[Windows 7] synchronisatie performance

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:56

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Ik heb een low energy Ubuntu servertje met raid1 opstelling aan mijn netwerkje. Ik heb daar al mijn bestanden en documenten opstaan. Nu werk ik vaak bijv. met Photoshop op mijn Win7 PC en open dan een bestand op mijn servertje. Ik merk dat dat uiteraard langzamer gaat dan als het bestand op mijn PC staat.

Nu ontdekte ik dat je de mappen van de server geschikt kunt maken voor "offline gebruik". Volgens mij maakt Windows dan een copy van al die bestanden en zal het sync centrum regelmatig de bestanden gelijk trekken.

Ik heb nogal veel bestanden en overweeg dus om een snelle 1TB schijf in mijn PC te zetten om op die manier er mee te werken.

Vragen :

Stel dat ik daarna een van die bestanden open, wordt die dan gelezen van mijn PC of van de server? Hangt dat af of de server aan of uit staat?

Stel dat ik de server uitzet, wordt een "oflline" - bestand dan net zo snel gelezen als een normaal bestand van mijn PC, dus gaat niet ook nog iets mee draaien van het sync centrum wat de boel toch nog vertraagd?

Bij offline bestanden en server aan of uit, is er dan een proces wat telkens loopt en de PC / het werken met bestanden trager maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je een hele map voor offline gebruik beschikbaar hebt gemaakt, dan kun je als de server uit staat nog gewoon de bestanden lezen (offline dus). De bestanden staan dan gewoon op je hardeschijf en je kunt ze gewoon openen, bewerken en opslaan. Zodat je server weer aan staat, dan gaat hij synchroniseren en eventuele dubbel gewijzigde bestanden (Dus een bestand lokaal op je pc en op de server gewijzigd) melden en vragen wat je wil doen...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Tsja daar was ik zelf ook al achter, maar ik had graag wat reacties qua performance en of er stiekem procesjes draaien de hele tijd.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zillion01 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:00:
Tsja daar was ik zelf ook al achter, maar ik had graag wat reacties qua performance en of er stiekem procesjes draaien de hele tijd.
Gebruik het hier op werk ook en zolang je verbinding hebt met je server, blijft alles gewoon over het netwerk gaan natuurlijk. Als je geen verbinding hebt met je server, dan gaat het bestanden openen net zo snel als andere bestanden van je hardeschijf en controleert je pc in de achtergrond of hij verbinding kan maken maar dat neemt niet echt je systeem in beslag ofzo...

https://powershellisfun.com

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Misschien is het dan handiger om het andersom aan te pakken, zodat je standaard op je eigen PC werkt maar je bestanden naar je server worden gekopieerd als backup. Anders zou je elke keer je server uit moeten zetten als je wilt gaan werken, lijkt me niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:51:
[...]

Gebruik het hier op werk ook en zolang je verbinding hebt met je server, blijft alles gewoon over het netwerk gaan natuurlijk. Als je geen verbinding hebt met je server, dan gaat het bestanden openen net zo snel als andere bestanden van je hardeschijf en controleert je pc in de achtergrond of hij verbinding kan maken maar dat neemt niet echt je systeem in beslag ofzo...
Thanks, dat wou ik weten :)
CherandarGuard schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:55:
Misschien is het dan handiger om het andersom aan te pakken, zodat je standaard op je eigen PC werkt maar je bestanden naar je server worden gekopieerd als backup. Anders zou je elke keer je server uit moeten zetten als je wilt gaan werken, lijkt me niet praktisch.
Hmm daar zit wat in. Es uitvogelen hoe Windows 7 backup werkt dan...

[ Voor 37% gewijzigd door Zillion01 op 27-11-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan zou ik eens kijken naar Microsoft's PowerSync. Hiermee kun je eenvoudig een synchronisatie profiel maken.

Middels een Commandline optie kun je dit scheduled laten lopen of middels autostart bij aanmelden of opstarten doen.

Zelf had ik het ingesteld middels Scheduled tasks die alleen bij actief gebruik van mijn LAN verbinding thuis, de bestanden bij aanmelden en ieder uur probeerde te synchroniseren wanneer de computer idle was.

Werkte prima. Zo had ik een gescynchroniseerde kopie van mijn bestanden op de server staan.
Pagina: 1