Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.
Verwijderd
Probeer of 4-way interleaving sneller is zou ik zeggen, bij mij maakte het niets uit. Meer geheugen is altijd sneller, maar op een gegeven moment merk je het effect bijna niet meer. 256 lijkt me zat in een duron 1010, je kan misschien denken aan 384 al je veel geheugenintensieve programma's gebruikt.
Ik heb definitief de overstap naar Windows 2000 gemaakt, en in principe is 256MB daarvoor genoeg. Toch merk ik het verschil tussen 256 en 512 ook duidelijk, dus het heeft zeker wel zin als je vaak veel zware dingen tegelijk hebt draaien. En aangezien ik er van uit ga dat Windows XP ook weer een leuke geheugenvreter wordt, heb ik met de lage geheugenprijzen maar gewoon 256MB erbij gekocht. Geen spijt van
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb met de lage prijzen van nu ook gewoon 512MB gekocht, het kan volgens mij alleen maar duurder worden, en ik heb het gekocht met het oog op een overstap richting Win 2000 (of waar ik meer aan denk) Win XP
voor video bewerking is het zeker makkelijk maar voor games heeft het nauwelijks invloed
probeer cas 2 of 4-way interleave eens in de bios
probeer cas 2 of 4-way interleave eens in de bios
same to me koop n nog ram nu het nog goedkoop is. en ivm. deze pc internet server ook gaat worden, I know fast pc voor server. gaat ik er nog ff 128mb bijprikken :P:9.Op maandag 05 maart 2001 13:42 schreef Exirion het volgende:
Ik heb definitief de overstap naar Windows 2000 gemaakt, en in principe is 256MB daarvoor genoeg. Toch merk ik het verschil tussen 256 en 512 ook duidelijk, dus het heeft zeker wel zin als je vaak veel zware dingen tegelijk hebt draaien. En aangezien ik er van uit ga dat Windows XP ook weer een leuke geheugenvreter wordt, heb ik met de lage geheugenprijzen maar gewoon 256MB erbij gekocht. Geen spijt van
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Je kunt nooit teveel geheugen hebben 
Maar misschien moet je letten op het volgende?
Stel je hebt een Athlon 600 met 512 MB geheugen en je besluit te upgraden naar een Thunderbird 1300 met DDR geheugen. Dan wordt het, in mijn geval dan, erg moeilijk om dan terug te gaan naar 256 MB DDR geheugen. Ook al zul je misschien het verschil niet zo merken, maar ik zou daar bijna niet meer kunnen slapen dat ik het met minder geheugen moet doen
Stel je hebt een Athlon 600 met 512 MB geheugen en je besluit te upgraden naar een Thunderbird 1300 met DDR geheugen. Dan wordt het, in mijn geval dan, erg moeilijk om dan terug te gaan naar 256 MB DDR geheugen. Ook al zul je misschien het verschil niet zo merken, maar ik zou daar bijna niet meer kunnen slapen dat ik het met minder geheugen moet doen
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Als je op dit moment zoals ik een 1GHz (of hoger) met 512MB hebt, dan kun je voorlopig nog voort. Tegen de tijd dat ik weer grondig ga upgraden is het huidige DDR ook al weer achterhaald, dus je moet zowiezo tegen die tijd ander geheugen hebben. Dan is deze machine een leuke tweede computer, en heb je geen geld verspild aan het DDR geheugen wat op dit moment verkocht wordt.Op dinsdag 06 maart 2001 14:32 schreef budi het volgende:
Je kunt nooit teveel geheugen hebben
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
4-way interleaving kun je ook al bij 1 of 2 DIMMs merken, omdat het met banks gaat ipv slots. Op 1 DIMM zitten geloof ik minimaal een stuk of 2 banks, dus meestal kun je die 4-way al toepassen bij 2 DIMMs. Het fijne weet ik er niet van, check Anandtech voor meer info.
Pagina: 1