dual boot op HD met grub op USB

Pagina: 1
Acties:

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 21:55
graag wil ik op mijn mini-PC 2 of 3 verschillende OS-en installeren (geen probleem) echter is het de bedoeling dat als alles geinstalleerd is toetsenbord en muis eraf gaan.

Kan ik bootable USB keys maken, ieder met een eigen GRUB die ieder een OS van de HD booten?

Dus bijvoorbeeld:

OS1 = windows 7 / mediaportal
OS2 = xbmc
OS3 = xbmc beta

USB key1 bevat dan een grub die OS1 boot, USB key2 boot OS2 en USB key3 boot OS3.
Als ik geen USB key erin stop krijg ik gewoon de standaard HD grub met keuze opties (dat is geen probleem om te maken maar de USB keys wel, zou zo niet weten of dat kan en zo ja hoe dan).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
USB als bootprioriteit instellen, dan GRUB op de USB stick zetten en achtereenvolgens op de USB sticks instellen welke partitie van de harde schijf ze moeten booten. Lijkt me niet heel lastig om uit te proberen.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het lijkt me inderdaad goed te doen. Ik ben wel benieuwd waar je dit voor zou willen gebruiken.

• tismij
media PC maar dan voor verschillende functies verschillende OS-en.
Gewoon XBMC voor films/serie, iets anders voor sateliet ontvangst en weer iets anders als musiccentre.

Heb tenminste nog geen alles in 1 oplossing kunnen vinden die met helemaal bevalt.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Waarom dan niet gewoon GRUB gebruiken zoals het bedoeld is, ipv steeds met USB stick lopen kloten?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
@thaan: waarschijnlijk omdat hij aan de hand van een pluggable usb stick wil bepalen welk OS geladen wordt. Geen toetsenbord = lastige GRUB navigatie.

Copy.com

• tismij
pcies :)

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Volgens mij kan je in de grub config de root instellen. Bv root = hd0,0
Hij scant volgens mij dan de hele harde schijf af voor kernel images op die harde schijf en geeft dan een lijst zoals in de config staat.
Dit wil je dus vervangen door een usb. Probeer:
-usb als primary boot device instellen
-boot gedeelte op de usb stick hebben (/boot voor linux zou ik denken, hij moet een mbr vinden)
-root = harde schijf
-en dan varianten op de grub volgorde per usb doen
Als je meerdere harde schijven hebt wordt t ingewikkelder.

[ Voor 45% gewijzigd door jayvol09 op 25-11-2009 15:21 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Pagina: 1