Toon posts:

Toshiba laptop oplaad problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met mijn Toshiba laptop. Deze laad steeds maar op tot 54 %. Heeft iemand deze problemen is eerder gehad? En kan dit erop wijzen dat de accu lam is geworden of kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14
gee fes wat meer informatie; 54% van wat? van de design capaciteit, of van de huidige nominale capaciteit? Hoe oud is de accu?

Ik heb het vermoeden dat je accu gewoon oud is en versleten, echter, wat vaak wel wil helpen is de accu een keer goed ontladen en dan weer helemaal opladen. Dit een paar keer achter elkaar kan helpen, maar dat verschilt per accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
waarschijnlijk moet je hem een paar keer helemaal leegtrekken, dan corrigeert de calibratie in de accu zich weer tot de juiste waarde.

dit probleem komt vooral voor bij notebooks die "altijd" aan de stroom hangen en nooit intensief gebruikt worden op de accu.

edit/toevoeging: google even op calibrate laptop battery, je moet in sommige gevallen wel iets speciaals doen om hem echt helemaal leeg te kunnen trekken.

[ Voor 23% gewijzigd door antiekeradio op 25-11-2009 13:56 ]

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties, ik vermoeden al dat ik hem een keer of een paar keer goed moest leegtrekken. Ik ga dit proberen als dit nog niet werkt laat ik het nog wel weten! Maar toch alvast bedankt!

Verwijderd

Inderdaad kalibreren en kijken wat het oplevert!