Toon posts:

D-Link router: Nagaan welke systemen het meeste verbruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een D-Link router DIR-615. Wat ik zoek, is een manier om na te gaan hoeveel elk systemen dat aangesloten is per dag verbruikt. Tussen de aangesloten systemen zitten ook spelconsoles (2xPS3 en Wii), dus het lijkt mij dat ik dit enkel via de router zelf zou kunnen doen.

Bestaat er een software packet dat ik op mijn router kan installeren? Ik begrijp ook dat dit waarschijnlijk niet eenvoudig is en dat ik bv andere firmware er op moet zetten, maar dat is niet erg.

Ik de FAQ zag ik m0n0wall staan, maar het is me niet geheel duidelijk of dat wel is wat ik nodig heb. Als dat wel is wat ik nodig heb, welke versie heb ik dan nodig?

Alvast bedankt,
Dauntless

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16

arie_papa

Running on Ubuntu

verbruik? welk verbruik?
bedoel je het verbruik van stroom, of het netwerk verkeer?

moonwall kun je installeren op een pc, niet op een router.

wat heb jezelf al gevonden? en wat wil je precies bereiken. Je verhaal is een beetje wazig.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Wat bedoel je met verbruiken? Hoeveel dataverkeer er is tussen de apparaten?

m0n0wall, of PFsense zijn volledige operating systems, die je kunt draaien op vrijwel iedere PC met 2 netwerkkaarten.

Ik gebruik zelf PFsense, PFsense laat alleen het totale verkeer zien, niet per apparaat, hoe het bij m0n0wall zit weet ik niet.

/dev/null

Verwijderd

Zoals ik het begrijp bedoelt de topic starter het volgende:
Is het mogelijk een een programmaatje of een scriptje te installeren op zijn router zodanig dat er gelogd wordt hoe lang een apparaat geconnecteerd is.
Als je die tijd dan vermenigvuldigt met het gemiddeld verbruik van dat apparaat kan je naagaan welke systemen het 'meeste' verbruiken.

edit... of is het idd dataverbruik?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het is inderdaad dataverbruik. Ik had duidelijker moeten zijn.

Wat moseman dus zegt, maar dan voor dataverbruik ipv stroomverbruik.