor niks. En anders even Googlen dan was je er ook wel uitgekomen.
[ Voor 33% gewijzigd door HyperioN op 25-11-2009 21:21 ]
edit: Ik heb nu het volgende probleem: alleen mail uit POSTVAK IN wordt opgehaald. De rest niet. Submappen blijven ook weg. (2009, 2010, Verzonden) En ik kan geen mail verzenden.
[ Voor 33% gewijzigd door F.West98 op 26-11-2009 15:58 ]
Wat jij wilt werkt alleen met imap, en dat ondersteund hotmail nou net niet.
Misschien dat het je wel lukt dmv de plugins die vroeger (voordat hotmail pop3 ondersteunde) gebruikt werden.
Verzenden kan gewoon nog steeds via de smtp van je provider.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 27-11-2009 16:08 ]
en het markeren van berichten als 'gelezen' werkt wel, maar op de hotmail-server zijn ze nog steeds ongelezen...
[ Voor 67% gewijzigd door F.West98 op 27-11-2009 16:43 ]
Vertel eens wat je nu heb ingesteld bij je smtp settings..F.West98 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:41:
dat verzenden lukt dus NIET!
en het markeren van berichten als 'gelezen' werkt wel, maar op de hotmail-server zijn ze nog steeds ongelezen...
Er is meer dan alleen de server wat je in kan stellen..
dus wellicht dat je iets teveel, danwel te weinig hebt ingesteld.
En kijk dan meteen of je bij je hotmail account de juiste smtp server hebt gekozen..
Je kan namelijk ook per account een verschillend smtp server instellen.
En vertel ook meteen even welke foutmelding thunderbird geeft bij het verzenden.
En wat betreft de gelezen/niet gelezen status is dus omdat je via pop3 je mail ophaalt.
Je kan dus ook kiezen voor die plugins om je mail op te halen.
[ Voor 65% gewijzigd door job op 27-11-2009 17:10 ]
POP3 communiceert de gelezen markering niet terug, zoals IMAP dat wel doet.F.West98 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:41:
Ik kan ook wel gewoon op internet doen, ik wil nl. niet overstappen, omdat ik op 10-tallen sites ben geregistreerd op dit emailadres.
Verwijderd
De ervaring leert me gewoon dat als je Hotmail wil gebruiken op de desktop dit de beste oplossing is. Je volledige inbox, mappen, acties ... worden allemaal voor 100% gesynchroniseerd met de online versie van Hotmail. Ik zou het zelf natuurlijk ook allemaal veel liever in een andere cliënt hebben maar het stoort me ook niet, zolang het maar werkt
Dus was Hotmail een verkeerde keuze. En het gaat er echt niet meer beter op worden. Microsoft zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je alleen met MS-producten de volle mogelijkheden kunt gebruiken.F.West98 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:03:
en daar bedoel je mee: __________
Ik kan ook wel gewoon op internet doen, ik wil nl. niet overstappen, omdat ik op 10-tallen sites ben geregistreerd op dit emailadres.
Doe jezelf een plezier, regel een domeinnaampje, en zoek een fatsoenlijke mailprovider met IMAP en SSL. Kost je bij elkaar nog geen 3 tientjes per jaar, en dankzij je eigen domeinnaam kun in de toekomst altijd van mailprovider wisselen zonder verder gedonder, en het staat gelijk een heel stuk beter dan zo'n @hotmail.com-adres...
Tuurlijk. Er is niks magisch of speciaals aan een domeinnaam. Iedereen kan een domeinnaam nemen, zoveel-ie wilt. Gewoon voornaamachternaam.nl of iets dergelijks, en je bent de voor de rest van je leven klaar. (mits je betaalt.. Maar dit kan tevens een leuk verjaardags/sinterklaas/kerstcadeautje zijnF.West98 schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:54:
met een 11-jarige leeftijd? beetje raar om dan al een eigen domein te hebben...
Als je niet het geld over hebt om dan ook nog een mail-provider te betalen kun je bij je eigen internetprovider kijken. Soms hebben die ook de mogelijkheid om e-mail op je eigen domeinnaam te kunnen ontvangen. En ik heb het niet zo op google (privacy), maar ik meen dat gmail ook iets dergelijks heeft: je wijst je domeinnaam naar gmail, en je kunt gewoon gmail gebruiken met je eigen domeinnaam. Gmail is tenminste ook normaal via IMAP over SSL te benaderen, en zou dus goed moeten gaan in Thunderbird en elke andere fatsoenlijke client.
[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 29-11-2009 12:58 ]
En werkt goed in ALLE programma's (en niet alleen in die van Microsoft)
Those penguins, they sure ain't normal
Verwijderd
voor het verzenden of antwoorden kan je optioneel in gmail instellen dat dit via de smtp-server van het oorspronkelijke domein kan gaan (bv.smtp.xs4all.nl) zodat dit voor een gebruiker die je langs dat emailadres contacteert volledig transparant blijft.
Ik heb voor een vriendin een soortgelijk probleem opgelost. Zij heeft Ziggo ehm Casema @home whatever en ook hotmail. Beide ondersteunen geen IMAP
Sommige vrienden sturen alleen maar bagger en daar gebruikt ze haar hotmail account voor.
Het hotmail gedeelte zit als volgt in elkaar. (Let op: ik doe dit uit mijn hoofd, dus de preciese benamingen in de diverse programma's kunnen wat afwijken)
berichten van naam@hotmail.com worden door naam@gmail.com met POP3 opgehaald en op naam@hotmail.com verwijderd (kan in gmail ingesteld worden. Als je dit hebt ingesteld, krijg je eenmalig op je hotmail account een berichtje of je gmail toestemming wil geven je hotmail account leeg te trekken)
Dan in Thunderbird de mail ophalen met IMAP van naam@gmail.com
Verzenden gaat dan met de smpt van, in dit geval, ziggo (smtp.ziggo.nl) en met emailadres naam@hotmail.com en een vinkje bij "kopie verzonden bericht" opslaan in "verzonden berichten" van naam@gmail.com
Zo blijft alle mail op de gmail server bewaard (ook de verzonden mail) Bij het versturen zien je vrienden je normale hotmail adres en lijkt het alsof er niets is veranderd.
Uiteindelijk kan je in de labs tab van gmail ook nog een aantal IMAP dingen wijzigen. Met een beetje geduld krijg je uiteindelijk zoiets als dit (wat nog niet helemaal naar mijn zin is, maar goed genoeg voor nu)

@_heretic_:
Als je gmail laat verzenden met het naam@hotmail.com krijg je, onder andere in Outlook (Express) en Thunderbird, in het 'Van' adres het volgende te zien:
Van: naam@hotmail.com namens naam@gmail.com of From: naam@hotmail.com on behalf of naam@gmail.com (of precies andersom, dat weet ik niet meer uit mijn hoofd)
Dat heb ik met bovenstaande gruwel ontweken. Helaas kun je dan niet via de webmail antwoorden zonder je gmail account te laten zien, maar dat was met de 'namens naam@gmail.com' kreet ook al zo.
Dat blijft ruk
@Fuzzillogic: Dat je hotmail een drama vind is jouw mening. Ziggo zuigt nog veel harder, is er dan weer een van mij.
[ Voor 23% gewijzigd door Vaan Banaan op 30-11-2009 23:13 ]
500 "The server made a boo boo"
Ik heb de SMTP-server ingesteld op smtp.xs4all.nl zonder beveiliging, it work