Mooi zo. Hij blaast de lucht wel naar buiten hoop ik?

voor de furmark:
ik moet dus de stability test gaan doen en dan moet ik met die GPU-Z de temperaturen int oog houden en opslaan toch ?
Furmark laat (bij mij iig) ook al de temperatuur zien, dus wat dat betreft is GPU-Z niet nodig. Loggen is handig, maar ook niet per sé nodig, tenzij je tijdens het runnen van de stability test weggaat van de PC, want dan kan je niet zelf de temperaturen in de gaten houden.
1ding wat ik zeker nog wil weten:
De computerwinkel zei: wanneer je 1maal artifacts krijgt is je gpu overhit geraakt en is hij kapot, hij zal nog enkele dagen meegaan tot hij totaal opgebrand is bewijzen van spreken. Hij zal telkens warmer en warmer worden tot hij zijn max temperatuur haalt na een paar dagen en dan zal je geen beeld meer krijgen.
1maal artifacts = gpu gaat dood
is dit waar of is dit dikke bullshit ? want mijn gpu heeft gister zonder problemen de gewone furmark gedaan en ik heb kunnen gamen zonder artifacts, hij bleef continu 69°C bij het gamen, wonderbaarlijk dus.
Dat is dikke bullshit. Artifacts kunnen zelfs door drivers komen en door een reinstall van goede drivers dus verholpen zijn (nb:
kan, betekent dus niet dat het bij iedereen op te lossen is met andere drivers, er zijn meer oorzaken van artifacts). Een videokaart wordt alleen maar warmer als de koeling stuk is en zelfs dan gaat hij gewoon uit wanneer hij te heet wordt. Ik vermoed dat de PC winkel graag een nieuwe videokaart aan jou wil slijten. Anders is het gewoon een PC boer met bijzonder weinig kennis van zaken.
Bij het opstarten van pc is hij 50°C en zonder te gamen haalt hij na 20minutjes 69°C en daar blijft hij staan, is dit goed ?
Dit zijn prima temperaturen voor een 9800GX2

Velen zullen dit warm vinden maar de 9800GX2 is gewoon een warme kaart.
THX, jullie hebben me tot nu toe al fantastisch geholpen, en ik ben zeer blij dat mijn kaart op het moment nog niks verkeerd heeft gedaan.
Graag gedaan

over een 2tal uurtjes post ik mijn stability test, ik hou er een camera bij voor in het geval dat er artifacts zijn, dan kan ik die naar salland sturen voor de garantie.
Heel slim.
GPU-Z:
Ik heb het programmatje eens bekeken en ik kan de 2keer NVIDIA GeForce 9800gx2 selecteren, ik neem aan dat mijn eerste GPU1 is en 2de GPU2, ik merk op dat bij de eerste de ventilator op 0% staat, heeft mijn videokaart maar 1fan of wil dit zeggen dat er 2fan's zijn maar dat de 1ste stuk is en niet draaid ?
Dit is normaal. Er is maar 1 koeler. Tooltjes 'herkennen' dit niet goed en laten zien dat een koeler op 0% staat, maar er is gewoon 1 koeler die beide cores (waarvan je dus de temperatuur ziet) koel houdt.