Instellen wireless access point

Pagina: 1
Acties:

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ik heb een Asus wl-330gE Wireless Access Point.

Deze gebruik ik vaak in hotels en conferenties om één code aan te schaffen voor internet (wireless) en dan met andere pc's aan te connecten om ook internet te kunnen gebruiken.
Dit werkt prima.

Nu wil ik hem echter zo configureren, dat ik geen wireless code gebruik, maar mijn Wireless broadband internet van Vodafone in mijn notebook. Dus Internet (via Vodafone broadband) <=> Access Point <=> Andere pc's of ipod touch.

Dus mijn notebook wordt een soort bridge/router (Windows XP Professional)
De wizard kan dit niet echt aan.

Hoe moet ik dit configureren?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16

arie_papa

Running on Ubuntu

Notebook vodafone broadband connectie delen
en wifi access point connecten via lan
fixed ip instellen in access point of dhcp uit laten delen

Maarre, heb je niet standaard een wifi kaart in je notebook? Die kun je ook als access point instellen als het goed is.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ik heb in mijn notebook Wifi en Broadband.
Ik wil alleen op momenten dat ik elders ben met alleen Broadband ook mijn iPod Touch gebruiken.
Ik weet niet of ik de Asus nodig heb als Access Point.

De aangegeven stappen heb ik uitgevoerd, maar hoe maak ik dan connectie naar mijn notepbook met mijn iPod?

Ik zie mijn notebook niet. Ik moet dus denk ik toch de Access Point gebruiken om mijn iPod te connecten.
Dan is alleen nog de vraag: hoe bridge/route ik het Access Point naar mijn Broadband internet.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max