Complete leek vraagt hulp voor aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Hey allemaal,

Wat ik heb: philips 47 PFL 7404 H, waarop ik aangesloten heb:
* Xtreamer voor alle downloads (voornamelijk divx) met HDMII
* DVD-speler met HDMI
* HD Digicorder (Ik ben een Belg ;) ) met HDMI

Ik ben nu op zoek naar een Surround Systeem 5.1 om te kunnen genieten van kwaliteits geluid tijdens een film. En daarnaast dan waarschijnlijk ook een versterker om alles te integreren. Maximum budget 500€ (indien mijn verwachtingen binnen dit budget vallen, anders wacht ik nog wel een half jaar tot het budget wat groter is).

1) Het ik zowiezo een versterker / receiver nodig, want ik kan eigenlijk alles via TV doen (4HDMI in)? Analoge ingangen zijn niet nodig heb ik begrepen (allemaal HDMI) en er is een SPIF / out aan mijn TV
2) Indien een versterker, sluit ik best eerst alles aan op die versterker en dan pas op TV of omgekeerd?
3) Bestaan er bluray sets die dit allemaal combineren? Welke zijn dan goeie sets?

Misschien is mijn vraag te breed, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik tot nu altijd gewoon tv geluid gebruikt heb en eigenlijk niet goed weet waar de verschillen liggen.

Maar toch zou ik jullie mening graag hebben :)

Geniet nog van jullie avond

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

1) Je kunt alles via je TV laten lopen maar verliest daar hoogstwaarschijnlijk wel de surround-data bij. Meeste TV's schroeven het terug naar stereo.

2) Ga je voor een receiver dan laat je idd eerst alles daardoorheen lopen, en dan met één kabel naar de TV.

3) complete Home-Cinema setjes hebben geen HDMI pass-through mogelijkheden, daarvoor ga je het best voor een goede receiver met losse Blu-Ray speler.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• oneiltje
Dank je Mr paaJ. Dat klinkt duidelijk. Ik begrijp dus hetvolgende: Ik moet op zoek gaan naar
* een goeie receiver, waar beeld hdmi pass-through krijgt (minimum 4 ingangen) en het geluid wordt verrdeeld over 6 boxjes (5.1), dus geen optische ingang nodig.
* een apparte 5.1 set
* mogelijks een apparte bluray speler

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 25-11-2009 18:38 ]

• oneiltje
Kieskeurig.nl leerde me dat een Onkyo TX-SR507 bevat wat ik nodig heb (niet meer, maar ook niet minder). Klopt dit?

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 25-11-2009 22:00 ]

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Als je een half jaar zou wachten, hoe groot zou het budget dan zijn? Dan kan je beter weten of het wachten het ook echt waard is.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik moet even bijsturen.
Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Ik snap dat, als je nieuw bent in audio wereld, eea nogal overweldigend kan zijn. Maar het idee is dat je eerst howto's/vergelijkingssites/reviews gaat lezen en dán wellicht eens hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Daarin staat hoe een topic succesvol kan worden en dat bijvoorbeeld het "kicken" van topics ongewenst is. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Hier kan je lezen over zgn "wat moet ik kopen vragen" .Lees deze topics goed door; dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

We vinden het superleuk om mee te denken over nieuwe apparatuur, maar het moet geen "eenrichtingsverkeer" zijn. "Ik heb $geld en $eisen, zeg me wat goed is" is dus pertinent niet de bedoeling en iets meer moeite zou fijn zijn :)

Wise enough to play the fool

• oneiltje
Ow bedankt, slotje erop dan maar. Ik zoek het wel uit voor ik nogmaals een vraag stel. Sorry voor de overlast :)

Nu kick ik hem weer, maar het zal de laatste keer zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door oneiltje op 25-11-2009 22:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.