Acer Aspire 5320 BIOS dood!

Pagina: 1
Acties:

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-01 10:02
Hallo lezers,

Ik ben bezig geweest met een Acer Aspire 5320 Laptop, model ICL50. Nu raad je het al, als je de titel leest. na een bios update via Windows (ja, stom, ik weet het) is de laptop overleden. Ik kreeg de melding: verify error and een bevroren beeld. Compleet vastgelopen. Na opnieuw opstarten (ja, de laptop moest geheel gereset worden) bleef het beeld zwart, er is wel HDD en CDROM activiteit waarneembaar .Zelf heb ik al gegoogled naar een BIOS recovery van dit apparaat. Resultaat is, dat alleen voor een Acer Aspire 5315 een disk online op internet staat. De eigenaar is de cdroms die erbij horen kwijt. Ik heb de volgende vragen.:

- Wie kan me helpen aan een 'crisis recovery disk' of de link ernaar? (ik kan hem niet downloaden, verouderde dode links...)
-Wie weet de truuk om juist bij de Aspire 5320 met een toetsencombinatie de bios terug te zetten?

Ja, stom,nogmaals van mij, maar wie kan me met deze laptop op weg helpen?

Alvast bedankt :)

Ed1969

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Weet niet hoe oud hij is, maar heb je geen garantie meer? Acer support vragen?

https://powershellisfun.com

• Ed1969
Nee....garantie is net enkele maanden voorbij...

Ed1969

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ed1969 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:50:
Nee....garantie is net enkele maanden voorbij...
Maar je kunt het altijd proberen toch? Je hebt met een tool van Acer zelf in Windows een biosfile geflashed waardoor je computer het niet meer doet, waarom zou je dan niet meer om support kunnen vragen? En het is niet stom om je bios te flashen onder Windows, als ze dat als mogelijkheid geven moet het ook kunnen toch?

https://powershellisfun.com

• Ed1969
Je hebt gelijk, maar de supportdesk was al gesloten. Moet morgen opnieuw proberen, misschien weet je een andere oplossing?

Ed1969

Verwijderd

Weet niet wat voor bios erin zit, maar vaak is het een kwestie van een biosfile en flash utility plus een autoexec.bat file (maken met notepad) met de regel "flash.exe biosfilenaam", waar deze vervangen worden door de juiste bestandsnamen natuurlijk. Dit alles op een cd gebrand. En dan nog de toetscombi vinden om een repair te forceren. home-toets misschien, of eoa f-toets
Voor ami bios werkte vaak het biosfile hernoemen naar AMIBOOT.ROM, op een cd en opstarten met de home toets ingedrukt. Amibios zoekt zelf bij beschadiging naar hernoemd biosfile op bootmedia, zag ik al eens?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 21:06 ]

• Ed1969
Bedoel je gewoon een dos-opstart CDROM? De machine doet zo goed als niets meer en de omschreven fn-esc combinatie bij de Acer 5315, reageert dit apparaat niet op. Bij dit apparaat weet ik dus de combinatie niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Ed1969 op 25-11-2009 21:21 ]

Ed1969

Verwijderd

Nee, geen dos opstartschijf, maar louter die 3 files. Is de computer zelf niet op zoek naar "iets" door herhaaldelijk de cdrom te laten opspinnen bijv.?
En deze oplossing?
ps: Sorry, genoemd recovery file valt daar niet te halen
ps ps: hier wellicht te downloaden (zie bovenste post) na inschrijving op forum.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 21:49 ]

• Ed1969
Dank je wel voor het meedenken, echter heb me hier geregistreerd, de betreffende disk gevonden, gebrand, maar apparaat reageert niet, vanwege wellicht de verkeerde toetsencombinatie die ik wellicht verkeerd heb. Deze van de 5320 verschilt misschien van de 5315.

Ed1969

Verwijderd

Ik denk dat het alleen vanaf een usb floppydrive gaat lukken?
Even scrollen naar pagina 154

• Ed1969
Het flashen is niet gelukt, evenals een zgn bios reset. Ik adviseer iedereen geen Acer meer te kopen. De enige remedie is het apparaat naar Acer opsturen en arbeidsloon betalen...
Leuk zo'n goedkoop merk, maar leg liever enkele tientjes bij voor een 'A-merk dat toevallig ook in de aanbieding is'....

Voor mij mag dit topic gesloten worden.

Ed1969

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Wat is dat nou weer voor stomme opmerking :D Alsof het aan het merk Acer ligt.. Bios flashen is altijd op eigen risico.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1