Icon in Windows executable vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb hier een programmaatje waarvan ik de icon in de executable wil vervangen. Op zich vind ik met Google veel programma's die claimen de icon in een executable te kunnen vervangen, maar vaak zijn dit vage sites en/of als onbetrouwbaar gekenmerkt door SiteAdvisor. Daar ga ik dan niet iets van downloaden.

Op Download.com heb ik ook nog gekeken maar vond daar alleen programma's om icon uit executables te halen, terwijl ik juist een icon in een executable wil vervangen.

Weet iemand een programmaatje die dat kan? Het liefst freeware, maar als het shareware is mag het ook, ik hoef het maar één keer te doen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
resourcehacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Bijvoorbeeld Resource Hacker. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Grappig, twee tegelijktijdige reacties met hetzelfde programma :)

Bedankt heren, nu ik de naam zie denk ik "oh ja, daar heb ik weleens eerder van gehoord". Raar dat me deze naam nu niet te binnen schoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel opletten dat het geen Windows-interne executable is en je de file signing breekt door je wijziging.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:00:
Wel opletten dat het geen Windows-interne executable is en je de file signing breekt door je wijziging.
Goed dat je het vermeld voor diegenen die dit lezen en dat wel van plan waren, maar het gaat hier bij mij om een 3rd party programma dus geen problemen met file signing enzo. Hooguit heeft het programma, als ik pech heb, een ingebouwde CRC-check, maar goed dat weet ik zometeen. Heb net de icoontjes gemaakt en ga ze nu proberen erin te zetten.

--- Grrr. Crap. Het werkt niet. Er zitten zes icoontjes in, 3x in 16.7 miljoen kleuren en 3x in 256 kleuren. Maar als ik er eentje vervang, verdwijnt de rest. En de EXE werkt daarna sowieso niet meer. Is ook nog eens een packed executable, met UPX kunnen uitpakken en daarna bewerkt, maar dan nog steeds problemen. Helaas... :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 25-11-2009 13:53 ]

Pagina: 1