Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista x64] Explorer.exe freeze/hang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de afgelopen week bezig geweest deze laptop te testen en de oorzaak van het probleem te vinden

Een aantal keer per dag loopt de explorer vast.
met andere applicaties kun je in principe doorwerken, maar de explorer taken werken niet meer. Ook het killen van explorer.exe resulteert in niks.

het probleem komt meestal voor bij het drukken op ctrl + c op een file (in de explorer) of het klikken met de rechtermuisknop op een willekeurig bestand. het probleem is niet direct na te spelen, maar soms, meestal na een paar uur werken loopt het vast en kom je er niet meer uit. Je moet dan de laptop uitzetten met de power knop (5 sec) afsluiten lukt ook niet.

Wat heb ik geprobeerd:
Cleanboot (msconfig)
hardwaretest (dell)
checkdisk
met Process Manager proberen te killen of het probleem te vinden

Niks heeft dus gewerkt.

Dit is het systeem:

Vista Business x64 SP2 (met laatste updates)
Dell Precision M6400 Notebook
NVIDIA Quadro FX3700
2x 250GB Raid 0
8GB RAM
(need more?)

ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen.

ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

recentelijk wellicht een programma geinstalleerd wat dit veroorzaakt heeft? Bij mij gooide een freeware tool (mp3mymp3) roet in het eten. explorer problemen en regelmatig moet rebooten. De freeware tool was geinfecteerd met een virus.

[ Voor 72% gewijzigd door Twazerty op 25-11-2009 13:56 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
het laatste wat geinstalleerd (geupdate) was de Blackberry softare, maar deze draait niet op moment dat het fout gaat. Oja ook nog een virus scan (mcafee) en spyware scan (superantispyware) gedaan. naast wat cookies geen results.

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? is er een mannier om explorer te monitoren zodat ik kan zien waar en wanneer het fout gaat ?

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 13:07
Probeer dit eens,

Configuratiescherm,internetopties,geavanceerd,instellingen voor IE opnieuw instellen.

Sindsdien ( 2 weken ) heb ik geen freeze meer in explorer.

Verwijderd

Topicstarter
heb de instellingen gereset, en ook exShell gedraait om te kijken wat er in de right mouse click popup zit, hier 2 items gedisabled om te testen.
hoop dat het verholpen is...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was nog steeds niet verholpen. Had ook de suggestie voor IE geprobeerd, nu Windows 7 aan het installeren.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 15:20
Ben je er al uit? Ik heb dit probleem ook. Alles wat met bestands-manipulatie te maken heeft, freezes (schermen worden wit).
Alleen een reset van het systeem lost het op; zeer vervelend, nog geen oplossing gevonden.
Bij mij begint het als ik een bestand wil opslaan op een (XP) pc'tje. Met "extern buroblad" kan ik prima bij dat systeem komen, maar dus niet bij zijn shared drive. En vervolgens gaat meer hangen.
Pagina: 1