Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XML file bevat tabel locatie CSV file, hoe te combineren ?

Pagina: 1
Acties:

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb en CSV file en ik heb een XML file.

In de CSV file staat data welke ik moet hebben in een bepaalde volgorde. De volgorde staat bepaald in een XML file.

Is er een manier om deze 2 aan elkaar te koppelen ?

Ik heb hier helaas weinig kaas van gegeten, het gaat mij om de technische gegevens in de CSV file.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit is een beetje een vage vraag, omdat het exacte formaat en het probleem niet bekend is. Met iets als Excel kun je beide bestanden inlezen meestal inlezen en misschien ook koppelen. Alternatief is een programmeertaal gebruiken.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is het een eenmalig klusje, moet ge geautomatiseert elke dag ?
heb je een voorbeeld ?

mijn eerste ingeving is om bijde te linken in acces. en de data los te trekken

Iperf

• Capo
  • Niet online
Kan dat in acces gelinked worden ? Ik ga even puzzlen :)

Het is logging data van een auto , in die logging data staat air/fuel ratio, toerental, engine load, snelheid etc.

Deze moet ik kunnen lezen. Hiervoor is een tool maar die werkt niet. In excel krijg ik de verkeerde waarde in de verkeerde tabellen, niet alles maar wel veel is foutief en dus onbetrouwbaar.

Het is een CSV bestand. Alles staat daar natuurlijk enigzins door elkaar. In een XML file staat welke getallen waar moeten komen staan. Maar op een of andere manier krijg ik dat niet gekoppeld buiten het software wat niet werkt :(

Is wel een vaker voorkomend iets ja.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geef eens een voorbeeld zou ik zeggen.
een random csv en de xml

Iperf

• Capo
  • Niet online
CSV

XML

Thanks alvast voor het kijken. Kom er zelf niet echt wijs uit. Heb ook de maker van de software een mail gestuurd met de vraag hoe het op te lossen.

[ Voor 27% gewijzigd door Capo op 26-11-2009 20:13 ]

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Wat je hebt is een databestand met kommagescheiden waarden. De eerste regel bevat de preciese naam/inhoud van elk opeenvolgend veld. Lege velden hebben hun eigen plekje (twee komma's staan vlak na elkaar). Dit bestand is prima in excel te importeren. Dan heb je gewoon een spreadsheet met in elke kolom een veld met eigen naam. De rijen zijn dan de meetwaarden.

Het xmlbestand geeft extra logica aan deze waarden. Ik weet helaas niet hoe je dat kan koppelen behalve handmatig de gebruikte structuur overnemen. Maar in een taal als python zou het erg makkelijk moeten zijn om het te herordenen. VBscript (onderdeel van office/excel) zou er ook tot toe in staat moeten zijn.

Ik neem aan dat je de inhoud van de csv door elkaar wil schudden op de manier die de xml aangeeft, om het resultaat vervolgens te voeden aan een volgend programma? Dan heb je twee alternatieven: Ofwel je programmeert (evt via een shellscripting of programmamacrosysteem) iets dat het automagisch voor je doet, ofwel je importeert de csv in een spreadsheet en je knipt/plakt de kolommen aan de hand van de xml handmatig op de goede volgorde. Waarna je de boel weer exporteert als kommagescheiden csv.

edit: ik zit ff in dat bestand te kijken. Op regel 1416, kolom x (speed)... Ik hoop toch echt dat dit deutsche autobahn is. O-)

Daarnaast: De kolommen in de csv hebben duidelijk andere namen dan genoemd in de xml - ik geloof dat je een formaatverschil hebt. Weet je zeker dat je de loggingdata uit een geschikt programma / op de juiste instellingen laat maken? Juiste versies enzo?

[ Voor 15% gewijzigd door wheez50 op 26-11-2009 08:45 ]

• Capo
  • Niet online
wheez50 : hartelijk dank :) Ik was er inmiddels inderdaad achter wat csv inhoud en in excel luket het hier niet, maar met openoffice werkt het wel. Helaas zet ie op bepaalde velden datums neer ipv echte waardes maar het is al beter als niks.

Het was makkelijker geweest als ik de CSV gekoppeld kreeg met de XML maar heb van de programmeur van de logging software begrepen dat , ondanks dat de XML wel geschikt moet zijn voor deze file + ECU , er toch verschil in lijkt te zitten. ( Iedere ECU heeft eigen XML file nodig met locatie gegevens, ook van dezelfde auto kan er om de paar maanden een verandering in de ECU plaats vinden.. )

Super bedankt. Ik ga met openoffice verder kijken en van daaruit maar werken, het is iets meer werk maar niks aan te doen :) Super bedankt nogmaals.

En ik woon langs Duitsland dus ik zal maar ja zeggen ;)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Velden als datums zijn meestal niet goed aangegeven: velden in een spreadsheet kunnen ook een type krijgen. Op de een of andere manier geeft 'ie bij jou dus een verkeerd type. Al zitten er wel datums in je csv :)
Pagina: 1