Toon posts:

xfx ati radeon hd 4890 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag allemaal, aller eerst bedankt dat jullie hier willen kijken.

mijn hardware:
moederboard - MSI P45 Neo3-FR
geheugen - 4x D2 ram 800-555 BlDrag k2 GEIL
processor - intel Core 2 Quad Q9550 socket 755
voeding - Cooler Master Silent Master 500w ATX2
videokaart - Ati Radeon HD4890 xfx
scherm - Acer b193 DVI

Nu is alles volgends de boekjes aan gesloten en heeft mijn computer circa 2 maanden gedraaid. als ik nu mijn computer opstart geeft mijn beeldscherm "no signal" aan. mijn computer is al 2 keer als losse onderdelen getest en 1 keer als computer getest bij alternate. de resultaten van deze test zijn negatief en betekent dus dat er niks defect is bevonden. heeft iemand een idee waar mijn probleem aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen. mijn beeldscherm is niet kapot want deze werkt nog op mijn laptop. Bij voorbaat dank.

Eelco

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
reste je cmos eens en stel je bios opnieuw in

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
sorry wat bedoel je daar precies mee:P

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Bios jumper verzetten computer aanzetten en hij is gereset. Of de batterij eruit halen paar keer op aan uit knop drukken dan minuutje wachten batterij erin.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Het lijkt erop dat je monitor geen signaal ontvangt van je 4890. Zit de kabel er goed in? Heb je die recentelijk losgehad of staat-ie onder spanning? Wellicht een andere kabel proberen tussen grafische kaart en monitor.
Heeft je 4890 het altijd goed gedaan? Werkt de koeling op deze kaart naar behoren?

Hoe zit je monitor nu aangesloten? Ik vermoed DVI, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen nav je openingspost. In dat geval kun je misschien een andere DVI poort op je grafische kaart gebruiken of een VGA aansluiting (indien je die hebt)

En natuurlijk kun je ook je 4890 bij iemand anders in een PC steken om te zien of deze defect is.

[ Voor 16% gewijzigd door JvW op 25-11-2009 17:38 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad mijn monitor aangesloten met een dvi kavel, heb geen vga op mijn videokaart. wel 2 dvi aansluiten en beide doen het niet, heb het geprobeerd met een vga kabel en een dvi-vga blok om hem zodoende wel aan te sluiten op mijn videokaart. mijn videokaart is recentelijk losgekoppeld geweest omdat mijn componenten los zijn getest maar alles is weer zo aangesloten als in het boekje beschreven is.

Eelcowar

• nedernakker
groeten met je naam hoeft hier niet, dat doen we automatisch ;)
zoek in het boekje van je moederbord maar eens op: cmos reset.. voer dat uit en stel in je bios alles weer goed in.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik mijn bios instellen als, nadat ik mijn cmos heb gereset, nog steeds geen beeld heb?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is niet verholpen met het resetten van de cmos of de batterij. als ik een andere hardeschijf op mijn pc aansluit dan krijg ik alleen maar witte strepen te zien over mijn hele scherm. verder doet de computer niks.

• nedernakker
dan lijkt het er op dat er iets mis is met de kaart, kun je hem bij iemand anders testen? of de winkel waar je hem gekocht hebt?

Verwijderd

Topicstarter
dat is het punt, Alternate waar ik hem gekocht heb heeft hem getest en niet defect bevonden. maar aan komend week komt een maat van mij langs met zijn videokaart. om te kijken wat het probleem kan zijn.

• nedernakker
laat hem zijn hele pc meenemen, kun je jouw kaart testen in zijn pc. probeer anders met zijn videokaart in jouw pc je bios up te daten.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:21:
het probleem is niet verholpen met het resetten van de cmos of de batterij. als ik een andere hardeschijf op mijn pc aansluit dan krijg ik alleen maar witte strepen te zien over mijn hele scherm. verder doet de computer niks.
Wanneer krijg je die strepen te zien, voor of na de POST?

Best wat preciezer zijn zodat zulke vragen achterwege kunnen blijven :)

Verwijderd

Topicstarter
POST? gewoon zodra ik mijn computer aanzet krijg ik die strepen krijg niks anders meer te zien.

• Graviton12
Als je strepen te zien krijgt met vervangen van een HD vóór je de POST te zien krijgt terwijl je scherm zwart blijft met de normale HD ... dan kan het volgens mij ook iets anders dan de grafische kaart zijn of er zou ook iets mis met de HD moeten zijn?

Heb je deze al doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
het punt is dat als ik mijn harde schijf (die ik voor het probleem gebruikte) erin heb zitten krijg ik geen signaal op mijn beeldscherm. als ik mijn nieuwe harde schijf erop aan sluit krijg ik alleen maar strepen te zien. meer wit dan zwart. heb al van alles geprobeerd zoals het resetten van mijn cmos en de batterij er een aantal minuten uithalen voordat ik mijn pc weer "probeer" op te starten. ik hoop dat er iemand is die mij zou kunnen vertellen wat eventueel het probleem is. ondertussen blijf ik zoeken.

• Graviton12
Volg de hangen en opstart procedure en je komt er wel uit.

Verwijderd

Topicstarter
zal het eens proberen dank je wel alvast.
Pagina: 1