Ik ben de afgelopen week bezig geweest deze laptop te testen en de oorzaak van het probleem te vinden
Een aantal keer per dag loopt de explorer vast.
met andere applicaties kun je in principe doorwerken, maar de explorer taken werken niet meer. Ook het killen van explorer.exe resulteert in niks.
het probleem komt meestal voor bij het drukken op ctrl + c op een file (in de explorer) of het klikken met de rechtermuisknop op een willekeurig bestand. het probleem is niet direct na te spelen, maar soms, meestal na een paar uur werken loopt het vast en kom je er niet meer uit. Je moet dan de laptop uitzetten met de power knop (5 sec) afsluiten lukt ook niet.
Wat heb ik geprobeerd:
Cleanboot (msconfig)
hardwaretest (dell)
checkdisk
met Process Manager proberen te killen of het probleem te vinden
Niks heeft dus gewerkt.
Dit is het systeem:
Vista Business x64 SP2 (met laatste updates)
Dell Precision M6400 Notebook
NVIDIA Quadro FX3700
2x 250GB Raid 0
8GB RAM
(need more?)
ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen.
ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen
Een aantal keer per dag loopt de explorer vast.
met andere applicaties kun je in principe doorwerken, maar de explorer taken werken niet meer. Ook het killen van explorer.exe resulteert in niks.
het probleem komt meestal voor bij het drukken op ctrl + c op een file (in de explorer) of het klikken met de rechtermuisknop op een willekeurig bestand. het probleem is niet direct na te spelen, maar soms, meestal na een paar uur werken loopt het vast en kom je er niet meer uit. Je moet dan de laptop uitzetten met de power knop (5 sec) afsluiten lukt ook niet.
Wat heb ik geprobeerd:
Cleanboot (msconfig)
hardwaretest (dell)
checkdisk
met Process Manager proberen te killen of het probleem te vinden
Niks heeft dus gewerkt.
Dit is het systeem:
Vista Business x64 SP2 (met laatste updates)
Dell Precision M6400 Notebook
NVIDIA Quadro FX3700
2x 250GB Raid 0
8GB RAM
(need more?)
ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen.
ik hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen