Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office (2007): lijn verlengen

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Piepklein dingetje dat me al heel lang dwarszit:

stel ik heb een horizontale lijn staan in mijn Excel sheet, Word document of Powerpoint presentatie.
Nu wil ik die lijn verlengen, maar wel 100% recht houden. Hoe doe ik dat?
Als ik shift [<--edit, hier stond eerst ctrl, foutje] indruk blijft ie recht, maar wordt ie oneindig lang.

Weer iemand de oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door tbenschop2 op 25-11-2009 12:12 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Probeer het eens met shift ingehouden, of anders met zowel shift als control.

• tbenschop2
sorry, ik bedoelde shift. Shift inhouden zorgt ervoor dat de lijn recht blijft maar oneindig lang wordt.
Ctrl er ook nog bij inhouden helpt niet, alt ook niet.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

of dubbelclicken op de lijn en dan de lengte hoogte wijzigen...

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Shift lijkt mij toch de juiste toets. Hoezo wordt ie oneindig lang? :? Wat wordt de lengte dan (zie je na dubbelklikken)? Screenshots/filmpjes? :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• tbenschop2
screenshots? filmpjes?
haha. Open word, trek een lijn, en probeer die maar eens kaarsrecht te verlengen.Lijkt simpel maar het is bijna niet te doen!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Een soortgelijke bug in Powerpoint en nog iemand met hetzelfde probleem.

In Word heb ik hetzelfde en wat helpt is als je de lijn verlengt en Shift inhoud om eerst de Shift toets los te laten en daarna de muisknop. Dan wordt de lijn niet oneindig lang.

Hail to the king baby!

• tbenschop2
Bedankt, maar zodra je de shiftknop loslaat wordt de lijn weer schuin.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe heb je de lijn gemaakt?

In principe: rechtermuisknop -> autovorm opmaken -> grootte -> breedte (absoluut) in centimeters opgeven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• urk_forever
  • Laatst online: 19-11 14:59
@tbenschop2: Je moet de aanwijzer dan wel boven de lijn houden. Ik heb het hier zelf geprobeerd en bij mij werkt dat wel redelijk.

@F_J_K: Dat kan inderdaad ook, maar als je veel lijnen wilt verlengen gaat daar wel wat tijd inzitten op die manier ;)

Wat je ook nog kan proberen is in het Beeld menu de rasterlijnen aanzetten. De lijnen 'snappen' op het raster, dan kan je ze zonder de Shift ook verlengen en rechthouden.

[ Voor 25% gewijzigd door urk_forever op 26-11-2009 10:36 ]

Hail to the king baby!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Je doet het gewoon met shift, maar het is inderdaad wat buggy. Je moet zorgen dat je muisaanwijzer precies met het horizontale lijntje van het plusje boven jouw lijn zit. Dan wordt hij niet oneindig lang. :)

Permanent wintericon!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

urk_forever schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:33:
@F_J_K: Dat kan inderdaad ook, maar als je veel lijnen wilt verlengen gaat daar wel wat tijd inzitten op die manier ;)
Nee hoor, een keer doen en voor alle anderen selecteren en op alt-enter drukken.

Of als het er heel veel zijn: VBA gebruiken. (Of geen lijnen gebruiken, lijkt me dan niet de juiste 'tool').

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2009 10:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tbenschop2
Bedankt voor de reacties!

Nog niet echt bevredigend helaas. Ach, misschien kan het wel gewoon niet.

-de methode met shift: wat men hier beschrijft als 'methode' is hetzelfde als dat je geen shift gebruikt: gewoon handmatig de lijn recht proberen te houden. "Je moet zorgen dat je muisaanwijzer precies met het horizontale lijntje van het plusje boven jouw lijn zit": het lijkt me nou juist dat je met shift wil voorkomen dat je zo precies hoeft te werken!

-via properties: kan, maar dat is niet echt wat ik zoek, dan moet je eerst opmeten hoe lang je hem wil hebben. Het is een stuk meer werk.

-rasterlijnen staan aan. De lijn snapt er niet naar toe.

-via vba: :'(

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ha wacht, ik zie het nu ook. Dit lijkt me een bug. Tsja, je moet gewoon alleen nieuwe lijnen maken natuurlijk. ;)

Er zit ergens een foute vermenigvuldigingsfactor. Als heel dicht bij het beginpunt gaat staan, dan kun je de lijn wel degelijk verlengen, waarbij hij nog wel op de pagina blijft. Handig is dit totaal niet. Als je in 2007 de lijn hebt geselecteerd, dan krijg je onder drawing tools->formatting direct ook de size-opties te zien, en kun je deze aanpassen. Een kwestie van lang genoeg op het pijltje naar boven drukken. Overigens werkt dit natuurlijk het handigs als de lijn al recht is, anders moet je hem eerst recht maken. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

als je toch met meerdere lijnen moet werken, zou ik ze groeperen. doortrekken kan dan alleen maar rechtdoor zonder gebruik te hoeven maken van de shifttoets en je kan een groepshandle kiezen die de manipulatie nog eenvoudiger maakt.

• tbenschop2
Ik kom er net achter dat de lijn bij Word wel automatisch snapt. Bij Excel niet (beide 2007).
Misscuhien is de beste manier dan die van Pedorus: de lengte van de lijn veranderen door op pijltjes naar boven of beneden te drukken. Wordt weer lastig als je de lijn aan de andere zijde wil verlengen/inkorten..

Anyway, bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1