• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 02:10
inmiddels verholpen, onboard audio wordt uitgeschakeld in de BIOS wanneer je de ati kaart hebt geinstalleerd. erg handig...
na het inschakelen van onboard audio werkt alles weer naar behoren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,

Wanneer ik mijn videokaart inbouw heb ik het idee dat mijn onboard audio wordt uitgeschakeld en geeft de installatie-wizard aan dat er nieuwe hardware is gevonden (de videokaart). Na het installeren van de vga,catalyst,hdmi en avivo driver van de meegeleverde ATI CD staat correct geinstalleerd alles in apparaatbeheer. Echter geeft Soundmax (onboard audio) aan dat er geen audio meer aanwezig is? Iemand enig idee waar ik moet zoeken. Herinstalleren van mn onboard audio driver werkt niet, die driver die ik wel kan installeren zonder externe videokaart geeft nu aan dat de hardware niet compatible is.

het gaat om een kale xp installatie met alleen drivers en de gpu geinstalleerd

[ Voor 18% gewijzigd door densoN op 25-11-2009 20:42 ]

• DaveAEP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-04 21:29
Het kan misschien liggen aan de output instellingen van je volume-controle.
Dat bij de instellingen de standaard out verkeerd staat.
(Dus uitstuurt naar de HD poort van de videokaart, en niet de audio out van je Realtek chip.

Zelf heb ik nu weinig tijd om het uit te leggen.
Maar probeer via Configuratiescherm -> Geluid -> Afspelen
Probeer daar je Realtek als standaard in te stellen.

Khoop dat je er wat aan hebt,

Dave

(In Klassieke weergave)

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 02:10
Ik neem aan dat je 'Eigenschappen voor Geluiden en audioapparaten' bedoelt binnen configuratiescherm. Hier kan ik echter nagenoeg niets instellen. Bijna alle velden zijn 'greyed out'.
DaveAEP schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:06:
Het kan misschien liggen aan de output instellingen van je volume-controle.
Dat bij de instellingen de standaard out verkeerd staat.
(Dus uitstuurt naar de HD poort van de videokaart, en niet de audio out van je Realtek chip.

Zelf heb ik nu weinig tijd om het uit te leggen.
Maar probeer via Configuratiescherm -> Geluid -> Afspelen
Probeer daar je Realtek als standaard in te stellen.

Khoop dat je er wat aan hebt,

Dave

(In Klassieke weergave)