Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2002] Waarde wordt in meerdere velden overgenomen

Pagina: 1
Acties:

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb een vakantieplanning/kalender (niet zelf gemaakt) in Excel. In de kolommen staan de dagen van de maand en in de rijen namen van personen. Als ik bij een persoon op een bepaalde datum tekst invoer (bijvoorbeeld een X) dan neemt hij die waarde ook over op dezelfde dag in alle volgende maanden. Dit is niet de bedoeling!

Ik heb al gekeken bij o.a. veldeigenschappen, voorwaardelijke opmaak, formules, doorvoer maar kan niets vinden. Ook zoektermen (m.b.t. dubbele waarden verwijderen, kopieren, herhalen, constanten, etc..) via Google geven geen oplossing.

Wie heeft er een suggestie?

Let's get lost! I know the way

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02
Idd ALT-F11 en even kijken wat daar aan VBA code staat. Anders kan je het bestand wel even ergens uploaden, dan kijken we er even naar. Maar het zal zeker VBA zijn.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je geen celverwijzingen in de cellen staan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gassie
VBA ken ik niet (zal me daar eens in gaan verdiepen) maar na alt-F11 krijg ik onderstaande code. Celverwijzingen zie ik niet staan.

Option Explicit

Sub Ringveld3_BijWijzigen()
NieuweDatum
End Sub
-------------------------------------------
Sub Ringveld2_BijWijzigen()
NieuweDatum
End Sub
-------------------------------------------
Sub NieuweDatum()
Dim i As Integer
For i = 31 To 33 'kolom 31-33 bevat de dagen 29-31 van de maand in sheet "data"
Sheets("data").Columns(i).Hidden = (Month(Sheets("data").Cells(4, i)) <> Sheets("data").Range("AJ1"))
Next
End Sub

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02
Dat verwijderen en je probleem is opgelost.

edit: hmm, die maakt alleen nieuwe data aan oiddoet iets met aantal dagen in een maand?, ik moet even beter kijken geloof ik :p

Er lijkt wat te ontbreken, is dit misschien slechts 1 van meerdere modules, of staat er nog wat in ThisWorkbook (linker balk is de navigatie balk bij VBA)

[ Voor 96% gewijzigd door MrAngry op 26-11-2009 17:03 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Gassie
Heb het bestand hier online gezet. Kun je er wat mee?

Verwijderd

kan het zijn dat deze met een nieuwere versie van excel gemaakt is bv. 2003 of 2007 en dat dit problemen geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 20:13 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het sheetje bestaat zoals het nu is maar uit één blok invoercellen. Als je naar een andere maand gaat verandert alleen de inkleuring van de velden en verder niks. 't is mij een raadsel waar dat sheetje dan nog goed voor is. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1