Toon posts:

Verschil tussen WD externe harde schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Momenteel ben ik druk op zoek naar een externe harde schijf en ik moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel een leek ben op dit gebied. Feitelijk zijn de volgende specificaties voor mij belangrijk:
- usb-voeding
- ca. 320 - 500 gb
- budget tot € 100,00

Mijn oog is toen gevallen op de Western Digital harde schijven, alleen is het nu moeilijk te kiezen welke type ik moet hebben. Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de volgende twee schijven?
En kan iemand mij tevens vertellen of ik met een Western Digital de beste keus maak qua prijs-kwaliteitsverhouding of raad je een andere schijf aan?

>Western Digital MyPassport Essential new 500GB (€ 83,00)
>Western Digital My Passport Elite new 500GB (€ 105,00)

Alvast bedankt voor de hulp!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Zie deze pagina van WD.

De verschillen zijn: USB dock (docking station), capacity gauge (led metertje aan de zijkant voor gebruikte hd-ruimte).

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 25-11-2009 11:11 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp verschillen de twee harde schijven alleen qua uiterlijk en niet qua prestaties?
En is het kopen van één van deze twee WD's een goede keus of zou je een andere schijf adviseren?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:17:
Dus als ik het goed begrijp verschillen de twee harde schijven alleen qua uiterlijk en niet qua prestaties?
En is het kopen van één van deze twee WD's een goede keus of zou je een andere schijf adviseren?
Hou er rekening mee dat USB2.0 gewoon de bottleneck is. Theoretisch zou USB 60MB/s moeten kunnen doorvoeren. Dat zal in praktijk maar iets van 30MB/s zijn. En dit terwijl het schijfje zelf misschien een piek haalt van 70/80MB/s.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga eens op zoek naar specs, reviews en benchmarks van de verschillende disks. Op basis daarvan kun je een goede keuze maken welke schijven wel en niet aan je verwachtingen voldoen. Kijk niet alleen naar WDs maar ook naar andere merken als je zeker wilt zijn van de beste keuze.
Omdat je uiteindelijk toch zelf moet kiezen gaat dit topic op slot, omdat we verwachten dat je op basis van de specs, reviews en benchmarks prima een eigen keuze kunt maken :).

Dit topic is gesloten.