Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WMP Audio Rip met verkeerde CD data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens,

Ik heb net wat cd's gekocht en wilde de nummers luisteren, maar WMP geeft de nummers allemaal de verkeerde titels, artiesten, jaar, album etc. Hoe kan dit? Ik wilde de songs eraf rippen, maar ook dan komt het met de verkeerde data en om nou alles handmatig te doen, het gaat om nogal wat cd's.....

Iemand enig idee hoe dit komt? Het ligt sowieso aan WMP, want Winamp geeft wel de correcte data aan, maar om met Winamp naar MP3 te rippen moet men weer de pro versie aanschaffen....

Het is heel raar, maar hij geeft ze de namen van een cd die ik in een afspeellijst heb, nou dacht ik misschien komt het daardoor, dus heb ik die verwijderd, maar alsnog gebeurt het.

Please hellup!

Phil

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een antwoord ?

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Er zijn er in ieder geval met met hetzelfde probleem, google maar naar wrong names in WMP dan krijg je een hoop info waar je niks aan hebt.

Is een andere ripper geen id? http://www.audiograbber.nl/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom gebruik je geen tool die er beter voor geschikt is, zoals EAC? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik doe hetzelfde met mediamonkey, zalig pakket als gaat om beheren van jouw muziek collectie *en het rippen/bakken d'r van

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

WMP probeert het automatisch te doen, maar aangezien dat soort data nou eenmaal niet op een CD staat, controleert hij de duur van de nummers, het aantal nummers, en nog wat data om er een album bij te zoeken. Het is daarin een heel stuk minder goed dan andere mogelijke grabbers, hoewel je de grabber altijd nog handmatig een ander album kan laten instellen, hij geeft meestal een paar aan die het zouden kunnen zijn als je handmatig gaat zoeken.

Maar goed, andere pakketten zijn vaak beter om de 'most likely' albums te pakken, en kunnen meestal ook gewoon 1 op 1 in je media library pasten, zeker onder W7 waar je WMP en MC libraries erg close liggen op je OS-library.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok bedankt voor de uitleg.
Maar hoe moet ik dat handmatig een andere album instellen doen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou je daar graag een stap voor stap instructie voor geven, ware het niet dat ik hier helemaal geen analoge CD's meer heb om zoiets te bouwen.

Toch maar een poging wagen:

Zoek je album op in de media library terwijl die op 'album' modus staat.

Klik rechts op het album

Selecteer: Albumgegevens zoeken.

Album bewerken

Maar een ge pre-ript album uit mijn library gepakt. Zoals je ziet kan ik vrij simpel zeggen dat het een ander album is (met bijbehorende tracks).

[ Voor 27% gewijzigd door Umbrah op 26-11-2009 16:44 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:25:
hmm ok bedankt voor de uitleg.
Maar hoe moet ik dat handmatig een andere album instellen doen?
Probeer nou maar eens de optie van mij of van himlims_, want het gaat echt stukken beter werken (en dat geldt ook voor de kwaliteit van je rips ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1