Toon posts:

NEC ND-4571A leest geen gebrande DVD-R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje een irritant probleem, waar ik niet vanaf kom. Ik heb meer dan eens dvd's gebrand in mijn NEC, maar als ik dan diezelfde dvd's probeer op te starten, geeft mijn brander geen kick. Het lampje brand dan wel groen, je hoort de dvd ook flink spinnen, maar daarna slaat het systeem compleet vast. Als ik dan diezelfde dvd bij een kameraad in zijn laptop (Dell) duw, doet deze dvd het wel. Start netjes op, geen gezeik. Het gaat in dit geval om een Sony DVD-R.

Ik heb zojuist de brander geflasht, ASPI geïnstalleerd, maar nog wil de brander deze type dvd niet lezen. Het gekke is, dat een Sony CD-R zonder problemen wordt gelezen.

Ik heb PowerISO geïnstalleerd, in explorer heb ik naast mijn gepartitioneerde C:\, D:\, E:\ en F:\ nog een G:\ (cd-drive), I:\ (dvd-drive) en H:\ (dvd-ram drive). Als ik dan 0 virtuele drives selecteer in PowerISO, houd ik nog de I:\ en H:\ over. Conflicteert dit met elkaar? Als ik de explorer zo bekijk staat er ook bij de pictogram van de I:\ een zwart balkje met blauwe dvd letters erin. Bij de H:\ helemaal niets. Bij de properties staat bij beide type cd-drive. En bij hardware zie ik naast de 2 harde schijven dus een _NEC DVD_RW ND-4571A en een SBCBSXA AN8LAV8HERC SCSI Cdrom Device (waarschijnlijk chipset?) Zou dit kunnen conflicteren? Iemand die een oplossing weet, zodat ik mijn eigen gebrande dvd ook weer kan afspelen?

Update: beide dvd-drives worden in explorer herkend als cd-drives. TDK DVD-R wordt ook niet gepakt.What went wrong ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
kick?

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Probeer eens te branden op 2.4x. En probeer eens Verbatim DVD's.